وبلاگ, ویزای آلمان

شرایط مهاجرت کادر درمان به آلمان

مهاجرت کادر درمان و اخذ اقامت دائم پزشکان و پرستان در کشور آلمان
4.6
(15)

مهاجرت پرستاران پزشکان به آلمان در سال 2024 | نحوه اخذ اقامت دائم کادر درمان

کشور آلمان همواره یکی از قطب‌های اقتصادی اروپا و جهان بوده است و رونق کار در کشور آلمان نسبت به سایر کشورها بالاتر بوده، در سال‌های اخیر به دلیل اپیدمی کرونا و همینطور پرشدن جامعه آلمان نیز به کادر درمان و پرستاران و پزشکان بیش از پیش احساس می‌شود و همین امر باعث شده شرایط ویژه‌ای برای مهاجرت کادر درمانی به کشور آلمان در سال‌های اخیر به وجود بیاید، ما در این مقاله به بررسی نحوه دریافت اقامت دائم آلمان ویژه کادر درمان و مدارک مورد نیاز مهاجرت پرستاران و پزشکان به کشور آلمان در سال 2024 را مورد بررسی قرار می‌دهیم پس همراه ما تا انتها مقاله بمانید.

شرایط اصلی برای مهاجرت کادر درمان به کشور آلمان

مدارک مورد نیاز کادر درمان برای مهاجرت به آلمان

برای اینکه کسانی که جزء کادر درمانی هستند بتوانند به کشور آلمان مهاجرت نمایند باید یکسری مدارک اصلی و کلی داشته باشند، این مدارک برای پرستاران، پزشکان، متخصصین و سایر مشاغل مربوط به کادر درمانی متفاوت است ولی آن دسته از مدارک که مشترک می‌باشند به شرح ری باید جمع آوری نمایید:

روش‌های مهاجرت کادر درمان به کشور آلمان در سال 2024

روش اول ) جاب آفر (JOb Offer)

جاب آفر یا داشتن پیشنهاد کاری به این صورت است که متقاضی مدارک خود را برای کارفرمایی در داخل کشور آلمان از طریق ایمیل یا آپلود ارسال می‌نماید و در صورتی که کارفرما مدارک مورد تأییدش باشد و بعد از انجام یک مصاحبه و شناخت کامل با فرد به صورت مستقیم یک قرارداد کاری به صورت کوتاه مدت، یا آزاد و یا با دریافت حقوق ماهانه امضا می‌نماید و فرد متقاضی با مدارک خود به همراه آن دعوتنامه و داشتن مدرک پیشنهاد کاری برای دریافت ویزا به سفارت مراجعه می‌نماید.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای جاب آفر کادر درمان:

  1. مدارک تحصیلی
  2. سابقه کاری حداقل 3 سال
  3. رزومه قوی
  4. مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B2
  5. تمکن مالی 
  6. گواهی عدم سوء پیشینه
روش دوم) جاب سیکر (Job Seeker)

جاب سیکر یا ویزای جستجوی کار به این صورت است که فرد با پر کردن فرم لازم برای ویزای جستجوی کار آلمان و ارائه مدارک به سفارت می‌تواند یک ویزا به مدت 6 ماه دریافت نماید و با این ویزا می‌تواند به خاک آلمان وارد شود و به مدت 6 ماه به دنبال شغل مناسب خود باشد و در صورت بستن قرارداد و پیدا کردن یک شغل تمام وقت ویزای جاب سیکر یا ویزای جستجوی کار او تبدیل به ویزای جاب آفر می‌شود و فرد می‌تواند به راحتی به کار خود ادامه دهد و بعد از گذشت 5 سال می‌تواند اقامت دائم کشور آلمان را دریافت نماید.

مدارک مورد نیاز ویزای جستجوی کار ویژه کادر درمان:

  1. مدارک تحصیلی با نمرات بالا
  2. مدرک زبان آلمان حداقل سطح B2
  3. نامه تمکن مالی و پرینت بانکی
  4. گواهی عدم سوء پیشینه
  5. سوابق کاری و بیمه ای

معادل سازی مدارک تحصیلی در کشور آلمان

همانطور که می‌دانید ارتباط پزشکان و کادر درمان با بیماران و همنطور همکاران بسیار زیاد است و از این رو مهمترین مدرک که برای معادل سازی به آن احتیاج دارید مدرک زبان آلمانی می باشد که باید در سطح بالا آن را دریافت نمایید و مهارت لازم را داشته باشید، بنابراین در پروسه معادل سازی ابتدا اعضای کادر درمان بایستی سطح زبان آلمانی خود را تقویت کنند، برای دریافت ویزای معادل سازی کادر درمان در آلمان پزشکان و دندانپزشکان باید سطح زبان B1 آلمانی و پرستاران و ماما ها باید سطح زبان A2 یا B1 آلمانی را کسب کنند.

مدارک تحصیلی و سوابق کاری متقاضیان توسط وزارت بهداشت کشور آلمان بررسی می‌گردد و در صورت تایید مدارک شخص می‌تواند ویزا دریافت کند. با دریافت ویزای معادل سازی متقاضیان می‌توانند در خاک کشور آلمان زبان عمومی و تخصصی خود را ارتقا دهند و برای آزمون‌های معادل سازی آماده شوند. پزشکان و دندانپزشکان بایستی مدرک زبان عمومی C1 آلمانی و زبان تخصصی B2 را داشته باشند و سپس در آزمون معادل سازی یا Gleichwertigkeitsprüfung شرکت کنند و حداقل نمره قبولی را کسب نمایند. پزشکان و دندانپزشکان می‌توانند قبل از شرکت در آزمون معادل سازی دوره‌های آمادگی را بگذرانند و حتی در دوره‌های دستیاری یا کارورزی به مدت 2 سال شرکت کنند و پس از آن آزمون دهند. البته در دوره‌های دستیاری پزشکان و پرستاران حداقل ماهیانه حقوق 3,500 – 4,500 یورو را دریافت می‌کنند. افرادی که در آزمون معادل سازی موفق می‌شوند Professional License دریافت می‌کنند.

مدرک زبان مورد نیاز برای پرستاران و ماماها در کشور آلمان باید حداقل مدرک سطح B2 باشد و بعد از آن به مدت 6 تا 12 ماه دوره کارآموزی و کارورزی را می‌گذرانند، پس اتمام دوره و دریافت مدرک معادل سازی شده می‌توانند به کار خود به عنوان یک پرستار و یا ماما در کشور آلمان شروع به کار نمایند و ماهانه بین 2.500 تا 3.000 یورو حقوق دریافت می‌نمایند.

مهاجرت کادر درمان و اخذ اقامت دائم پزشکان و پرستان در کشور آلمان

مهاجرت کادر درمان و اخذ اقامت دائم پزشکان و پرستان در کشور آلمان

ویزای 17A آلمان برای کادر درمان

یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی که مناسب برای کادر درمانی می باشد اقدام از طریق معادل سازی و دریافت ویزای 17A کشور المان می‌باشد، یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای 17A ویژه کادر درمان داشتن مدرک زبان با سطح بالا است و دومین گزینه که می‌تواند شانس شما را در دریافت ویزای و همینطور پیدا کردن شغل در کشور آلمان کمک نماید داشتن سن بین 40 تا 45 سال می باشد، هرچند در قوانین مهاجرتی که برای کادر درمان در کشور آلمان آمده محدودیت سنی وجود ندارد ولی هرچه سن مخاطب پایین تر باشد و دارای سابقه کاری، و مدرک زبان سطح بالا باشد امکان اخذ ویزای 17A و امکان دریافت کار در آلمان برایش بیشتر می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای 17A کادر درمان

هزینه مهاجرت کادر درمان به کشور آلمان

هزینه های مهاجرتی برای کادر درمان برای هر کسی با هر رشته ای ممکن است متفاوت باشد و این هزینه به عوامل زیادی بستگی دارد، ولی درکل هزینه مهاجرت و زندگی برای یک نفر به کشور آلمان به شرح زیر می باشد:

نوع آیتم

هزینه به یورو

اجاره خانه

300 - 750 حومه شهر

700 - 1200 مرکز شهر

هزینه دریافت ویزا

200 تا 340 یورو

خوراک

ماهانه 200 تا 350 یورو

معادل سازی مدارک

490 یورو

نوع آیتم

هزینه به یورو

اجاره خانه

300 - 750 حومه شهر

700 - 1200 مرکز شهر

هزینه دریافت ویزا

200 تا 340 یورو

خوراک

ماهانه 200 تا 350 یورو

معادل سازی مدارک

490 یورو

حقوق و دستمزد کادر درمان در کشور آلمان

یکی از موضوعات بسیار مهم در زمان مهاجرت به کشور آلمان که به آن اشاره می‌شود میزان دستمزد و حقوقی است که یک فرد دریافت می‌نماید، باید گفت که میزان حقوق و دستمزد به مواردی بستگی دارد مانند: فرد چند سال سابقه کاری دارد و یا در چه حوزه‌ای در حال فعالیت می‌باشد، سمت شغلی آن فرد در مجموعه چیست، همه این‌ها باعث می‌شوند که یک فرد درآمد با سابقه کاری بالا و تجربه فراوان درآمد بالاتری داشته باشد نسبت به کسی که سابقه کاری کمی دارد و تجربه کافی را ندارد، در ادامه ما جدول میزان حقوق و دستمزد ویژه کادر درمان در کشور آلمان را برایتان آورده‌ایم:

نوع حرفه که در آن فعالیت دارید

حقوق دریافتی برای مدت یک ماه (یورو)

حداقل حقوق

متوسط حقوق

حداکثر حقوق

رشته پرستاری

1.400

2.900

4.500

رشته پزشکی

3.200

8.800

15.000

دندانپزشکی

3.900

8.500

13.900

مامایی

1.500

3.500

5.450

نوع حرفه که در آن فعالیت دارید

حقوق دریافتی برای مدت یک ماه (یورو)

حداقل حقوق

متوسط حقوق

حداکثر حقوق

رشته پرستاری

1.400

2.900

4.500

رشته پزشکی

3.200

8.800

15.000

دندانپزشکی

3.900

8.500

13.900

مامایی

1.500

3.500

5.450

بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت کادر درمان
  1. برلین: این شهر پایتخت آلمان است و دارای یکی از بزرگترین و معتبرترین بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی در اروپا است.

  2. مونیخ: این شهر دارای یکی از بهترین سیستم‌های بهداشت و درمان در آلمان است و بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی معتبر در این شهر واقع شده‌اند.

  3. فرانکفورت: این شهر دارای یکی از بزرگترین فرودگاه‌های بین‌المللی در آلمان است و دارای مراکز پزشکی و بیمارستان‌های معتبری است.

  4. هامبورگ: این شهر دارای یکی از بزرگترین بنادر در اروپا است و دارای سیستم بهداشت و درمان معتبری است که پزشکان می‌توانند در آنجا مهاجرت کنند.

  5. کلن: این شهر دارای یکی از معتبرترین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات پزشکی در آلمان است و بسیاری از پزشکان مهاجرت به این شهر را انتخاب می‌کنند.

دلایل مهاجرت کادر درمان به کشور آلمان

  1. سیستم بهداشت و درمان معتبر: آلمان دارای یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های بهداشت و درمان در جهان است که از جمله دلایل اصلی جذب پزشکان و کادر درمانی از سراسر جهان به این کشور می‌باشد.

  2. فرصت‌های شغلی: آلمان دارای فرصت‌های شغلی بسیار خوب برای پزشکان و کادر درمانی است و محیط کاری مناسبی برای پیشرفت حرفه‌ای آن‌ها فراهم می‌کند.

  3. حقوق و مزایا: پزشکان و کادر درمانی در آلمان از حقوق و مزایای خوبی برخوردارند که شامل حقوق بالا، بیمه سلامت کامل و مزایای دیگر می‌شود.

  4. امکانات آموزشی و پژوهشی: آلمان دارای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات پزشکی بسیار معتبر است که به پزشکان و کادر درمانی امکان مشارکت در پروژه‌های پژوهشی و آموزشی بزرگ را می‌دهد.

  5. زندگی معیشتی خوب: آلمان یک کشور پیشرفته با زندگی معیشتی خوب و امن است که شرایط مناسبی برای زندگی و کار پزشکان و کادر درمانی فراهم می‌کند.

مهاجرت پزشکان و پرستاران به کشور آلمان

مهاجرت پزشکان و پرستاران به کشور آلمان

اخذ اقامت دائم و دریافت تابعیت ویژه کادر درمان 

متقاضیانی که با ویزای کادر  درمانی به کشور آلمان مهاجرت کرده‌اند باید بدانند بعد از اینکه پروسه معادل سازی آنها مشخص گردید باید به دنبال یک کار برای خود باشند و مدت اقامت اولیه اعضای کادر درمان بسته به نوع ویزایی که دریافت می‌نمایند 18 تا 24 ماه می‌باشد.

این را به خاطر داشته باشید از زمانی که متقاضی بتواند یک کار دائم بدست آورد و مالیات خود را به طور کامل پرداخت نماید پس از گذشت 4 تا 5 سال می‌تواند اقامت دائم کشور آلمان را دریافت نماید و برای اینکه بتواند شهروند آلمان محسوب شود و تابعیت آلمانی خود را دریافت کند فرد باید حداقل 8 سال به طور کامل در کشور آلمان زندگی و کار کند و مالیات خود را به طور کامل پرداخت کند و هیچگونه پرونده و سوء سابقه‌ای نباید داشته باشد تحت این شرایط فرد می‌تواند تابعیت کشور آلمان را برای خود و خانواده خود دریافت کند.

سوالات متداول در زمینه مهاجرت کادر درمان به کشور آلمان در سال 2024

  1. پزشکی
  2. دندانپزشکی
  3. پیراپزشکی
  4. مامایی
  5. پرستاری

خیر – ولی بهتر است برای اینکه شانس دریافت ویزای خود را بیشتر نمایید سن شما در زمان درخواست 40 تا 45 سال باشد و دارای تجربه کاری حداقل 3 تا 5 سال باشید.

برای مهاجرت به این کشور به‌عنوان کادر درمان لازم است مدرک تحصیلی، مدرک زبان آلمانی، سابقه کار، سلامت جسمی، عدم سوء پیشینه و حداکثر سن 43 سال باشید.

کادر درمان برای مهاجرت به کشور آلمان می‌توانند از سه روش دریافت ویزای جاب آفر، دریافت ویزای جاب سیکر و دریافت ویزای A17 کشور آلمان استفاده کنند.

بیشترین حقوق دریافتی برای کادر درمان به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی تعلق می‌گیرد که حداقل نزدیک 4.000 یورو و حداکثر میزان حقوق دریافتی آنها حدوداً 14.000 یورو می‌باشد.

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد رأی 15

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *