وبلاگ, ویزای آلمان

مهاجرت به آلمان

مهاجرت به کشور آلمان و اخذ اقامت دائم المان در سال 2024، انواع ویزای کاری، تحصیلی، آوسبیلدونگ و سرمایه گذاری
4.7
(11)

مهاجرت به کشور آلمان | اخذ اقامت دائم آلمان در سال 2024 {شرایط +مدارک}

مهاجرت به کشور آلمان و دریافت اقامت دائم این کشور از 7 راه اصلی امکان پذیر است، ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، ویزای آوسبیلدونگ،  ازدواج، تولد و پناهندگی. هر یک از این راه‌ها نیاز به مدارک و الزامات خاص خود می‌باشد و باید بدانید ارزان‌ترین راه برای مهاجرت به کشور آلمان در سال 2024 اقدام از طریق دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان و تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان می باشد، در این مقاله ما به بررسی انواع روش‌های مهاجرت به کشور آلمان در سال 2024 و مدارک و شرایط لازم جهت اخذ اقامت دائم المان را بررسی می‌نماییم پس تا انتهای مطلب همراه پارمیس مهاجر بمانید.

روش های دریافت اقامت دائم کشور آلمان در سال 2024 

4) ویزای ازدواج
5) ویزای کار

نگاهی کلی به شرایط اولیه مهاجرت به آلمان

همانطور که در ابتدای مقاله عنوان کردیم راه‌های متنوعی وجود دارد که بتوانید به کشور آلمان مهاجرت نمایید و اقامت دائم این کشور ارا دریافت کنید، در زیر ما جدولی را برایتان آورده‌ایم تا شرایط لازم برای دریافت انواع ویزای کشور آلمان که برای مهاجرت نیاز دارید را برایتان معرفی نموده‌ایم:

مهاجرت کاری به آلمان
مهاجرت تحصیلی به آلمان
مهاجرت سرمایه گذاری به آلمان
مهاجرت با ازدواج به آلمان

مهاجرت به کشور آلمان با ویزای تحصیلی

یکی از مزایای خوب کشور آلمان برای تحصیل این است که متقاضیان می توانند به یکی از زبان‌های انگلیسی یا آلمانی مشغول تحصیل شوند و این داشتن حق انتخاب و وجود برترین داشنگاه‌های جهان در کشور آلمان باعث شده تحصیل در کشور آلمان به یکی از اولین انتخاب‌ها برای دانشجویان قرار بگیرد، کسانی که در کشور آلمان تحصیل می‌کنند باید بدانند با ویزای تحصیلی به تنهایی نمی‌شود که اقامت دائم کشور آلمان را دریافت نمایید و برای اینکه بتوانند مقیم کشور آلمان شوند باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند.

دانشجویان پس از اتمام تحصیل می‌توانند به مدت 18 ماه در داخل کشور آلمان به دنبال کار مناسب خود باشند و در صورتی که بتوانند یک قرارداد تمام وقت بدست آورند از آن طریق می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند.

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور آلمان

متقاضیان مقطع لیسانس در کشور آلمان باید بدانند که می‌توان تنها با داشتن مدرک تحصیلی 12 ساله و داشتن مدرک زبان آلمانی سطح A2 تا B2 می‌توانند به راحتی در دانشگاه‌های کشور آلمان تحصیل نمایند و می‌توانند در دوره فایندیشن شرکت کنند و وارد مقطع کارشناسی در کشور آلمان شوند، تحصیل در دانشگاه‌های دولتی معمولاً رایگان است و نیاز به داشتن دانش زبان آلمانی می‌باشد و در صورت داشتن دانش زبان و مدرک انگلیسی می‌توانند در دانشگاه‌های خصوصی نیز پذیرش بگیرید.

اطلاعات کلی در زمینه تحصیل در مقطع لیسانس در آلمان

طول دوره تحصیل در مقطع لیسانس

مدرک زبان مورد نیاز

شهریه تحصیلی

شرایط سنی

3 تا 4 سال

زبان آلمانی سطح A2 یا آیلتس 6

8.000 تا 10.000 یورو

حداکثر 21 سال

طول دوره تحصیل در مقطع لیسانس

مدرک زبان مورد نیاز

شهریه تحصیلی

شرایط سنی

3 تا 4 سال

زبان آلمانی سطح A2 یا آیلتس 6

8.000 تا 10.000 یورو

حداکثر 21 سال

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور آلمان

مقطع کارشناسی ارشد در آلمان در بیشتر رشته‌ها به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می‌شود و دانشجویان می‌توانند با داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 به بالا و یا مدرک زبان آلمانی B2 در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل نماید. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز همانند مقطع کارشناسی تقریباً رایگان می‌باشد و دانشجویان هزینه‌ای در حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ یورو در هر ترم به عنوان شهریه پرداخت می‌نمایند.

اطلاعات کلی در زمینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آلمان

طول دوره تحصیل در مقطع فوق لیسانس

مدرک زبان مورد نیاز

شهریه تحصیلی

شرایط سنی

شرط معدل

2 سال

زبان آلمانی سطح B1 یا آیلتس 6.5

200 تا 400 یورو

حداکثر 30 سال

معدل کارشناسی حداقل 15

طول دوره تحصیل در مقطع فوق لیسانس

مدرک زبان مورد نیاز

شهریه تحصیلی

شرایط سنی

شرط معدل

2 سال

زبان آلمانی سطح B1 یا آیلتس 6.5

200 تا 400 یورو

حداکثر 30 سال

معدل کارشناسی حداقل 15

تحصیل در مقطع دکترا در کشور آلمان

متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا در کشور آلمان باید حتما از طرف استاد راهنما یک تأییدیه داشته باشند، علاوه بر این باید دارای رزومه تحصیلی قوی با مقالات مختلف ISI نیز داشته باشند، دانشجویان دکترا در کشور آلمان می‌توانند از بورسیه تحصیلی دانشگاه آلمان استفاده نمایند تا تحصیل آنها رایگان شود، در ادامه جدول نیازهای تحصیل در مقطع دکترا در کشور آلمان را برایتان آورده‌ایم:

اطلاعات کلی در زمینه تحصیل در مقطع دکترا در آلمان

طول دوره تحصیل در مقطع دکترا

مدرک زبان مورد نیاز

شهریه تحصیلی

شرایط سنی

شرط معدل

4 تا 5 سال

زبان آلمانی سطح B2 یا آیلتس 7

رایگان با بورسیه تحصیلی

حداکثر 35 سال

معدل کارشناسی حداقل 15 + تأییدیه استاد راهنما + مقالات ISI + رزومه قوی

طول دوره تحصیل در مقطع دکترا

مدرک زبان مورد نیاز

شهریه تحصیلی

شرایط سنی

شرط معدل

4 تا 5 سال

زبان آلمانی سطح B2 یا آیلتس 7

رایگان با بورسیه تحصیلی

حداکثر 35 سال

معدل کارشناسی حداقل 15 + تأییدیه استاد راهنما + مقالات ISI + رزومه قوی

مهاجرت به کشور آلمان با ویزای کاری

یکی از بهترین راه‌های دریافت اقامت دائم کشور آلمان در سال 2024 و مهاجرت به این کشور اقدام از طریق دریافت ویزای کار می‌باشد، در کشور آلمان فرد متقاضی به دو روش کلی می‌تواند ویزای کار بگیرد، روش اول از طریق جاب آفر (Job Offer) و روش دوم از طریق جاب سیکر (Job Sekeer) در ادامه به بررسی کامل نحوه دریافت این نوع ویزای کار می‌پردازیم

  • دریافت ویزای کار آلمان از طریق پیشنهاد کاری (Job Offer)

در این روش فرد باید یک قرارداد کاری در کشور آلمان با یک کارفرما داشته باشد و از طریق آن قرارداد کاری  کارفرما برای او یک دعوتنامه ارسال می‌کند و متقاضی به همراه مدارک لازم و آن دعوتنامه و قرارداد کاری که دارد به سفارت آلمان می‌رود و بعد از ارائه مدارک و مصاحبه می‌تواند ویزای کاری آلمان را دریافت نماید، در گذشته به این شکل دعوتنامه صادر نمی‌شد و کارفرما بایست کارگر مورد نظر خود را اول از طریق کشور آلمان و بعد از آن باید در اتحادیه اروپا پیدا می‌کرد.

  • ویزای جستجوی کار آلمان یا JOb Seeker

روش دوم برای دریافت ویزای کار آلمان از طریق جستجوی کار می باشد، در این روش فرد متقاضی می‌تواند بعد از ارائه مدارک خود و اثبات تخصص خود با داشتن مدرک زبان آلمانی یک ویزای 6 ماهه دریافت نماید و با این ویزا می‌تواند در کشور آلمان به دنبال کار مناسب بگردد، در صورتی که فرد بتواند یک قرارداد کاری تمام وقت با کارفرما در این بازده زمانی 6 ماهه ببندد، فرد متقاضی می‌تواند ویزای جستجوی کاری خود را به ویزای کار تبدیل کند و بعد از چند سال این ویزا را به اقامت دائم آلمان تغییر دهد.

ویزای شانس (Chancenkarte) کشور آلمان چیست؟

اخذ کارت شانس کشور آلمان یا Chancenkarte  یک فرصت استثنای و راحت برای کسانی است که میخواهند به کشور آلمان مهاجرت نمایند، این ویزا یکی از مسیرهای مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری می باشد که فرد متخصص اجازه آن را دارد که به دنبال یافتن شغل مناسب برای خود باشد و در عین حال به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شود، Chancenkarte  مانند ویزای جاب آفر است ولی کمی ساده تر، در این ویزا نیازی به مدرک دانشگاهی نیست و فقط تخصص کافی می باشد.

کارت شانس همانند ویزای جاب سیکر است با این تفاوت که برای ویزای جاب سیکر شما تنها 6 ماه وقت داشتید تا کار مناسب خود را پیدا نمایید ولی با این ویزا می‌توانید به مدت یک سال را در خاک کشور آلمان زندگی نمایید، در این ویزا همانطور که گفتیم ارائه مدرک دانشگاهی ملاک نیست و فقط داشتن تخصص و تجربه کاری برای شما کافی می‌باشد،.

اگر به دنبال دریافت ویزای کار شانس کشور آلمان هستید می‌تواند از طریق تماس با تلفن‌های دفتر و یا رزرو وقت مصاحبه آنلاین با مشاورین ما به صورت حضوری یا به صورت آنلاین از کلیه خدمات و اطلاعات راجب به ویزای Chancenkarte  کشور آلمان سوال نمایید.

برای دریافت ویزای شانس کشور آلمان هر فرد متقاضی لازم است از جدول که شرایط را در آن توضیح داده‌اند از جمع 14 نمره کل جدول حداقل 6 نمره را کسب نماید تا شایسته دریافت ویزای شانس کشور آلمان باشد، در ادامه جدول و شرایط و امتیازات هر بخش را برایتان به صورت کامل توضیح داده‌ایم:

جدول ویزای شانس کشور آلمان

شرایط لازم

امتیاز 

مدرک دانشگاهی

4 امتیاز

سابقه کاری

3 امتیاز

مدرک زبان آلمانی سطح B1

1 امتیاز

مدرک زبان آلمانی سطح B2

2 امتیاز

مدرک زبان آلمانی سطح C1

3 امتیاز

شرایط سنی کمتر از 35 سال 

2 امتیاز

شرایط سنی  35 سال تا 45 سال

1 امتیاز

سابقه اقامت قبل در کشور آلمان

1 امتیاز

داشتن اسپانسر

1 امتیاز

شرایط لازم

امتیاز 

مدرک دانشگاهی

4 امتیاز

سابقه کاری

3 امتیاز

مدرک زبان آلمانی سطح B1

1 امتیاز

مدرک زبان آلمانی سطح B2

2 امتیاز

مدرک زبان آلمانی سطح C1

3 امتیاز

شرایط سنی کمتر از 35 سال 

2 امتیاز

شرایط سنی  35 سال تا 45 سال

1 امتیاز

سابقه اقامت قبل در کشور آلمان

1 امتیاز

داشتن اسپانسر

1 امتیاز

ویزای بلوک کارت آلمان (EU Blue Card)

اگر مدرک دانشگاهی معتبری دارید و به دنبال کار و البته اقامت دائم در آلمان هستید، این روش برایتان مناسب است. در این حالت باید یک پیشنهاد کار (جاب‌آفر) از کارفرمای آلمانی و متناسب با رشته دانشگاهی خود داشته باشید، شرایط کار پیشنهادی باید به صورت زیر باشد:

  • درآمد سالانه پیشنهاد شغلی ۵۶۴۰۰ یورو بدون پرداخت مالیات باشد.
  • مشاغلی مانند پزشکی، مهندسی، علوم طبیعی، ریاضیدان و متخصص IT حقوق سالانه ۴۳۹۹۲ یورو داشته باشد.
  • مدرک دانشگاهی از آلمان یا مؤسسات آموزشی مورد تأیید این کشور باشد.

در این صورت با دریافت بلوکارت می‌توانید از مزایای آن هم بهره‌مند شوید:

  1. با نظر کارفرما، نیازی به ارائه مدرک زبان نیست
  2. امکان اخذ اقامت دائم آلمان بعد از ۳۳ ماه (البته به‌شرط داشتن مدرک زبان آلمانی B1)
  3. امکان سفر بدون ویزا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا.

برای اطلاع از نحوه دریافت ویزای بلوکارت کشور آلمان کافیست با تلفن های دفتر تماس حاصل فرمایید و یا از طریق بخش رزرو وقت مشاوره اقدام به رزرو وقت مشاوره حضوری و یا آنلاین نمایید.

مهاجرت به کشور آلمان با ویزای سرمایه گذاری

یکی دیگر از انواع ویزای کشور آلمان که می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید ویزای سرمایه گذاری می‌باشد، در حال حاضر راحت‌ترین راه و کم هزینه‌ترین راه برای سرمایه گذاری در کشور آلمان از طریق ثبت شرکت می‌باشد، برای اینکه بتوانید از طریق سرمایه گذاری اقامت دائم المان را بدست آورید می‌بایست شرایط زیر را داشته باشید:

  1. متقاضیان برای ثبت شرکت در کشور آلمان می‌بایست طرح توجیه آنها مورد تأییده اتاق بازرگانی کشور آلمان قرار گیرد.
  2. از دید کشور آلمان آن دسته از طرح‌ها که دارای سوددهی بالایی باشند تأیید می‌شوند.
  3. برای سرمایه گذاری در کشور آلمان شما نیاز به حداقل 25.000 یورو دارید که بتوانید شرکت خود را ثبت نمایید و کار خود را شروع کنید.

مهاجرت به کشور آلمان از طریق ویزای ازدواج

یکی از آسان‌ترین انواع دریافت ویزای کشور آلمان و اخذ اقامت دائم این کشور اقدام از طریق ازدواج با یک فرد آلمانی یا یک تابعه آلمانی می‌باشد، البته در سال‌ها اخیر به دلیل سوءاستفاده از این ویزا دولت آلمان قوانین سختی را قرار داده که واقعاً کسانی که قصد ازدواج دارند از این طریق ویزای خود را دریافت نمایند.

برای دریافت ویزای ازدواج فرد متقاضی باید مدارک خود مبنی بر داشتن رابطه با تابعه آلمانی مانند: عکس‌ها، ایمیل‌ها، گواهی عدم سوءپیشینه، گواهی تجرد و سند ازدواج خود را به سفارت آلمان ارائه نماید و تابعه کشور آلمان نیز باید به دولت اثبات نماید که از مالی می‌تواند امکانات لازم را برای همسر خود در کشور آلمان تأمین نماید.

یکی دیگر از قوانین که برای این ویزا قرار داده‌اند این است که فرد می‌تواند بعد از گذشت 3 سال زندگی مشترک با شریک خود که تابعه آلمان است می‌تواند پاسپورت آلمانی خود را دریافت نماید،یکی از شرایط خاص و ویژه این امر دریافت دستمزد مکفی برای تأمین معاش دو نفر شخص بالغ در کشور آلمان است. همچنین شخص تبعه آلمان می‌بایست ثابت نماید سابقه نقض قانون و سوء پیشینه‌ای در کشور آلمان نداشته است. یکی از مواردی که همسر ایرانی می‌بایست به آن توجه نماید داشتن مهارت زبان آلمانی در سطح ابتدایی است. 

مهاجرت به کشور آلمان از طریق ویزای تولد

اعطای تابعیت از طریق تولد در جهان به دو  روش خاک و خون دسته بندی می‌شود، کشور آلمان از روش خونی تبعیت می‌نماید، یعنی برای اینکه نوزاد بتواند تابعیت آلمانی خودرا بدست آورد باید یکی از والدین یا هر دو آنها دارای تابعیت کشور آلمان باشند و در این صورت فرزند تازه متولد شده حتی اگر خارج از کشور آلمان متولد شود بازم هم او یک فرد و تابعه کشور آلمان محسوب می‌شود. در کشور آلمان طفل تا رسیدن به سن قانونی تابعیت کشور پدری خود را دارا است و متعاقب آن می‌تواند اقامتگاه مادری خود را برگزینند که البته این مورد بسته به کشور مادری دارد که قانون تابعیت مضاعف را پذیرفته باشد، سیستم قانون مدنی آلمان از موارد زیر تبعیت می‌نماید:

مدارک مورد نیاز مهاجرت به کشور آلمان

همانطور که در ابتدای مقاله مشاهده کردیم برای مهاجرت به کشور آلمان انواع مختلفی ویزا وجود دارد که فرد بسته به مدارک و شرایطی که دارد راه خود را انتخاب می نماید ولی به طور کلی مدارک اصلی مورد نیاز برای دریافت انواع ویزای کشور آلمان به شرح زیر می باشند:

شرایط سنی برای مهاجرت به کشور آلمان در سال 2024

یکی از دلایل اصلی که ممکن است باعث رد یا ریجکتی ویزای آلمان برای متقاضیان شود همین نداستن شرایط سنی است که در چه سنی باید در کدام نوع ویزا اقدام نمایند، در ادامه ما جدول شرایط سنی برای مهاجرت به آلمان در سال 2024 را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

نوع ویزای درخواستی

شرط سنی برای مهاجرت 

ویزای تحصیلی مقطع لیسانس

حداکثر 23 سال

ویزای تحصیلی مقطع فوق لیسانس

حداکثر 30 سال

ویزای تحصیلی مقطع دکترا

محدودیت سنی ندارد

ویزای کاری

40 تا 44 سال

ویزای سرمایه گذاری

محدودیت سنی ندارد

نوع ویزای درخواستی

شرط سنی برای مهاجرت 

ویزای تحصیلی مقطع لیسانس

حداکثر 23 سال

ویزای تحصیلی مقطع فوق لیسانس

حداکثر 30 سال

ویزای تحصیلی مقطع دکترا

محدودیت سنی ندارد

ویزای کاری

40 تا 44 سال

ویزای سرمایه گذاری

محدودیت سنی ندارد

ویزای آوسبیلدونگ کشور آلمان

یکی دیگر از انواع ویزای مهاجرتی کشور آلمان اقدام از طریق ویزای اوسبیلدونگ است، در این ویزای حتی اگر شما مدرک دانشگاهی ندارید می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کشور آلمان اقدام نمایید، برای اینکار کافیست که دارای یک مدرک فنی و حرفه ای معتبر باشید و مدرک زبان آلمانی را داشته باشید، دوره تحصیلی آوسبیلدونگ به این صورت است که دولت آلمان یک دوره تحصیلی و آموزشی حداقل 2 سال و نیم و حداکثر 4 سال بسته به رشته انتخابی برای شما برگزار می نماید و در این دوره متقاضی هم حقوق ماهانه دریافت مینماید و هم اجازه کار کردن به صورت 20 ساعت در هفته را دارا می باشد.

شرایط لازم برای دریافت آوسبیلدونگ آلمان
  1. فارغ‌التحصیل رشته‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش بوده و مدرک معتبر داشته باشید.
  2. داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر حداقل A2 تا B1
  3. حداقل تحصیلاتتان دیپلم است.
  4. این روش نیازی به سابقه کار ندارد؛ اما اگر داشته باشید، بهتر است!
  5. سن مناسب بین ۱۸ تا ۳۲ سال است.

برای اطلاع از رشته‌های موجود در دوره تحصیلی آوسبیلدونگ آلمان بر روی لینک کلیک نمایید.

مزایا و معایب مهاجرت به کشور آلمان

مزایا مهاجرت به آلمان:

  1. فرصت‌های شغلی: آلمان یک بازار کار پویا و گسترده دارد که به مهاجران فرصت‌های شغلی خوبی ارائه می‌دهد.
  2. سیستم آموزشی برتر: آلمان دارای سیستم آموزشی بسیار برتر و معتبر است که به دانشجویان امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر را می‌دهد.
  3. سیستم بهداشتی و پزشکی عالی: آلمان دارای سیستم بهداشتی و پزشکی عالی است که به همه شهروندان، شامل مهاجران، خدمات پزشکی با کیفیت ارائه می‌دهد.
  4. امنیت و آرامش: آلمان یک کشور امن و پایدار است که به مهاجران احساس امنیت و آرامش می‌دهد.

معایب مهاجرت به آلمان:

  1. زندگی گران: هزینه‌های زندگی در آلمان بالا است و ممکن است برای مهاجران سختی‌های مالی ایجاد کند.
  2. زبان: زبان آلمانی یک زبان دشوار است که ممکن است برای مهاجران مشکل ساز باشد.
  3. تطبیق با فرهنگ محلی: مهاجران ممکن است با چالش‌هایی در تطبیق با فرهنگ و آداب محلی آلمان روبرو شوند.
  4. مشکلات اجتماعی: مهاجران ممکن است با مشکلات اجتماعی مانند تبعیض و تبعیض نژادی روبرو شوند.
بررسی انواع راه های مهاجرتی به کشور آلمان

در جدول زیر ما برای شما انواع راه‌های مهاجرت به کشور آلمان را بررسی کرده‌ایم و به هر کدام از دسته‌ها درجه و رتبه خود را از نظر راحتی، ارزانی و سرعت را اعطا کرده‌ایم پس همراه ما باشید تا به این جدول نگاهی بیندازیم:

راحت‌ترین راه مهاجرت به آلمان

ارزان ترین راه مهاجرت به آلمان

سریع ترین راه مهاجرت به آلمان

ویزای Job Sekeer (جستجوی کار)

ویزای تحصیلی

ویزای کاری 

ویزای تحصیلی 

ویزای سرمایه گذاری

راحت‌ترین راه مهاجرت به آلمان

ارزان ترین راه مهاجرت به آلمان

سریع ترین راه مهاجرت به آلمان

ویزای Job Sekeer (جستجوی کار)

ویزای تحصیلی

ویزای کاری 

ویزای تحصیلی 

ویزای سرمایه گذاری

بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت در سال 2024
  1. برلین: پایتخت آلمان، یک شهر پویا با فرهنگ زندگی شبانه‌روزی پرآوازه و فرصت‌های شغلی بسیار.
  2. مونیخ: یکی از شهرهای پرطرفدار و زیبای آلمان با بازار کار قوی و زیرساخت‌های عالی.
  3. فرانکفورت: یک شهر بزرگ اقتصادی با بانک‌ها، شرکت‌های بزرگ و بازار کار پویا.
  4. هامبورگ: یکی از بزرگترین بنادر دریایی اروپا و شهری با فرهنگ زندگی شبانه‌روزی پویا.
  5. کلن: شهری با تاریخ غنی، فرهنگ شهری پویا و بازار کار قوی.
سوالات متداول در زمینه انواع ویزای مهاجرتی به کشور آلمان
بهترین راه برای مهاجرت به آلمان کدام است؟

مهاجرت تحصیلی به آلمان به عنوان کم ریسک ترین نوع مهاجرت و در صورت تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان به عنوان ارزان ترین راه مهاجرت به آلمان شناخته می شود. روش سرمایه گذاری و کاری کانادا نیز از مطمئن ترین روش های مهاجرت هستند.

کم هزینه ترین راه برای مهاجرت به آلمان؟

دریافت جاب آفر و مهاجرت کاری به آلمان یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور است.

آیا برای مهاجرت به آلمان محدودیت سنی وجود دارد؟

محدودیت سنی به مسیر مهاجرتی مدنظر نظر شما بستگی دارد. برای برخی روش‌های مهاجرتی مانند روش تحصیلی، بالا بودن سن موجب افزایش ریسک ریجکت ویزا می‌شود.

آیا امکان دریافت ویزای همراه هنگام مهاجرت وجود دارد؟

بله. امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال هنگام مهاجرت به آلمان وجود دارد.

هزینه های متفرقه برای مهاجرت به آلمان چه چیزهایی هستند؟

هزینه‌های فرعی مهاجرت به آلمان شامل هزینه ویزا، تمکن مالی، ترجمه مدارک، هزینه آزادسازی مدرک، بیمه و بلیط هواپیما می‌شود.

پس از چند سال می‌توان تابعیت آلمان را دریافت نمود؟

در صورت پرداخت به موقع مالیات و نداشتن سابقه کیفری در کشور آلمان می‌توان بعد از گذشت 8 سال تابعیت این کشور را دریافت نمود.

مزایای اصلی مهاجرت به آلمان چیست؟

از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به آلمان می‌توان به سهولت رفت و آمد در حوزه اروپا، امکان اخذ اقامت دائمی پس از ۵ سال و استاندارد بالای زندگی اشاره کرد.

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد رأی 11

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

دیدگاهی در مورد “مهاجرت به آلمان

  1. گلناز گفت:

    تحصیلی المان هزینش چقدره>؟

    1. saaleh.manager گفت:

      با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست گرامی، تحصیل در آلمان در اکثر مقاطع رایگانه و هزینه بسیار پایینی در حدوده از نرم 200 تا 900 یورو برای شما هزینه در برخواهد داشت اگر در مدارس و یا دانشگاه های دولتی تحصیل کنید، برای اطلاع از نحوه اخذ ویزای تحصیلی و یا مشاوره بهتره با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

  2. لیلا گفت:

    مطالب سایتتون بسیار مفید هست. ممنون از شما که اطلاعات به روز رو در اختیار مخاطبین می ذارین. موفق باشد.

    1. saaleh.manager گفت:

      با سلام؛ همکاران ما در بخش محتوا تمام تلاش خود را میکنند بروز ترین مقالات در زمینه مهاجرت به اروپا، کانادا و آمریکا و استرالیا را برای شما علاقمندان فراهم آورند، امیدوارم همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *