تحصیلی, وبلاگ, ویزا تحصیلی, ویزای آلمان

تحصیل در آلمان

اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان، مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان و پذیرش دانشگاه
4
(1)

راهنمای جامع تحصیل در کشور آلمان

تحصیل در کشور آلمان به دو صورت می‌باشد، تحصیل در دانشگاه‌های دولتی که تقریباً رایگان می‌باشد ولی شرط اصلی برای پذیرش در این دانشگاه‌ها داشتن مدرک زبان آلمانی سطح B1 می‌باشد و دانشگاه‌های انگلیسی که باید شهریه را پرداخت کنید و حدوده 4.000 تا 7.000 یورو برای هر ترم باید پرداخت نمایید،در این مقاله به نحوه مهاجرت به کشور آلمان و اخذ اقامت دائم آلمان از طریق ویزای تحصیلی در سال 2024 می پردازیم.

شرایط تحصیل در کشور آلمان

  • یکی از روش‌های مهاجرت به کشور آلمان و اخذ اقامت دائم این کشور در سال 2024 اقدام از طریق تحصیل در این کشور می‌باشد،در مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل فرد متقاضی تحصیل در این کشور می‌تواند با اتمام دوره تحصیلی برای ورود به بازار کار این کشور اقدام نمایند و در صورت آنکه 5 سال کار کرده و درآمد کسب نموده باشد و نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام نموده باشد خواهد توانست به اقامت دائم و ارزشمند این کشور دست یابد و بعد از 3 تا 5 سال بعد از اقامت دائم برای پاسپورت آلمانی خود اقدام کند.
  • سطح بالای علمی دانشگاه‌ها در کشور آلمان و هزینه تحصیل تقریباً رایگان این کشور را به یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل و دریافت مدرک تحصیلی تبدیل کرده است، در کنار این عوامل عوامل دیگری مانند تنوع بالای رشته‌های تحصیلی و همکاری دانشگاه‌ها با شرکت‌ها جهت آماده‌سازی دانشجویان به بازار کار تحصیل در کشور آلمان را بسیار ایده‌آل و جالب توجه نموده است. دانشجویان که در این کشور تحصیل می‌نمایند شانس بالایی دارند که بعد از دریافت مدرک تحصیلی بتوانند جذب بازار کار شوند و به این ترتیب دانشجویان بین المللی می‌توانند ویزای تحصیلی آلمان را به ویزای کاری تبدیل نماید  و شرایط را برای دریافت اقامت دائم کشور آلمان برای خود فراهم آورند.

طبق آماری که در کشور آلمان اعلام شده است 91% دانشجویانی که در این کشور تحصیل می‌نمایند بعد از پایان تحصیل و دریافت مدرک دانشگاهی خود جذب بازار کار می‌شوند و یک شغل برای خود دارند و این خود بهترین دلیل است برای مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان و تحصیل در این کشور.

ترم‌های تحصیلی در آلمان

ترم و سال تحصیلی در کشور آلمان به دو ترم خلاصه می شود:

  1. ترم زمستانی از اول اکتبر تا آخر مارس (شروع کلاس‌ها به صورت رسمی از اواسط اکتبر ماه تا فوریه یعنی چهار ماه می‌باشد.)
  2. ترم تابستانی از اول آوریل تا انتهای سپتامبر (شروع رسمی کلاس‌ها از اواسط آوریل تا اواسط ژوئیه یعنی سه ماه می‌باشد.)

تعطیلات پایان ترم نیز در آگوست، سپتامبر و مارس می‌باشد که دوره کارآموزی و تحصیل خصوصی و امتحانات در آن برگذار می‌گردد.

شرایط تحصیل در کشور آلمان

شرایط تحصیل در کشور آلمان

تحصیل در مدارس کشور آلمان

اولین چیز که باید در مورد تحصیل در مدارس آلمان بدانید این است که دولت دخالت کمی بر روی سیستم آموزشی دارد و هر ایالت به صورت مستقل بر روی سیستم آموزشی نظارت کامل دارد و طبق این روال سیستم آموزشی در هر نقطه از کشور آلمان متفاوت است.

کلاس های درس در مدارس آلمانی عموماً به زبان آلمانی تدریس می شوند و بنابراین مهاجرینی که فرزندان کم سن دارند، معمولاً تمایل دارند فرزند خود را در این مدارس ثبت نام کنند تا بتوانند زبان محلی را آموزش ببینند.

نظام آموزشی در کشور آلمان رایگان و اجباریست و در 16 ایالت آلمان سعی شده تا بهترین نظام آموزشی را برای عموم عرضه نمایند، طبق بررسی‌هایی که در سال 2015 انجام گرفت از بین رشته‌های ریاضی و تجربی رتبه 16 و رشته انسانی رتبه 11 را کسب نمود، طبق این نظام دانش آموزان در هر سطحی باید آزمون‌های آزمایشی را بدهند و برای رفتن به سطح بعد باید حداقل نموره قبولی را کسب نمایند در غیر این صورت باید  مجدد دوره را بگذرانند.

تحصیل در دوره ابتدایی

سن شروع مدرسه در کشور آلمان 6 سالگی است و تا 18 سالگی ادامه می‌یابد، دوره ابتدایی در کشور آلمان از 6 سالگی تا 10 سالگی ادامه دارد هرچند در برخی از ایالت های این کشور دوره بجای 4 سال در 6 سال برگذار می‌گردد.

تحصیل در دوره متوسطه

نظام آموزشی در دوره متوسطه در آلمان بسته به هدف آموزشی در مقاطع زیر برگذار می‌گردد:

Gymnasium

دانش آموزانی که قصد دارند برای تحصیلات عالی یا دانشگاه آماده شوند، به طور معمول با سختگیری‌های بیشتر تحصیل می کنند. در اینجا دانش آموزان از سنین 10 تا 18 سال تحصیل می‌کنند که شامل دوره‌های 5 ام تا 13 ام آموزش است. هنگامی که آنها به سن 11 رسیدند، دوره آمادگی برای آنها در نظر گرفته شده که یک سطح آمادگی دو ساله برای امتحانات نهایی آنها است. ( Abitur یا Abi ) دانش آموزان واجد شرایط بعد از فارغ التحصیلی می توانند به دانشگاه وارد شوند یا می‌توانند برای تحصیل دروس خاص در سطح پیشرفته تر انتخاب کنند. (Leistungskurse)

Realschule

تحصیل Realschule رایج‌ترین شکل آموزش متوسطه در آلمان است. یک محیط بسیار آکادمیک با طیف وسیعی از موضوعات از جمله یک تا دو زبان خارجی ارائه می‌دهند. موضوعات و سطح مهارت، دانشجویان را برای مشاغل سطح متوسط در مشاغل و صنعت آماده می‌کند. یک مدرک دیپلم Realschulabschluss ارائه می‌شود و به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا دوره‌های آموزشی، مدارک فنی و حرفه ای، کارآموزی در تجارت را پشت سر بگذارند یا برای تحصیل پزشکی آماده شوند. دانش آموزان در Realschule تحصیلات خود را در سن 15 یا 16 سالگی انجام می‌دهند. در صورت تمایل به دانشگاه رفتن به انتقال به یک Gymnasium و امتحانات Abitur را تکمیل کنند. تحصیلات در مقطع متوسطه از سن 10 تا 15 سالگی به طور عمومی انجام می‌پذیرد اما همان طور که بیان شد تا 18 سالگی نیز می‌توانند آموزش داشته باشند.

Hauptschule

این یک دوره آموزش حرفه ای برای دانش آموزان بین 10 تا 15 یا 16 سال است. این دوره برای دانش آموزانی است که در نهایت وارد یک تجارت یا کارآموزی می‌شوند و هدفشان کار در بخش‌های صنعتی است.

Gesamtschule

مدارس یکپارچه یا Gesamtschulen ناشی از قانون گذاران آموزش و پرورش است که مایل به ایجاد یک سیستم مدرسه‌ای هستند که نه تنها فراگیرتر بلکه بیش از یک نوع جریان آموزشی نیز ارائه می‌شود. در بعضی از ایالات، مدارس برنامه‌های درسی Hauptschule و Realschule را جمع می کنند یا دانش آموزان را با توجه به توانایی هایشان جابجا می‌کنند. هر سه گزینه تحصیلی: دیپلم Hauptschulabschluss، گزینه‌های کارآموزی یا تحصیلات بالاتر برای Abi برای آنها باز است.

تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان

مقطع کارشناسی اولین مقطع دانشجویان برای تحصیلات دانشکاهی است، دانشجویان می توانند در این مقطع 6 تا 8 ترم بگذرانند و به پایان برسانند، شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی داشتن گواهی دبیرستان یا معادل آن در کشور خود که به عنوان مثال A Level نیاز دارد. غالباً از دانشجویان بین المللی انتظار می‌رود قبل از حضور در محل، امتحان ورودی را پشت سر بگذرانند به خصوص اگر در کشوری زندگی کنید که صلاحیت شما توسط دانشگاه آلمان به رسمیت شناخته نشده باشد. برخی از دوره ها برای همه دانش آموزان به امتحان ورودی نیاز دارند. 

برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در مقطع لیسانس باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. گواهی پایان دبیرستان
  2. پذیرش از یکی از دانشگاه‌های آلمان
  3. پاسپورت معتبر
  4. فرم درخواست ویزای تحصیلی آلمان
  5. داشتن مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B1
  6. تمکن مالی 

محبوبترین رشته‌ها برای ویزای تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان

  1. مهندسی مکانیک
  2. علوم کامپیوتر
  3. زیست شناسی
  4. علوم محیط 
  5. اقتصاد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

پس از پایان مقطع کارشناسی می‌توانید در دوره کارشناسی ارشد در آلمان تحصیل نمایید، این دوره بسته به توان شما حدوداً 2 سال زمان می‌برد و بیشتر دانشگاه‌ها در کشور آلمان در سطح کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، البته باز هم بالای 70% دانشگاه‌های آلمان زبان آلمانی را برای تحصیل در مقطع ارشد دارند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان در دانشگاه‌های دولتی تقریباًً رایگان است و فرد در حدوده ترمی 200 یورو برای گذران ترم پرداخت می‌نماید، معمولاً برای درخواست پذیرش باید در دانشگاه انتخابی، رشته مورد نظر خود را یافته و از طریق وبسایت دانشگاه برای اپلای آلمان اقدام نمایید.

معمولاً به افراد توصیه می‌شود برای اپلای به چند دانشگاه درخواست را ارسال نمایند تا شانس برای پذیرش آنها بالاتر رود، اکثر دانشگاه‌ها برای بررسی مدارک دانشجویان مبلغی را دریافت می‌کنند که این مبلغ معمولاً کمتر از 50 یورو می‌باشد.

مهمترین مدرکی که زمان درخواست تحصیل در دوره کارشناسی ارشد نیاز دارید مدرک کارشناسی شما است که باید در داخل آلمان دارای اعتبار باشد، البته بسته به دانشگاه مدارک متفاوت است و ممکن است برخی ریزنمرات دیپلم و یا درخواست یک مصاحبه یا آزمون ورودی از شما دریافت نمایند.

برای تحصیل ارشد در آلمان می‌بایست متناسب با نوع دانشگاهی که برای آن اقدام می‌کنید مدرک زبان ارائه دهید، پس از مهمترین شرایط پذیرش دانشگاه‌های آلمان از نوع دولتی، حداقل مدرک زبان آلمانی B1 و برای دانشگاه‌های خصوصی مدرک آیلتس 6.5 یا تافل با نمره حداقل 90 می‌باشد. شرط معدل برای تحصیل ارشد در آلمان، 15 می‌باشد ولی برخی از دانشگاه‌های آلمان معدل 13 را نیز قبول دارند. بیش از 500 دانشگاه در آلمان وجود دارد که حدود 19,000 برنامه دارند. بر اساس نوع دانشگاه‌ها، برنامه‌های تحصیلی متفاوت می‌باشد.

  1. دانشگاه فنی: این دانشگاه در زمینه فناوری و مهندسی افراد متخصص را آماده می‌نماید.
  2. دانشگاه تحقیقاتی: این دانشگاه بیشتر کارهای علمی و تحقیقاتی را انجام می‌دهد.
  3. دانشگاه هنر، فیلم و موسیقی: آموزش‌های عملی تخصصی را در رشته‌های خلاقانه ارائه می‌دهند و دانشجویان برای پذیرفته شدن باید دارای صلاحیت باشند.
  4. دانشگاه علمی و کاربردی: این دانشگاه بر روی موضوعاتی همچون علمی و مهندسی، تجارت یا علوم اجتماعی تمرکز دارد و اکثر اوقات با سازمان‌های تجاری و حرفه ای در سراسر کشور شریک می‌شوند.
شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور آلمان
شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

تحصیل در مقطع دکترا در آلمان

معمولاً تحصیل در مقطع دکترا در کشور آلمان بین 4 تا 5 سال به طول می‌انجامد و برای اینکه بتوانید در این مقطع تحصیل نمایید باید چند نکته مهم و اساسی را داشته باشید، اولین مورد برای تحصیل در مقطع دکترا این است که یک استاد به عنوان سوپروایزر شما را قبول نماید، در مرحله دوم باید مدرک معتبر دوره کارشناسی ارشد در آلمان داشته باشید و مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B2 و یا آیلتس 7 مورد نیاز است.

برای اینکه بتوانید در مقطع دکترا به صورت کاملاً رایگان تحصیل نمایید  باید در یکی از دانشگاه‌های آلمانی زبان پذیرش دریافت نمایید و برای دریافت این پذیرش باید چند مقاله ISI داشته باشید، دانشجویان در مقطع دکترا می‌توانند در هفته به مدت 20 ساعت را به کار مشغول شوند و این اجازه کار دانشجو در آلمان باعث می‌شود منبع درآمدی داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی در آلمان

نکته مهم در اینکه بتوانید در آلمان تحصیل نمایید این است که بتوانید از یک دانشگاه پذیرش تحصیلی دریافت نمایید، برای اینکار باید یکسری مدارک را برای دریافت پذیرش همراه خود داشته باشید و برخی دانشگاه‌ها ممکن است مدارک متفاوتی از شما درخواست نمایند، ما در ادامه مدارک اصلی و مشترک برای دریافت پذیرش تحصیلی در آلمان را برایتان آورده ایم:

  1. مدرک تحصیلی دوره پیش مورد تأیید آلمان
  2. اصل مدارک هویتی
  3. پاسپورت معتبر با 6 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  4. ارائه مدرک زبان سطح B1 یا آیلتس حداقل 6
  5. نامه پذیرش از دانشگاه یا مؤسسه آموزشی در آلمان
  6. مدارک تمکن مالی و گردش حساب
  7. بیمه مسافرتی با سقف 30.000 یورو
  8. دو قطعه عکس زمینه سفید تمام رخ ترجیحاً با لبخند و کروات
  9. توصیه نامه 
  10. نامه تأیید سوپروایزر (برای تحصیل در مقطع دکترا)

مراحل دریافت پذیرش تحصیلی از کشور آلمان

اخذ پذیرش تحصیلی آلمان را نمی توان با تصمیمی یک دفعه به دست آورد و می بایست با برنامه ریزی برای آن اقدام نمود. ابتدا می بایست نوع زبان تحصیل خود در آلمان را انتخاب نمایید و پس از آن برای فراگیری و اخذ مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی اقدام نمایید. در مرحله بعدی می بایست از یکی از مراکز آموزشی یا دانشگاه های آلمان پذیرش دریافت نمایید. پس از اخذ پذیرش می بایست از سفارت کشور آلمان وقت بگیرید و برای کسب ویزای تحصیلی اقدام کنید. با به دست آوردن ویزای دانشجویی آلمان می توانید به این کشور مهاجرت کنید و برای یافتن اقامتگاه اقدام نمایید چراکه ممکن است دانشگاه مورد نظر شما از امکانات خوابگاهی برای دانشجویان بین المللی برخوردار نباشد. پس از این مرحله می بایست قبل از استفاده از امکانات دانشگاه و شروع کلاس ها ثبت نام خود را نهایی کنید.

ارزیابی مدرک تحصیلی در آلمان یعنی چه؟

مدارک تحصیلی متقاضیان برای ادامه تحصیل در آلمان می‌بایست ارزشیابی شود. ارزشیابی مدرک تحصیلی در آلمان که با تاییدیه ZAB نیز شناخته می‌شود توسط کمیسیون ارزشیابی مدارک انجام می‌شود. متقاضیان از طریق اینترنتی و با مراجعه به مرکز بررسی مدارک متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های کشور آلمان یعنی سایت Anabin نیز می‌توانند ارزش و اعتبار مدارک تحصیلی که در ایران اخذ نموده‌اند را نیز بررسی نمایند.

برای این امر در صورتی که دانشگاه مورد تحصیل شما در ایران و رشته تحصیلی شما با +H مشخص شده باشد، بدین معنی است که مدرک تحصیلی شما مورد تأیید است و این بدین معنی است که حتی می‌توانید تأییدیه ZAB را انجام ندهید و تنها ارائه یک کپی از این صفحه کفایت می‌کند و در صورتی که در این سایت نتیجه با -H منفی مشخص شده باشد، دانشگاه محل تحصیل شما در ایران فاقد اعتبار برای تحصیل در آلمان می‌باشد و در این صورت احتمال اخذ تأییدیه ZAB بسیار کم است ولی متقاضی باز هم می‌تواند شانس خود را برای اخذ تأییدیه ZAB امتحان کند.

در صورتی که نتیجه سایت -/+H باشد، متقاضی می‌بایست حتماً تأییدیه ZAB را دریافت نماید. برای این امر می‌بایست ابتدا در این سایت ثبت نام نمایید. پس از ثبت نام می‌بایست فرم ارائه شده را تکمیل و همراه با مدارک ارسال نمایید. دقت نمایید که این بررسی مدارک شما، شامل هزینه می‌باشد و می‌بایست فیش واریزی را نیز ایمیل نمایید. در انتها پس از بررسی مدارک شما، نتیجه بررسی را برایتان ارسال می‌کنند. 

اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان، مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان و پذیرش دانشگاه و بورسیه تحصیلی

اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان، مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان و پذیرش دانشگاه و بورسیه تحصیلی

معادل سازی مدرک تحصیلی ایرانی در آلمان

معادل‌سازی مدارک در آلمان به منظور تحصیل، به عنوان “Recognition of Foreign Credentials” شناخته می‌شود. برای انجام این فرآیند، داوطلبان باید مدارک تحصیلی خود را به زبان آلمانی ترجمه کرده و به همراه مدارک اصلی به مراجع مربوطه ارائه دهند. سپس، مراکز معتبری مانند (ZAB (Zentralstelle für ausländisches Bildungswesen به ارزیابی مدارک پرداخته و معادل‌سازی آنها با سیستم آموزشی آلمان انجام می‌دهند.

در صورتی که مدارک معتبر شناخته شوند، داوطلبان می‌توانند برای تحصیل در دوره‌های مختلف به دانشگاه‌های آلمانی درخواست دهند. این فرآیند به داوطلبان کمک می‌کند تا مهارت‌ها و دانش خود را با استانداردهای آلمان مطابقت دهند و به‌طور موفقیت‌آمیز در آموزش عالی آلمان شرکت کنند.

معرفی بورسیه تحصیلی کشور آلمان

همانطور که در این مقاله دیدیم تحصیل در کشور آلمان تا حدودی رایگان است و دانشجویان برای هزینه‌های زندگی خود در آلمان مایل هستند که از بورسیه تحصیلی استفاده نماید، همانطور که می‌دانید اکثر بورسیه‌های تحصیلی در مقطع دکترا در کشور آلمان ارائه می‌شوند که در زیر برخی از مشهورترین بورسیه تحصیلی آلمان را برایتان معرفی می‌نماییم:

Deutscher Akademischer Austausch Dienst یا بورسیه DAAD برای دانشجویان مقطع دکترا ارائه می شود و مبلغ حدوده 1.200 یورو را تحت پوشش قرا میدهد.

این کمک هزینه برای هر ماه مبلغ 1.250 یورو داده می شود، این بورسیه تحصیلی از طرف بنیاد علوم آلمانی یا Studienstiftung des Deutsche Volkes ارائه می‌گردد.

این بورسیه از طرف 13 سازمان ارائه می‌گردد و مبلغ 1.350 یورو در هر ماه به دانشجویان بین المللی داده می‌شود.

هزینه زندگی دانشجویی در کشور آلمان

هزینه زندگی یک فرد مجرد که زندگی دانشجویی دارد در کشور آلمان در حدوده 780 یورو می‌باشد و این مبلغ بدون احتساب هزینه اجاره ماهانه منزل مسکونی می‌باشد، هزینه زندگی در کشور آلمان به نسبت کشور مانند فرانسه 11 درصد کمتر است ولی هزینه اجاره منزل در کشور آلمان تقریباً 10 درصد از کشور فرانسه بیشتر است که به این معناست که حجم زیادی از هزینه زندگی در کشور آلمان صرف اجاره منزل می‌شود، در ادامه جدول هزینه زندگی در یک ماه به طور میانگین و تقریبی برایتان آورده‌ایم:

خوابگاه

160-350 یورو

اجاره منزل اشتراکی (WG)

170-370 یورو

منزل شخصی

شروع نرخ از ماهانه 450 یورو به بالا

غذا رستورانی

12-20 یورو

بلیط سینما

10-15 یورو

بلیط مترو و اتوبوس

ماهانه حداقل 70 یورو

خدمات بیمه و درمان

بسته به نیاز از 70 یورو به بالا

اینترنت و تلوزیون 

ماهانه 33 تا 55 یورو

خدمات رفاهی

215 یورو

خوابگاه

160-350 یورو

اجاره منزل اشتراکی (WG)

170-370 یورو

منزل شخصی

شروع نرخ از ماهانه 450 یورو به بالا

غذا رستورانی

12-20 یورو

بلیط سینما

10-15 یورو

بلیط مترو و اتوبوس

ماهانه حداقل 70 یورو

خدمات بیمه و درمان

بسته به نیاز از 70 یورو به بالا

اینترنت و تلوزیون 

ماهانه 33 تا 55 یورو

خدمات رفاهی

215 یورو

شرایط اخذ ویزای پیوست در کشور آلمان

کسانی که خواهان تحصیل در کشور آلمان هستند معمولاً دارای همسر و یا فرزند می‌باشند، و طبق قانون الحاق خانواده برای اخذ ویزای پیوست  فرد دانشجو می‌تواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزا دریافت نمایند، از خوبی‌های ویزای پیوست همسر این است که اجازه کار به فرد می‌دهد و برای اینکه بتوانید برای همسر خود  ویزای پیوست دریافت نمایید از طریق کارشناسان مجموعه پارمیس مهاجر آینده برتر تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره‌مند شوید، 

شرایط لازم برای دریافت ویزای پیوست همسر در آلمان

  1. منبع مالی کافی: برای اینکه بتوانید برای همراه خود ویزای پیوست دریافت نمایید باید منابع مالی کافی برای تحت پوشش قراردادن تمام هزینه‌های لازم را داشته باشد و نباید برای هزینه‌های همراه از کمک‌های دولتی آلمان استفاده نماید.
  2. اسناد ازدواج: باید دقت کنید که ازدواج شما باید قبل از دریافت ویزای تحصیلی باشد.
  3. محل زندگی:  اگر فاقد فضای مناسب در آلمان برای زندگی خود و هر عضو خانواده باشید، قادر نخواهید بود که خانواده خود را به آلمان ببرید.
  4. مدرک زبان معتبر: همسر شما بدون مهارت زبان آلمانی نمی تواند درخواست ویزای همراه کند. حداقل سطح مورد نیاز A1 CEFR آلمانی می باشد. فرزندان 16-18 ساله نیز می توانند به شما ملحق شود اگر آنها حداقل مدرک زبان آلمانی C1 CEFR داشته باشند.
  5. سن مناسب متقاضی پیوست: این را به خاطر داشته باشید برای اینکه همسرتان به شما ملحق شود باید حداقل 18 سال سن داشته باشد و این را به خاطر بسپارید برای پیوست فرزندان نباید سن آنها بیشتر از 16سال باشد و در صورتی که بیش از 16 سن داشتند باید مدرک زبان معتبر آلمانی و مهارت کافی زبان آلمانی را داشته بشد.
  6. مدت اقامت: شما زمانی می‌توایند برای خانواده خود ویزای پیوست دریافت نمایید که مدت دوره تحصیل شما حداقل 1 سال باشد
  7. وضعیت اجتماعی و مدنی: دقت کنید فرزندان شما نباید در مدتی که شما در حال تحصیل در آلمان هستید ازدواج کنند یا طلاق بگیرند و یا بیوه باشند.
مزایای تحصیل در کشور آلمان
  1. امکان تحصیل رایگان و وجود دانشگاه‌های رایگان در آلمان 
  2. دارا بودن مؤسسات و دانشگاه‌های معتبر آموزشی بسیار
  3. امکان اخذ مدارک معتبر در سطح جهان
  4. امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  5. در دسترس بودن بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی
  6. امکان کار در حین تحصیل
  7. وجود موقعیت‌های شغلی بسیار
  8. سطح درآمد بالا
  9. امکان اقامت در آلمان پس از اتمام تحصیل
معایب تحصیل در کشور آلمان
  1. هزینه نسبتا بالای اجاره منزل
  2. لزوم یادگیری زبان آلمانی برای زندگی و کار در این کشور
  3. سیستم آموزشی آلمان برای برخی از متقاضیان بین المللی چالش برانگیز بودن است.
  4. وجود سیستم بروکراسی حاکم که نیاز به وقت بسیاری است.
  5. ممکن است برخی از دانشگاه‌های آلمان امکانات آموزشی مناسب و رایگانی نداشته باشند.
  6. خدمات دندان پزشکی هزینه‌های بالایی دارند.

تبدیل ویزای تحصیلی آلمان به ویزای کار کشور آلمان

همانطور که در این مقاله شاهد آن بودیم نرخ جذب دانشجویان بعد از پایان تحصیل در حدوده 91% می‌باشد که این بالاترین نرخ در کشورهای اتحادیه اروپا می‌باشد، در کشور آلمان زمانی که شما تحصیل را به اتمام می‌رسانید می‌توانید به مدت 18 ماه پس از پایان تحصیل در کشور آلمان زندگی کنید و به جستجوی کار در کشور آلمان بپردازید.

اگر شما نیز می‌خواهید ویزای تحصیلی آلمان خود را به ویزای کاری تبدیل کنید و می‌خواهید بعد از مدتی اقامت دائم کشور آلمان را بدست آورید بهترین راه مشاوره مهاجرتی با وکلا و کارشناسان مجموعه مهاجرتی پارمیس مهاجر می‌باشد.

هلدینگ مهاجرتی پارمیس مهاجر آینده برتر با داشتن بیش از 20 وکیل بومی در کشورهای کانادا، آلمان، آمریکا، فرانسه، اسلوونی و اتریش می‌تواند انواع ویزاهای تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری را در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه برای شما دریافت نماید، این تخصص و تجربه ماست که تضمین دریافت ویزای شما می‌شود.

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد رأی 1

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *