راهنمای سفر, وبلاگ

سفر به اسلوونی

مهاجرت به کشور اسلوونی، اخذ ویزای اسلوونی و دریافت اقامت دائم اتحادیه اروپا ویزای کاری-تحصیلی-سرمایه گذاری و تمکن مالی
4.5
(2)

راهنمای جامع سفر به کشور اسلوونی | هزینه اخذ ویزای + مکان‌های دیدنی

مقدمه

کشوری در جنوب شرقی اروپای مرکزی که در دامنه رشته کوه آلپ قرار گرفته است و بخش از آن در انتهای دریای آدریاتیک قرار گرفته است، این کشور دارای تاریخ پر فراز و نشیب از لشکر کشی ها و استعمارهای بی‌شمار بوده است، ما در این مقاله به بررسی هزینه دریافت ویزای کشور اسلوونی و هزینه سفر به این کشور و مکان‌های دیدنی کشور اسلوونی می‌پردازیم پس همراه پارمیس مهاجر باشید.

کشور اسلوونی از شمال با اتریش از غرب با ایتالیا در شمال شرقی با مجارستان و در جنوب شرقی با کرواسی مرز مشترک دارد، همانطور که گفتیم تاریخ این کشور مملو از لشکر کشی می باشد به طوری که در قرن هفتم این کشور تحت حاکمیت باواریا بود و پس از آن در قرن سیزدهم میلادی تحت سلطه حکومت اتریش و مجارستان در آمد، کشور اسلوونی در قرن نوزدهم جزیی از کشور استالیا شد و در قرن بیستم تحت حاکمیت پادشاهی یوگوسلاوی در آمد.

نقشه و پرچم کشور اسلوونی، برنامه سفر به کشور اسلوونی هزینه های سفر و نحوه دریافت ویزا

نقشه و پرچم کشور اسلوونی، برنامه سفر به کشور اسلوونی هزینه های سفر و نحوه دریافت ویزا

در زمان جنگ جهانی دوم این کشور بین ایتالیا، آلمان و یوگوسلاوی تقسیم شد و بعد از پایان جنگ توانست در سال 1991 استقلال خود را بدست آورد و به یک کشور با دموکراسی پایدار و اقتصادی قوی بدل شد به طوری که در سال‌های اخیر مردم از طریق ویزای سرمایه گذاری در کشور اسلوونی و یا خرید ملک در کشور اسلوونی اقدام به مهاجرت و دریافت اقامت دائم کشور اسلوونی نموده‌اند.

اطلاعات کاربردی در مورد کشور اسلوونی

زبان رسمی 

اسلوونیایی

واحد پول کشور اسلوونی

یورو

پایتخت

لیوبلیانا

اختلاف ساعت با تهران

دو ساعت جلوتر از تهران

برق شهری

230 ولت 50 هرتز

کد کشور اسلوونی

368+

فرودگاه های بین المللی

فرودگاه ال جوبجانا خوزه پوکنیک

فرودگاه ماریبر ادوارد روسجان

فرودگاه پورتوروژ

📌 راه‌های دریافت اقامت کشور اسلوونی

آب و هوا در کشور اسلوونی

همانطور که در ابتدا گفتیم کشور اسلوونی به دلیل قرارگیری در دامنه رشته کوه آلپ دارای آب و هوای سرد و خشک می‌باشد و اختلاف دمای پایتخت معمولا بین صفر تا بیست درجه سانتیگراد است، لیوبلیانا پایتخت اسلوونی یکی از پرباران‌ترین پایتخت‌های اتحادیه اروپا است و اگر به دنبال سفر به کشور اسلوونی هستید و یا می‌خواهید تور اسلوونی را رزرو نمایید بهترین زمان سفر به کشور اسلوونی در ماه‌های ژانویه تا آگوست است و اگر به دنبال تفریحات زمستانی و عاشق سرما هستید پیشنهاد ما به شما سفر در ماه فوریه و ایام کریسمس است که برای اسکی و بازی‌های زمستانی مکانی بی‌نظیر می‌باشد.

قلعه تاریخی Ljubljana Castle واقع در کشور اسلوونی، دیدنی های اسلوونی

قلعه تاریخی Ljubljana Castle واقع در کشور اسلوونی، دیدنی های اسلوونی

هزینه‌ها در تور کشور اسلوونی

قیمت‌هایی که ما در این مقاله برایتان آورده‌ایم از سایت Numbeo  استخراج شده است و هر زمان که بخواهید قیمت برای هر شهر از هر کشور را به راحتی می‌توانید بررسی نمایید.

  • هزینه خرید یک بطری آب معدنی در کشور اسلوونی در حدوده 2 یورو برای هر نفر می‌باشد و همچنین اگر می‌خواهید یک قهوه برای عصرانه خود میل کنید باید در حدوده 3 یورو هزینه پرداخت کنید. هزینه یک وعده ناهار در رستوران‌های معمولی و رو به بالا در حدوده هر نفر 12 یورو برایتان خرج به همراه دارد و هزینه رفتن به بار برای هر نفر از 3.5 تا 6.5 یورو خرج خواهد داشت.
  • هزینه‌های حمل و نقل در کشور اسلوونی برای خرید یک بلیط یک سفره اتوبوس مبلغ 1.5 یورو هزینه دارد و هزینه بلیط‌های ماهانه حمل و نقل برای هر نفر 37 یورو می شود. اگر می‌خواهید از تاکسی استفاده کنید برای جابجا شدن باید بدانید وقتی سوار آن شدید مبلغ 1 یورو هزینه برای شما دارد و هزینه هر کیلومتر سفر نیز باید 1.5 رورو پرداخت کنید، هزینه بنزین بابت هر لیتر در کشور اسلوونی در حدوده 1.48 یورو می‌شود.

معرفی شهرهای کشور اسلوونی

شهر لیوبلیانا | Ljubljana

بزرگترین و در عین حال پایتخت کشور اسلوونی شهر لیوبلیانا است، از وسط این شهر رودخانه ای زیبا رد می شود که باعث جذب توریست و زیبایی شهر شده است، قوانین جالب که برای جلوگیری از آلودگی هوا در این شهر قرار گرفته باعث شده این شهر دارای سطح رفاهی بالا همراه باشد و اکثر مردم برای جابجایی از دوچرخه استفاده کنند، در عین حال بیشترین جمعیت کشور در این شهر زندگی می کنند، لیوبلیانا یکی از سبزترین شهرها در اتحادیه اروپا به حساب می آید.

شهر بلد | Bled

شاید تا حالا عکس یک کاخ در وسط یک دریاچه فیروزه‌ای رنگ که دارای سقف قرمز است نظر شما را به خود جلب کرده باشد، این کاخ که در شهر بلد کشور اسلوونی قراردارد یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور اسلوونی و در عین حال سنبل این کشور بدل گشته است، شهر بلد در نزدیکی مرز اتریش و اسلوونی در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته است.

شهر پیران | Piran

شهری با معماری قرون وسطی در جنوب غربی کشور اسلوونی که دارای جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری است و به‌عنوان یکی از بزرگترین شهرهای کشور اسلوونی از آن یاد می‌شود، یک چیز جالب در مورد این شهر آن است که زبان مردم این شهر تا قرن بیست میلادی ایتالیایی بوده و معماری این شهر شما را به یاد کشور ایتالیا می اندازد.

شهر کاپر | Koper

شهری بندری با اهمیت اقتصادی بالا، دارای خیابان های پوشیده از سنگ قرش و معماری و آثار تاریخی قرون وسطی، این شهر یکی از زیباترین مکان های دیدنی کشور اسلوونی است و به شما پیشنهاد می کنیم حتما در صورت سفر به اسلوونی از این شهر دیدن نمایید، در این شهر بعد از زبان اسلونیایی زبان دوم مردم آن ایتالیایی می باشد

مکان‌های دیدنی کشور اسلوونی

  • دریاچه بلد: در شهر بلد دریاچه‌ای فیروزه‌ای و زیبا قراردارد که در وسط این دریاچه یک کلیسای تاریخی بسیار زیبا با سقفی قرمز قرار گرفته است، این مکان یکی از دیدنی‌ترین مکان‌ها در هنگام سفر به کشور اسلوونی می‌باشد.
  • غار زیر زمینی: غار Postojna یکی دیگر از مکان های دیدنی کشور اسلوونی می‌باشد که دارای استالاگمیت و استالاکتیک های زیبایی است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می‌نماید، این غار در مسیر قلعه پردجاما قرار دارد و در زمان سفر به کشور اسلوونی از این مکان دیدن نمایید.
  • قلعه Ljubljana Castle : قلعه‌ای متعلق به قرون وسطی که نمادی از پایتخت کشور اسلوونی بدل شده است.
  • برج Neboticnik : برجی به ارتفاع 70 متر و دارای 13 طبقه که در پایتخت کشور اسلوونی قرار دارد در سال 1993 ساخته شد، این برج زیبا دارای رستوران و کافه‌ای بسیار دیدنی در طبقه بهم به بالا می‌باشد که با رفتن به این رستوران پایتخت کشور اسلوونی و نمایی زیبا از شهر را می‌توانید مشاهده نمایید.
مکان های دیدنی کشور اسلوونی، سفر به کشور اسلوونی و اخذ ویزای کشور اسلوونی

مکان های دیدنی کشور اسلوونی، سفر به کشور اسلوونی و اخذ ویزای کشور اسلوونی

شرایط اخذ ویزای توریستی کشور اسلوونی

  1. تمکن مالی: مقدار تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای کشور اسلوونی برای هر نفر 250 تا 300 میلیون تومان می‌باشد، شما برای اینکه تمکن مالی خود را به سفارت اسلوونی تحویل دهید باید آن را به یورو تبدیل نمایید و رییس بانک زیر تمکن مالی شما را مهر و امضا نماید تا اعتبار داشته باشد.
  2. پرینت حساب بانکی: یکی از نکات مهم برای سفارت کشور اسلوونی پرینت حساب بانکی شما و تعداد ترکنش‌های مالی شما می‌باشد، در این پرینت مقدار حساب باقی مانده ملاک نیست نکته مهم تراکنش‌های بانکی و ورود و خروجی پول از حساب بانکی 4 ماه آخر مهم می‌باشد.
  3. دعوتامه: یکی دیگر از شرایط مهم در مورد اخذ ویزای کشور اسلوونی داشتن دعوتنامه معتبر می‌باشد، این دعوتنامه باید از طرف خانواده درجه یک، دوستان و یا یک شرکت باید باشد، وقتی دعوتنامه را از کسی دریافت می‌کنید باید دقت کنید که نصبت شما با فردی که دعوتنامه را برایتان ارسال میکند باید ذکر شده باشد.

هزینه دریافت ویزای توریستی کشور اسلوونی

وقتی می‌خواهید ویزای توریستی کشور اسلوونی را دریافت کنید باید مبلغی را پرداخت نمایید، این مبلغ برای تمامی افراد بزرگتر از 12 سال مبلغ 80 یورو، برای افراد 6 تا 12 سال مبلغ 35 یورو و برای افراد زیر 6 سال نیز رایگان می‌باشد، این را به خاطر داشته باشید اگر از طریق آژانس هواپیمایی این کار را انجام می‌دهید حتما این مبلغ بیشتر می‌شود به دلیل هزینه‌های متحمل بر شرکت.

بازدید از مکان های دیدنی کشور اسلوونی

بازدید از مکان های دیدنی کشور اسلوونی

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای توریستی کشور اسلوونی

تمامی مدارک که در این مقاله برایتان ذکر می‌کنیم باید ترجمه انگلیسی شود، دقت کنید که برای این مدارک نیاز به دریافت تأییدیه وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه نیست.

  1. فرم درخواست ویزای کشور اسلوونی
  2. برگه تعیین وقت سفارت کشور اسلوونی
  3. اصل و ترجمه مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی)
  4. ارائه دعوتنامه معتبر
  5. اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی
  6. گردش حساب و تمکن مالی
  7. واچر  رزرو هتل 
  8. پرینت بلیط رفت و برگشت پرواز
  9. بیمه نامه معتبر تا سقف 30هزار یورو
  10. مدارک اشتغال به کار (گواهی اشتغال به کار، گواهی خود اشتغالی، گواهی اشتغال به تحصیل و غیره)

رزرو وقت سفارت کشور اسلوونی

اگر می‌خواهید خودتان اقدام به دریافت وقت سفارت نمایید باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد سایت سفارت کشور اسلوونی شوید و در بخش E-Visa فرم الکترونیک درخواست وقت سفارت را پر کنید.
  2. پس از پرکردن فرم درخواست وقت سفارت کشور اسلوونی یک کد رهگیری به ایمیل شما ارسال می‌گردد (این کد برای دریافت وقت سفارت الزامی است پس آن را جایی ذخیره کنید).
  3. در زمان کاری با تلفن‌های سفارت اسلوونی تماس بگیرید و با کد رهگیری که برایتان ایمیل شده است وقت سفارت خود را دریافت کنید.
  4. پس از اتمام مراحل و تأیید ایمیل حاوی وقت سفارت برایتان ارسال می‌گردد و یا با تماس تلفنی وقت را به شما اعلام می‌کنند.
سخن پایانی

همانطور که شاهد بودیم کشور اسلوونی با داشتن آثار تاریخی زیادی از قرون وسطی و همچنین مناطق طبیعی دیدنی بی‌شماری است، کشور اسلوونی به دلیل اینکه این کشور در اتحادیه اروپا شینگن قرار دارد برای سفر به آن باید ویزای توریستی شینگن برای اسلوونی دریافت نمایید.

دفتر مهاجرتی پارمیس مهاجر با در اختیار داشتن وکلای حرفه‌ای در اکثر کشورهای دنیا مانند: کانادا، آلمان، فرانسه، اسلوونی، پرتغال و غیره و همچنین کارشناسان خبره و مشاورین با تجربه در زمینه مهاجرت و اخذ انواع ویزای توریستی، ویزای کاری و ویزای سرمایه گذاری می‌تواند شما را یاری نماید، جهت رزرو وقت مشاوره با کارشناسان و یا برقراری ارتباط می‌توانید از طریق لینک اقدام نمایید.

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد رأی 2

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *