اسلوونی, اقامت اروپا, وبلاگ

ثبت شرکت در اسلوونی

مهاجرت به کشور اسلوونی، اخذ ویزای اسلوونی و دریافت اقامت دائم اتحادیه اروپا ویزای کاری-تحصیلی-سرمایه گذاری و تمکن مالی
5
(1)

مهاجرت به کشور اسلوونی از طریق ثبت شرکت | مدارک + هزینه ثبت شرکت در اسلوونی

کشور اسلوونی یکی از کشورهای درحال توسعه در اتحادیه اروپا و شینگن می‌باشد، امروزه مهاجرت به کشور اسلوونی و دریافت اقامت دائم این کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است، اسلوونی دارای رتبه 37 اقتصاد در سال 2023 را دارا می باشد و تولید ناخالص کشور اسلوونی در سال 2022 بالغ بر 89 میلیارد دلار بوده است، در این مقاله ما راه دریافت اقامت دائم اسلوونی از طریق ثبت شرکت و هزینه‌های لازم برای ثبت شرکت در کشور اسلوونی را بررسی می‌نماییم.

نرخ بیکاری در کشور اسلوونی برابر 3.5 درصد بوده که این نشان می‌دهد ثبت شرکت در کشور اسلوونی یکی از روش‌های پرسود برای شما می‌باشد. حداقل هزینه لازم برای ثبت شرکت در اسلوونی 7.500 یورو می باشد و برای اینکه شما شرکت خود را در اسلوونی ثبت نمایید باید از بین 7 نوع شرکت که ما در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم یکی را انتخاب نمایید.

جهت صرفه جویی در وقت و زمان شما عزیزان اگر به دنبال بهترین راه مهاجرت به اسلوونی هستید و یا می‌خواهید اقامت دائم کشور اسلوونی را به دست آورید با کارشناسان شرکت پارمیس مهاجر در تماس باشید و از مشاوره آنها استفاده کنید، جهت رزرو وقت مشاوره اختصاصی بر روی لینک کلیک نمایید.

انواع شرکت قابل ثبت در کشور اسلوونی

مراحل ثبت شرکت در کشور اسلوونی
انواع شرکت قابل ثبت رساندن در کشور اسلوونی
شرکت با مسئولیت محدود (D.O.O)

هر فردی که می‌خواهد از طریق سرمایه گذاری وارد کشور اسلوونی شود و اقامت دائم این کشور را بدست آورد باید بداند برای تأسیس شرکت با مسئولیت محدود در کشور اسلوونی باید حداقل 7500 یورو سرماهی گذاری نماید و اقدام به ثبت شرکت نماید، در این نوع شرکت حداکثر تعداد سهام داران 50 نفر می‌تواند باشد و هر فرد به اندازه سهمی که دارد مسئول خواهد بود اما در نهایت تصمیم اصلی را مدیر عامل اخذ می‌کند.

شرکت سهامی (D.D)

برای ثبت شرکت با سهامی عام در کشور اسلوونی حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت 25.000 یورو است، تعداد سهام داران این شرکت‌ها می‌تواند از 50 نفر فراتر باشد، تقسیم مسئولیت در این شرکت‌ها به ازای میزان سهم هر شریک است و تصمیمات مهم قاعدتاً در جلسات عمومی با حضور سهامداران گرفته می‌شود، برای ثبت این نوع شرکت در کشور اسلوونی باید حداقل یک چهارم مبلغ فوق را در حساب بانکی به نام شرکت در بانک سپرده نمایید.

مشارکت عمومی در اسلوونی (D.N.O)

این نوع شرکت‌ها توسط دو شریک تأسیس می‌شود که کاملاً مسئول بدهی‌های شرکت (حتی با کالاهای شخصی آنها) است،نام این نوع شرکت‌ها باید حاوی نام شریک یا هردو آنها و مخفف D.N.O یاشد. بر خلاف دو شرکت قبل که توضیح دادیم در مشارکت عمومی حداقل سرمایه لازم نیست البته توافقنامه مشارکت ممکن است بین طرفین امضاء شده باشد.

مشارکت محدود در اسلوونی (K.D)

مشارکت محدود ، نوع خاصی از شرکت است که به یک شریک عام با مسئولیت نامحدود و یک شریک خاموش نیاز دارد ، که در حد مشارکت خود مسئول باشد. این نوع شرکت حداقل سرمایه سهام الزامی نیست و شریک عمومی تمام قدرت تصمیم گیری را دارد.

مشارکت محدود توسط سهام در اسلونی (K.D.D)

در این نوع شرکت ، شرکای عمومی نمی توانند در جلسه سهامداران تصمیمات خاصی بگیرند ، مانند : سرمایه گذاری حسابرسان ، سرمایه گذاری اعضای جدید هیئت نظارت یا فراخوان شرکای عمومی.

تأسیس شعبه در اسلوونی (Podružnica)

شعبه در اسلوونی زیر نظر شرکت اصلی که در یک کشور دیگر قرار دارد، فعالیت می‌کند. تمام مسئولیت‌های مربوط به شعبه بر عهده شرکت اصلی است. این نوع شرکت هم باید در اداره ثبت شرکت‌ها در اسلوونی ثبت شود.

شرکت منافع اقتصادی در اسلوونی (GIZ or EGIZ)

حداقل دو شرکت می‌توانند شرکت منافع اقتصادی را تأسیس کنند. هدف از تأسیس این شرکت، تسریع فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های اصلی است. تمام اعضای این شرکت در قبال آن به یک اندازه مسئولیت دارند.

مراحل هفتگانه ثبت شرکت در کشور اسلوونی

  1. انتخاب نوع شرکت: اولین و مهمترین قدم در ثبت شرکت در اسلوونی است که باید یک بیزینس پلن داشته باشید و باید نوع شرکت را به درستی انتخاب نمایید، برای مشاغل کوچک تا متوسط شرکت با مسئولیت محدود و برای شرکت‌های بزرگتر سهامی عام باید انتخاب شود.
  2. دریافت شناسه مالیاتی: شما به عنوان یک فرد خارجی که در خارج از اتحادیه اروپا زندگی می‌نمایید باید برای ثبت شرکت در کشور اسلوونی شماره شناسایی مالیاتی دریافت نمایید.
  3. انتخاب نام برای برند شرکت: حال شما باید یک نام برای شرکت و برند خود که غیر تکراری باشد و مطابق با اصول موجود در کشور اسلوونی انتخاب کنید.
  4. افتتاح حساب بانکی: شما در این مرحله باید برای شرکت خود یک حساب بانکی باز نمایید و حداقل سرمایه لازم را برای ثبت شرکت در آن واریز کنید.
  5. تنظیم اساسنامه شرکت: یکی از مهمترین بخش هایی که باید به آن توجه زیادی شود تنظیم اساسنامه برای ثبت شرکت در کشور اسلوونی می‌باشد، برای تنظیم این سند شما باید حتما با سایر شرکا اقدام نمایید.
  6. ثبت شرکت در اداره ثبت کشور اسلوونی: در این مرحله باید در اداره ثبت شرکت اسلوونی (AJPES) ثبت نام کنید و وارد مراحل بعد شوید.
  7. جمع آوری و آماده سازی مدارک: در مرحله پایانی باید مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را به اداره ثبت شرکت تحویل دهید. 

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در اسلوونی

همانطور که در بالا به آن اشاره کریدم برای ثبت شرکت در اسلوونی نیاز به انجام 7 مرحله می باشد، مرحله آخر یکی از مهمترین مراحل است، جمع آوری مدارک مورد نیاز ثبت شرکت عبارتند از:

اخذ اقامت دائم کشور اسلوونی با ثبت شرکت

اخذ اقامت دائم کشور اسلوونی با ثبت شرکت

  • نام برند یا شرکت
  • شماره شناسه مالیاتی کشور اسلوونی
  • داشتن سرمایه اولیه حداقل 7.500 یورو
  • آدرس محل استقرار شرکت در اسلوونی
  • اطلاعات مورد نیاز سهامداران شرکت
  • اصل و کپی از پاسپورت سهامداران
  • تنظیم اساسنامه شرکت
  • قرارداد مشارکت با سهامداران (در صورت وجود چندین سهامدار)
نکات مهم و کلیدی در مورد اساسنامه

یکی از مهمترین مدارک که شما در هنگام ثبت شرکت در اسلوونی باید آن را به اداره ثبت جمهوری اسلوونی ارائه نمایید اساسنامه شرکت شما است که بر اساس نوع شرکتی که دارید باید تنظیم شود، نکاتی که باید در اساسنامه گنجانده شود عبارتند از:

  1. نام شرکت و برند
  2. مشخصات اصلی سهامداران(ملیت، محل اقامت و غیره)
  3. پلن تجاری و برنامه های شرکت برای آینده
  4. مسئولیت سهامداران و میزان حقوق مدیران موجود در شرکت
  5. حق رأی در شرکت
  6. واگذاری حقوق سهامداران و قابلیت انتقال سهم به سهامداران

هزینه ثبت شرکت در کشور اسلوونی

نوع شرکت ثبتی در اسلوونی

هزینه مورد نیاز برای ثبت شرکت

شرکت با مسئولیت محدود (D.O.O)

7.500 یورو

سهامی عام (D.D)

25.000 یورو

هزینه شرکت در سال اول 

8.100 یورو

هزینه شرکت در سال دوم

4.500 تا 4.700 یورو

ثبت درخواست شرکت 

رایگان می‌باشد

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ثبت شرکت 

برای اینکه بتوانید در کشور اسلوونی اقدام به ثبت شرکت نمایید ابتدا باید ویزای شینگن را دریافت نمایید، برای اینکار شما بهتر است ویزای مولتی (چندبار ورود) دریافت نمایید شما پس از آنکه کسب و کار خود را شروع کردید می توانید برای دریافت اجازه اقامت از کشور اسلوونی اقدام نمایید، مدارک لازم جهت اخذ ویزای شنگن :

مدارک مورد نیاز برای ذریافت اجازه کار و اقامت در کشور اسلوونی با ثبت شرکت

مدارک مورد نیاز برای ذریافت اجازه کار و اقامت در کشور اسلوونی با ثبت شرکت

  1. فرم درخواست ویزای اسلوونی
  2. عکس بیومتریک
  3. اصل پاسپورت با حداقل 3 ماه اعتبار و دو صفحه خالی
  4. اخذ بیمه مسافرتی با حداقل پوشش 30.000 یورو
  5. واچر رزرو هتل یا اجاره نامه در کشور اسلوونی
  6. تمکن مالی مورد نیاز
  7. پرینت حساب بانکی 4 ماه آخر
  8. گواهی سوء پیشینه
دریافت گواهی اقامت برای ثبت شرکت در اسلوونی

زمانی که میخواهید برای ثبت شرکت در کشور اسلوونی اقدام نمایید شما به عنوان فردی که می‌خواهید شرکت را ثبت کنید باید اجازه کار و اقامت را داشته باشید، برای دریافت مجوز اقامت و کار باید یکسری کارها را انجام دهید این کارها عبارتند از:

  • استخدام فردی با تایعیت اتحادیه اروپا برای حداقل 6 ماه
  • داشتن گردش مالی با حداقل 10.000 یورو برای 6 ماه متوالی 
  • سرمایه گذاری 50.000 یورویی در دارایی‌های ثابت شرکت

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت در اسلوونی

پروسه دریافت ثبت شرکت در کشور اسلونی بسته به نوع شرکت که شما افتتاح می‌نمایید زمان بر می‌باشد، ما در ادامه جدولی در مورد زمان لازم برای ثبت انواع شرکت در کشور اسلوونی آماده کرده ایم پس همراه ما تا انتها بمانید:

نوع خدمات

شرکت با مسئولیت محدود

سهامی عام

تأسیس شعبه

تأسیس شرکت

2 هفته

2 هفته

1 هفته

باز کردن حساب بانکی در بانک اسلوونی

4 هفته

4 هفته

4 هفته

تکمیل فرم و فرایند ثبت نام شرکت

1 هفته

1 هفته

1 هفته

انجام پروسه بانکی اینترنتی

3 هفته

2 هفته

2 هفته

مالیات بر روی شرکت ها در اسلوونی

یکی از مواردی که قبل از تأسیس و افتتاح شرکت در کشور اسلوونی باید آن را بدانید میزان مالیاتی است که کشور اسلوونی از شرکتهای ثبت شده دریافت می نماید، ما در ادامه یک جدول از انواع شرکت هایی که میتوانید در اسلوونی به ثبت برسانید و میزان مالیات آنها برایتان آورده ایم:

عنوان مالیات 

میزان مالیات (درصد)

مالیات بر درآمد فردی

50%

مالیات بر درآمد شرکت‌ها

20%

مالیات بر سود سهام

15%

مالیات بر سرمایه شرکت‌ها

27%

مالیات بر ارزش افزوده

23%

دریافت اقامت دائم کشور اسلوونی

یکی از مهم‌ترین مواردی که بعد از ثبت شرکت به آنها برخورد می کنیم این است که چه مدت بعد از ثبت شرکت در اسلوونی می‌توانیم اقامت دائم کشور اسلوونی و اقامت دائم شینگن را بدست آوریم؟  در جواب این سوال باید گفت زمانی که برای دریافت اقامت دائم کشور اسلوونی باید چهار شرط اصلی و اساسی را در آن موقع داشته باشید این چهار شرط عبارتند از:

  1. مدت پنج سال زندگی متوالی با اجازه اقامت موقت در کشور اسلوونی
  2. فعال بودن شرکت در زمان ثبت درخواست دریافت اقامت دائم
  3. داشتن پاسپورت معتبر و دارای تاریخ
  4. تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در اسلوونی

موارد بالا که داشتید می‌توانید بعد از گذشت 10 سال از اقامت خود در این کشور و داشتن مهارت در زبان اسلوونیایی و همچنین داشتن گواهی عدم سوء پیشینه اقدام به دریافت شهروندی کشور اسلوونی نمایید.

مزایا ثبت شرکت در کشور اسلوونی
  1. دسترسی به بازارهای جهانی
  2. داشتن اقتصادی پویا و توسعه یافته
  3. گارمندان و پرسنل واجد شرایط
  4. داشتن ریزساخت های قوی 
  5. هزینه‌های نسبتاً پایین برای نگهداری و ثبت شرکت 
معایب ثبت شرکت در اسلوونی
  • محدودیت در امکانات مانند دریافت تحسیلات و وام بانکی
  • داشتن بازارهای محلی کوچک و معمولی
سخن پایانی

همانطور که در این مقاله شاهد آن بودیم ثبت شرکت در کشور اسلوونی و سرمایه گذاری در این کشور یکی از راه های راحت و کم دردسر برای دریافت ویزای شینگن و دریافت اقامت دائم اتحادیه اروپا و شینگن می‌باشد، شما هم اگر به دنبال دریافت ویزای کشور اسلوونی از طریق ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری هستد و میخواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارهای خود را به بهترین شکل به انجام برسانید می‌توانید از طریق شرکت پارمیس مهاجر این کار را انجام دهید.

شرکت پارمیس مهاجر با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب و وکلای حرفه‌ای در ایران، آلمان، کانادا، فرانسه، آمریکا و اسلوونی می تواند کارهای شما را به صورت 100% تضمینی بدون هیچ نگرانی به انجام برساند، برای بهره‌مندی از اطلاعات کافی و مفید می‌توانید وقت مشاوره حضوری یا آنلاین خود را در کمتر از 3 دقیقه رزرو نمایید و از اطلاعات مفید کارشناسان ما در زمینه مهاجرت به اروپا و کانادا و دریافت ویزای شینگن و کانادا بهره‌مند شوید.

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی 1

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *