وبلاگ, ویزای پرستاری دانمارک

دریاف ویزای پرستاری دانمارک

دریافت ویزای پرستاری کشور دانمارک، اخذ اقامت دائم کشور دانمارک و اتحادیه اروپا
2
(1)

چگونگی دریافت ویزای پرستاری دانمارک

از آنجایی که در رشته پرستاری از جمله رشته‌های پرطرفدار و مورد نیاز در سراسر دنیا می باشد و همچنین همه کشورهای جهان به نیروی کار پرستاری نیاز دارند، برنامه مهاجرتی ویژه ای برای کارشناسان رشته پرستاری و متخصصین این امر در نظر دارند. کشور دانمارک نیز از این قاعده مستثنا نیست. نظر به اینکه دانمارک از جمله کشورهایی است که در رشته پرستاری با کمبود نیرو مواجه شده، بهترین گزینه جهت مهاجرت پرستاران و کادر درمانی می باشد‌. از آنجایی که پرستاری جزء رشته های پرتقاضا در دانمارک است، احتمال استخدام پرستاران بیشتر است. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به مبحث اخذ ویزای کار پرستاری در کشور دانمارک بپردازیم و جوانب آن را جهت مهاجرت به این کشور بسنجیم. لازم به ذکر است که  ویزاهای دانمارک انواع مختلفی دارد. نوع ویزا به هدف سفر بستگی دارد‌. انواع ویزاها شرایط و مدت زمان متفاوتی نیز دارند. پرستاران جهت کار در کشور دانمارک نیاز به دریافت ویزای نوع D دارند‌. این ویزا برای اقامت بلند مدت صادر می گردد.

بررسی ویزای پرستاری در دانمارک

پرستارانی که قصد مهاجرت به کشور دانمارک و اخذ ویزای دانمارک را دارند، لازم است بدانند که برای این کار چه مدارکی لازم است. این افراد همچنین نیاز دارند با پروسه معادل سازی مدرک خود در دانمارک آشنا شوند. در مجموع در تمام کشورهای جهان مدارک پزشکی در تمامی رشته ها به معادل سازی نیاز دارد. اما نگران نباشید. معادل‌سازی مدارک به راحتی اتفاق می‌افتد و معمولاً در طی این پروسه افراد دچار مشکل نمی شوند. اما برای ادامه مراحل لازم است که زبان کشور دانمارک را بدانند. پرستاران بعد از گذراندن کلاس های زبان دانمارکی و همچنین دوره های کارآموزی پرستاری قابلیت استخدام به طور رسمی و قانونی به عنوان کادر پرستاری در کشور دانمارک را دارند‌.

اخذ ویزای پرستاری دانمارک

بدون شک برای دریافت ویزای پرستاری کشور دانمارک یکسری مراحل باید طی شود. اطلاع از روند کاری و آگاهی از مراحل آن می تواند در این مسیر شما را یاری کند. توجه داشته باشید که شما باید با اطلاعات کامل در این راه قدم بگذارید، در غیر این صورت کوچکترین خطایی منجر به از دست رفتن این فرصت می شود و شانس دریافت ویزا را برای شما از بین می برد. پرستار در پروسه اخذ ویزا در این مورد باید از دانشگاه فارغ التحصیل شده و طرح خود را گذرانده باشد و پس از دریافت مدرک آن را به اداره بهداشت و سلامت دانمارک ارسال کند.

این اداره به بررسی و ارزیابی مدرک پرداخته و در صورت تایید یک تاییدیه صادر می کند. تایید ارسال شده برای شخص باید جهت درخواست ویزا به سفارت تحویل داده شود. این شخص همچنین باید ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه های زندگی را به مدت نیم سال اول خواهد داشت‌‌. پرستار پس از گذراندن این مراحل موفق به دریافت اقامت ۳ ساله دانمارک شده و با در دست داشتن آن امکان تردد در کشورهای حوزه شینگن برای او فراهم می شود.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای پرستاری دانمارک

به منظور دریافت ویزای کار پرستاری در دانمارک علاوه بر طی کردن مراحل توضیح داده شده در بخش قبل، لازم است یک سری مدارک نیز تحویل داده شود. ابتدا باید نسبت به تکمیل یک فرم درخواست به صورت آنلاین اقدام نمایید‌. پس از ارسال، این فرم را پرینت گرفته و به صورت امضا شده در کنار سایر مدارک به اداره بهداشت و سلامت ارسال نمایید. این کار از طریق پست انجام می‌شود. اما مدارک لازم جهت ارسال شامل مدارکی است که در آن نام، ملیت و تاریخ تولد شما (پاسپورت) مشخص شده باشد. در صورت تغییر نام و یا ازدواج گواهی آن باید ضمیمه مدارک شود. مدرک لیسانس پرستاری از دانشگاه معتبر دیگر مدرک لازم برای ارسال است. لازم است ریز نمرات، طول دوره تحصیل، شرایط پذیرش و آموزش نظری در قالب یک سری مدارک اطلاعاتی از جانب دانشگاه صادر شود. اگر مدرک فارغ التحصیلی شما مربوط به شش سال گذشته است، باید مدارکی منوط به دوازده ماه سابقه کاری مرتبط را فراهم کنید. سوابق شغلی، تحصیلی و رزومه نیز باید به مدارک فوق اضافه شود. گواهی تحصیلی از طرف دانشگاه به دانمارک ارسال شود. تمامی مدارکی که نشان می دهد شما منع قانونی و جسمی و هیچ ممنوعیتی از نظر فعالیت در هیچ شغل و کاری ندارید، باید از طرف کشور محل اقامت تنظیم و توسط مرجع مورد نظر به اداره بهداشت دانمارک ارسال گردد. تمامی اطلاعات و مدارک تکمیلی در جهت ارزیابی مهارت های شما می تواند روند کاری شما را بهتر کند.

مراحل اخذ مجوز کار پرستاری در دانمارک

دانمارک یک کشور راحت برای مهاجرت پرستاران است. پس از دریافت اجازه اقامت در دانمارک و ثبت آدرس محل سکونت خود، شهرداری آن منطقه موظف به ارائه دروس دانمارکی و معرفی شما به مراکز آموزش زبان می باشد. در غیر این صورت شما باید اقدام به مکاتبه با شهرداری منطقه نمایید‌. پس از آن شما به همراه تمامی اتباع خارجی که از راه های مختلف برای دریافت ویزا اقدام نموده اند به آموزش زبان دانمارکی مشغول خواهید شد.

در طی این مراحل شما یک سری امتحان که شامل سه بخش است را پشت سر خواهید گذاشت. در مشاغلی مانند پرستاری و به دلیل اهمیت بالای تسلط کار پرستاران باید نمره بالایی کسب کنید. در صورت اخذ مدرک زبان می توانید نسبت به دریافت مجوز کار اقدام و همچنین در دوره های کارآموزی شرکت نمایید. این دوره به منظور بررسی و ارزیابی مهارت عملی و ارتباطی شما طی شش ماه صورت می پذیرد.  طبق قوانین کشور دانمارک شما در طول این دوره مشمول دریافت حقوق هستید.

وضعیت اقامت با ویزای پرستاری دانمارک

عده زیادی از افراد بعد از دریافت ویزای کار پرستاری در دانمارک تصمیم دارند پاسپورت کشور را نیز دریافت کرده و اقامت دائم داشته باشند. این کار از دو طریق قابل انجام است. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا برای این افراد بعد از گذشت مدت ۵ سال زندگی در کشورهای عضو اتحادیه کارت اقامت دائم صادر می شود‌.

طبق قوانین داخلی کشور دانمارک بعد از ۸ سال زندگی و کار در دانمارک و همچنین در صورت پرداخت مالیات امکان دریافت اقامت دائم فراهم می شود‌. لازم به ذکر است که در مواردی خاص این مدت زمان به ۴ سال قابل تقلیل است. پس از دریافت شهروندی دانمارک و گذشت مدت زمان ۹ سال، پاسپورت را دریافت می کنید. جالب است بدانید که دانمارک از پذیرندگان تابعیت مضاعف می‌باشد‌.

مراحل معادلسازی برای دریافت ویزای پرستاری دانمارک

همانطور که در بخش ابتدایی به آن اشاره شد تمامی مدارک رشته‌های پزشکی به معادل سازی نیاز دارند. در واقع معادل سازی مهم ترین قسمت کار است. انجام مراحل معادل سازی برای پرستاران راحت تر از مراحل کار برای پزشکان و دندانپزشکان می باشد. برای این کار لازم است پرستاران مدارک خود را مستقیماً به سازمان بهداشت کشور دانمارک ارسال کنند. اما پزشکان و دندانپزشکان ابتدا باید مدارک خود را به سازمانی در آمریکا ارسال کرده و پس از دریافت تاییدیه آن را به دانمارک بفرستند. اما این بخش مراحل لازم جهت معادل سازی را بررسی می‌کنیم. مرحله اول ارزش گذاری و ارزیابی مدرک تحصیلی توسط وزارت بهداشت دانمارک و صدور یک تاییدیه است.

سپس تاییدیه صاد شده باید به اداره مهاجرت این کشور جهت تقاضای اقامت سه ساله و ادامه مراحل معادل سازی ارائه شود. مرحله دوم شرکت در آزمون های زبان این کشور است که در مجموع در دو نوبت در سال برگزار می شود. این دوره ها رایگان بوده و در صورت کسب نمره قبولی به پرستاران مدرک زبان ارائه می‌شود. مرحله بعد کارآموزی و کارورزی است. در طی این مرحله پرستار در یک مرکز درمانی مثل کلینیک یا بیمارستان به فعالیت مشغول می‌شود. لازم به ذکر است که این دوره شامل حقوق و مزایا نیز هست‌.

پرستاری در دانمارک

همانطور که در بخش ابتدایی مقاله به آن اشاره شد، پرستاری از جمله مشاغل مورد احتیاج در کشور دانمارک است که تقریباً درآمد بالایی نیز دارد. پرستاران عزیزی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند لازم است بدانند که جهت ادامه تحصیل باید مهارت زبان دانمارکی را بیاموزند و مدرک زبان دانمارکی را دریافت کنند. پرستارانی که مایل هستید در جهت مهاجرت به کشور دانمارک شرایط مهاجرتی خود را ارزیابی نمایند، می‌توانند به مشاوران و کارشناسان موسسات حقوقی مراجعه کنند. در دانمارک پرستاران مشغول به کار تحت حمایت سازمان پرستاران دانمارک و خدمات بهداشتی این کشور قرار می‌گیرند. خدمات ارائه شده در این کشور برای

پرستارانی با سابقه کار بالا بیشتر است. این پرستاران همچنین میتوانند مجوز های بییشتری را تقاضا کنند. پرستاران ثبتی نیز به طور منظم مستمری دریافت می نمایند‌. از طرفی مقدار ۱۳ درصد به عنوان اعانه اجباری هر ماه برای پرستاران واریز می شود‌. ارائه خدمات به  پرستاران شامل دوران بازنشستگی و از کار افتادگی است که در قالب بسته مستمری انجام می پذیرد. جالب است بدانید که پرستاران در این کشور از هر لحاظ از شرایط کاری خود راضی هستند. با توجه به اینکه پرستاران عضو DNO هستند می‌توانند به تمام انجمن ها، آموزش ها و شبکه ها دسترسی پیدا کنند. در کشور دانمارک برای پرستاران متخصص ۶ رشته تخصصی وجود دارد که شامل پرستار روانی، مراقبت های فشرده، کنترل عفونت، آنکولوژی، بهداشت عمومی و هوشبری است‌.

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد رأی 1

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *