ویزا, ویزا کاری, ویزای آلمان

ویزای جستجوی کار آلمان

پرچم کشور آلمان، اخذ انواع ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و توریستی آلمان
0
(0)

راهنمای دریافت ویزای جستجوی کار (Job Seeker) | هزینه اخذ ویزا جاب سیکر + مدارک لازم دریافت ویزای جستجو کار آلمان

فردی که اقدام به دریافت ویزای جابسیکر نموده باشد می تواند به مدت 6 ماه در کشور آلمان به دنبال کار مورد نظر خود و مرتبط با تخصص خود باشد و در صورتی که بتواند کار مناسب خود را دریافت نماید و قرارداد کار دائم با کارفرما ببندید می‌توانید ویزای جاب سیکر خود را به ویزای کار آلمان (Job Offer) تبدیل نمایید، در این مقاله ما به بررسی نحوه اخذ ویزای جستجوی کار کشور آلمان همراه با هزینه لازم برای اخذ ویزای جاب سیکر و مدارک مورد نیاز دریافت ویزای جستجوی کار کشور آلمان می‌پردازیم پس همراه ما باشید.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای جاب سیکر آلمان

همانطور که در بالا گفتیم فرد دارنده این ویزا می‌تواند مدت 6 ماه را در کشور آلمان به دنبال کار باشد ولی برای دریافت ویزای جاب سیکر باید حداقل 3 سال کار مرتبط به همراه حداقل مدرک فوق دیپلم به همراه مدرک زبان سطح آلمانی حداقل B1 را داشته باشید، فرد دارنده این ویزای باید مبلغ 8.640 یورو را در بانک کشور آلمان برای هزینه زندگی در آلمان مسدود نماید، هزینه لازم برای دریافت ویزای جستجوی کار (JOb Seeker) 75 یورو می‌باشد که باید در زمان ورود به سفارت جهت انجام امور مصاحبه پرداخت نمایید، برای اطلاع از نحوه اخذ ویزای جاب سیکر می تواند از طریق مشاوره با کارشناسان دفتر مهاجرتی پارمیس مهاجر کلیه اطلاعات خود را از ما بپرسید.

انواع ویزای کاری کشور آلمان

آلمان کشوری صنعتی است و چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا است که شرکت های شناخته شده زیادی را در خود جای داده است. به همین دلیل، در این کشور شانس زیادی برای پیداکردن شغل و اقامت دارید. راه‌های متنوعی برای کار در این کشور وجود دارد. یکی از مسیرهایی که می توان به کار در کشور آلمان مشغول شد، داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آلمانی می باشد اما در صورتی که پیشنهاد شغلی ندارید، اصلا نگران نباشید. کشور آلمان برای آن دسته از متقاضیانی که خواهان کار در این کشور هستند و موفق به اخذ ویزای جاب آفر یا پیشنهاد کاری نشده اند، مجوزی با نام ویزای جاب سیکر ارائه می‌دهد و متقاضیان می‌توانند با اخذ این ویزا برای مدت چند ماه به آلمان سفر کنند و به جستجوی کار بپردازید.  

ویزای جستجوی کار آلمان فرصتی برای خارجیان واجد شرایط جهت اقامت و کاریابی آلمان است که به دارنده آن شانس ورود و جستجوی کار تا 6 ماه را می دهد. شخص در صورت یافتن کار در مهلت 6 ماهه می‌تواند اقامت کاری آلمان را بگیرد. امکان تمدید اقامت و سپس درخواست برای کارت آبی اتحادیه اروپا یا انواع دیگر مجوزهای اقامت نیز وجود دارد. پس تفاوت ویزای جاب آفر و ویزای جاب سیکر آلمان بدین صورت است که جاب آفر برای آن دسته از متقاضیانی صادر می‌شود که هم اکنون پیشنهاد و قرارداد کاری دارند ولی ویزای جاب سیکر برای آن دسته از متقاضیانی صادر می‌شود که قصد یافتن کار دارند و به دنبال یک موقعیت شغلی در آلمان هستند. یکی دیگر از راه‌های اخذ ویزای کار، تحصیل در آلمان می باشد.

دریافت ویزای کار کشور آلمان از طریق Job Seeker

هر فردی که با این ویزا وارد کشور آلمان می شود می‌تواند به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشد و به دنبال کار برود و شانس بستن قرارداد و کار دائم برای او افزایش می‌یابد، طبق قانون جدید ویزای جستجوی کار فرد می توان به مدت 10 ساعت در هفته کار موقت نماید و این فرصتی استثنایی برای کارفرمایان می باشد که بتوانند آزمایشات لازم را از فرد متقاضی بگیرند، برای دریافت ویزای جاب سیکر باید دارای مدارک زیر باشید:

  1. داشتن سابقه کاری حداقل 3 سال
  2. داشتن مدرک داشنگاهی معتبر حداقل فوق دیپلم
  3. مدرک زبان آلمانی معتبر حداقل سطح B1
  4. تمکن مالی کافی که بتواند هزینه زندیگ در کشور آلمان را تحت پوشش قرار دهد.
  5. بیمه مسافرتی تا سقف حداقل 30.000 یورو

دریافت ویزای کار کشور آلمان از طریق Job Offer 

برای دریافت این ویزای کار آلمان فرد متقاضی باید از طرف کارفرمایی در داخل کشور آلمان یک پذیرش شغلی و یک قرارداد معتبر داشته باشد، تا قبل از سال 2021 نیروی مار داخل اتحادیه اروپا اولیوت بالاتری نسبت به نیروی کار خارج از این اتحادیه داشت ولی بعد از سال 2021 قانون کار در کشور آلمان اسان تر شد و مقاضی می تواند به راحتی یک کارفرما در داخل خاک این کشور پیدا نماید، برای اطلاع از نحوه اخذ ویزای کار کشور آلمان به مقاله‌ای به همین عنوان در سایت مراجعه نمایید.

مقایسه تفاوت بین Job Offer و Job Seeker آلمان

تفاوت اصلی ویزای جستجوی کار و ویزای Job Offer در آلمان، هدف ویزا و شرایط اخذ آن است.

ویزای جستجوی کار برای افرادی در نظر گرفته شده است که می‌خواهند برای جستجوی کار به آلمان بیایند. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر شش ماه در آلمان بمانید و به دنبال کار باشید. در طول این مدت، می‌توانید در مصاحبه‌های شغلی شرکت کنید، با کارفرمایان بالقوه ارتباط برقرار کنید و فرصت‌های شغلی در رشته خود را کشف کنید. برای دریافت ویزای جستجوی کار، باید نشان دهید که بودجه کافی برای حمایت از خود در طول اقامت خود در آلمان دارید و شرایط و تجربه لازم برای کار در زمینه کاری خود را دارید.

از طرف دیگر، ویزای Job Offer برای افرادی در نظر گرفته شده است که قبلاً در آلمان به آنها پیشنهاد کار داده شده است. این ویزا به شما این امکان را می‌دهد که وارد آلمان شوید و بلافاصله شروع به کار کنید. برای دریافت ویزای Job Offer، باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای آلمانی داشته باشید و نشان دهید که شرایط و تجربه لازم برای این کار را دارید.

به طور خلاصه، ویزای جستجوی کار برای افرادی است که می‌خواهند برای جستجوی شغل به آلمان بیایند، در حالی که ویزای Job Offer برای افرادی است که قبلاً شغلی در آلمان تضمین کرده‌اند.

رزرو وقت سفارت برای ویزای جستجوی کار (Job Seeker) کشور آلمان

برای اینکه بتوانید ویزای جستجوی کار کشور آلمان را دریافت نمایید ابتدا باید وقت سفارت را به صورت آلمان از طریق لینک ارائه شده رزرو نمایید، پس از رزرو وقت سفارت بر اساس اطلاعات پاسپورت و دادن ایمیل وقت شما بین 1 تا 1.5 سال آینده رزرو می‌شود، پس از دریافت تأیید رزرو وقت سفارت شما مدت 7 روز زمان دارید تا ایمیل را تأیید نمایید و وقت مصاحبه را تأیید کنید.دقت نمایید که در زمان حضور در سفارت باید کلیه دارک خود را که در بالا به آنها اشاره شد همراه داشته باشید.

لینک ورود برای رزرو وقت سفارت ویزای Job Seeker آلمان : https://service2.diplo.de/rktermin/extern/appointment_showForm.do?locationCode=tehe&realmId=22&categoryId=1268

نحوه جستجوی کار در کشور آلمان

همانطور که در ابتدای این مقاله عنوان کردیم برای آنکه بتوانیم ویزای جستجوی کار یا Job Seeker کشور آلمان را دریافت نمایید باید الزامات اولیه را داشته باشید، این الزامات مانند سابقه کاری حداقل 3 سال و مدرک دانشگاهی حداقل فوق دیپلم و همچنین داشتن تمکن مالی که از پس هزینه‌های زندگی در طول مدت 6 ماه اقامت در آلمان برآیید و از همه مهمتر تسلط به زبان آلمانی سطح B1 برای برقراری ارتباط با دیگران را نیاز دارید، اگر موارد بالا را داشتید می توانید با این دو روش به دنبال کار در کشور آلمان بگردید:

  1. ویزای جستجوی کار آلمان به صورت مجازی: کاریابی از طریق سایت‌های کاریابی یکی از روش‌های پیدا کردن شغل است. شما می‌توانید از طریق آژانس استخدام فدرال (BA) رزومه و مدارک خود را ارسال نمایید تا کارفرما پیدا نمایید. همچنین می‌توانید وبسایت شرکت‌های مورد نظر را پیدا نموده و رزومه خود را ارسال نمایید.
  2. ویزای جستجوی کار آلمان به صورت حضوری: در روش حضوری لازم است از قبل وقت مصاحبه رزرو نماید و در روز مشخص با مدارک و رزومه خود حاضر شوید. تسلط به حرفه و زبان آلمانی بسیار مهم می‌باشد. برای رزرو وقت مصاحبه اگر دوستان یا خانواده‌ای در آلمان داشته باشید می‌توانید توسط آنها جویای کارفرما شوید. اگر در محیط حاضر هستید می‌توانید از طریق روزنامه‌های محلی و آژانس‌های کاریابی محلی اقدام به جستجوی کار نماید.

تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان

طبق گفته سفارت کشور آلمان هر فرد باید مبلغ 8.640 یورو را در یک حساب آلمانی مسدود نماید، این پول بابا پوشش هزینه های زندگی فرد در طول مدت اقامت او در کشور آلمان می باشد، این مبلغ معادل 720 یورو در ماه و برای 12 ماه می باشد، برای آنکه بتوانید ویزای جستجوی کار دریافت نمایید باشد این مبلغ را در یک حساب آلمانی واریز نمایید و تا زمانی که وارد خاک آلمان نشده اید نمی‌توانید به  این پول دسترسی داشته باشید. علاوه بر بودجه برای هزینه‌های زندگی خود، باید پول کافی برای پوشش هزینه‌های سفر و سایر هزینه‌های مرتبط با جستجوی شغل خود در آلمان نیز داشته باشید. 

هزینه ویزای جستجوی کار آلمان 

هزینه ویزای جستجوی کار در آلمان ممکن است بسته به ملیت شما و مدت اقامت مورد نظر شما متفاوت باشد. در سال اخیر، هزینه ویزای جستجوی کار در آلمان برای اکثر متقاضیان 75 یورو بود، در حالی که برخی از اتباع ممکن است از هزینه ویزا معاف باشند. از طرفی دریافت ویزای کار هزینه‌های فرعی نیز دارد که به شرح زیر است:

موارد مورد نیاز

هزینه‌های اجرا و تأیید

ترجمه مدارک به زبان آلمانی

3 الی 7 میلیون تومان

اخذ تأییدیه سازمان

200 یورو

تأییدیه دادگستری

300 الی 800 هزار تومان

دریافت تأییدیه مدرک تحصیلی و شناسنامه در سفارت آلمان

شناسنامه 25 یورو، مدرک تحصیلی 45 یورو

هزینه مصاحبه در سفارت 

75 یورو

خرید بلیط پرواز

بسته به انتخاب ایرلاین و نوع صندلی متفاوت می‌باشد

تمکن مالی مورد نیاز 

5.118 یورو برای مدل 6 ماه

موارد مورد نیاز

هزینه‌های اجرا و تأیید

ترجمه مدارک به زبان آلمانی

3 الی 7 میلیون تومان

اخذ تأییدیه سازمان

200 یورو

تأییدیه دادگستری

300 الی 800 هزار تومان

دریافت تأییدیه مدرک تحصیلی و شناسنامه در سفارت آلمان

شناسنامه 25 یورو، مدرک تحصیلی 45 یورو

هزینه مصاحبه در سفارت 

75 یورو

خرید بلیط پرواز

بسته به انتخاب ایرلاین و نوع صندلی متفاوت می‌باشد

تمکن مالی مورد نیاز 

5.118 یورو برای مدل 6 ماه

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای جستجویکار آلمان Job Seeker

  1. فرم پر شده درخواست ویزای جستجوی کار آلمان
  2. اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و 2 صفحه سفید
  3. اصل پاسپورت و مدارک شناسایی
  4. 2 قطعه عکس تمام رخ زمینه سفید 4*6
  5. تأییده مدرک تحصیلی شما از کشور آلمان
  6. رزومه کاری
  7. سابقه کاری 
  8. مدرک زبان مورد تأیید آلمان حداقل B1
  9. تمکن مالی
  10. بیمه مسافرتی تا سقف 30.000 یورو

مزایای دریافت ویزای جستجوی کار کشور آلمان

ویزای جستجوی کار در آلمان نوعی ویزا است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا حداکثر شش ماه برای جستجوی کار در آلمان بمانند. برخی از مزایای داشتن ویزای جستجوی کار در آلمان:

  1. اجازه اقامت در کشور آلمان
  2. اجازه کار در کشور آلمان
  3. یافتن فرصت های شغلی مناسب
  4. یادگیری زبان بهتر در محیط
  5. بهره مندی از کیفیت بالای زندگی
  6. دسترسی به بازارهای جهانی
مواردی که باعث رد درخواست و ریجکتی ویزای جستجوی کار می‌شود

دقت داشته باشید گاهی اوقات فرد با داشتن تمامی موارد ذکر شده در هنگام درخواست ویزای جستجوی کار باعث ریجکتی و رد درخواست مخاطب می شود، برای اینکه به مواردی مانند این دچار نشوید خوب است که اطلاعات زیر را به یاد داشته باشید:

  1. فقدان صلاحیت: ممکن است مدرک تحصیلی شما که معادل آن در کشور آلمان صادر می‌شود دارای صلاحیت لازم نباشد از این رو حتماً قبل از هر اقدامی تأییدیه ZAB را دریافت نمایید.
  2. تمکن مالی کم: فرد متقاضی باید نشان دهد که تمکن مالی لازم برای برآورد هزینه‌های زندگی و تأمین مخارج خود را داراست.
  3. درخواست اشتباه: دقت نمایید فرم درخواست ویزای جستجوی کار را به درستی پر نمایید و مدارک را تکمیل به سفارت ارائه دهید.
  4. سابقه کیفری: متقاضی نباید دارای هیچ گونه سابقه کیفری و یا تهدید برای امنیت عمومی و یا ملی کشور آلمان به وجود آورد.
  5. نقض درخواست ویزای قبل: اگر متقاضی قبلاً مقررات ویزا را نقض کرده باشد یا ویزای خود را بیش از حد باقی مانده باشد، این می‌تواند منجر به رد درخواست ویزای جستجوی کار وی شود.

دریافت اقامت دائم کشور آلمان و اخذ تابعیت آلمان از طریق ویزای جستجوی کار یا Job Seeker

کار در آلمان یکی از راه‌های اخذ اقامت آلمان و تابعیت کشور آلمان می‌باشد. همان طور که پیش تر گفته شد، این کشور صنعتی با توجه به نرخ منفی تولد و سالمند بودن جمعیت خود با کمبود نیروی متخصص بخصوص در بخش صنعت مواجه شده است. در صورت داشتن شرایط اولیه اعلام شده توسط این کشور و نرخ پایین بیکاری این کشور شما با ویزای جستجوی کار آلمان می‌توانید کار مرتبط با حرفه خود را یافته و برای اخذ اقامت بلند مدت خود اقدام نمایید. با ویزای جستجوی کار آلمان شما 6 ماه به جستجوی کار در آلمان می‌پردازید و پس از یافتن کارفرما و منعقد ساختن قرارداد کاری، می‌توانید ویزای کاری برای یک سال دریافت نماید. این ویزای کاری بعد از یک سال مجدد قابل تمدید می‌باشد و بعد از آن سه سال دیگر می‌توان درخواست تمدید نمود. بعد از 4 سال کار کردن در این کشور و دریافت حقوق مشخص و پرداخت مالیات می‌توانید درخواست اقامت دائم نمایید و در سال پنجم یا ششم می‌توانید درخواست پاسپورت آلمان را داشته باشید.

سوالات پر تکرار کاربران در زمینه اخذ ویزای جستجوی کار (Job Seeker) آلمان

ویزای جاب سیکر به شما اجازه می‌دهد به مدت 6 ماه در کشور آلمان حضور داشته باشید و در این کشور به جستجوی کار بپردازید. در صورت یافتن کار مناسب اقامت کاری آلمان اعطا می‌شود.

برای جستجوی کار در این کشور هم می توانید از طریق موسسات کاریابی اقدام کنید و هم می‌توانید به صورت حضوری به کاریابی بپردازید.

با توجه به وضع موجود ویزای جستجوی کار کشور آلمان حدوداً یک سال به طول می انجامد.

 

برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان به حداقل مدرک فوق دیپلم، مدرک زبان آلمانی B1 و 3 سال سابقه کار نیاز دارید. بهترین سن نیز کمتر از 40 سال می‌باشد.

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی 0

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *