راهنمای سفر, وبلاگ

سفر به اوکراین – راهنمای کامل سفر به اوکراین (اطلاعات و هزینه ها)

عکس پرچم کشور اوکراین،دریافت اقامت اوکراین با ویزا تحصیلی،کاری،سرمایه گذاری و تمکن مالی
0
(0)

 

راهنمای سفر به اوکراین

 

در مطلب سفر به اوکراین قصد داریم شما را با کشور اوکراین، کشوری در اروپای شرقی آشنا کنیم. می خواهیم اطلاعات کامل و مورد قبولی را از این کشور برای شما در راهنمای سفر به اوکراین عنوان کنیم، پس با ما همراه باشید.

کشور اوکراین در اروپای شرقی و در مرکز اروپا واقع شده است، پایتخت این کشور شهر کیف Kiev است.

زبان مردم این کشور، اوکراینی است و مردم در برخی نقاط نیز به زبان های روسی و انگلیسی صحبت می کنند. در واقع زبان مردم این کشور بر گرفته از زبان لهستانی است، اما از نظر دستوری شباهت زیادی به زبا روسی دارد. واحد پول این کشور نیز “گریونا” است. ارتش اوکراین پس از روسیه بزرگترین در دنیاست. متاسفانه فرهنگ این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی کمی پایین تر است و امنیت آن نیز به اندازه کشور های اروپایی نیست. بیماری هایی نظیر ایدز، هپاتیت و سل و البته بیماری های پوستی در این کشور کمی بیشتر شایع است.

 

آشنایی با کشور اوکراین

 

 

برای سفر به اوکراین نیاز دارید که اطلاعاتی از قبیل موقعیت جغرافیایی و… از کشور اوکراین را بدانید. کشور اوکراین 44 امین کشور بزرگ در دنیاست. و از نظر وسعت در رتبه دوم جهان قرار دارد. اوکراین از سمت شرق با روسیه، از سمت غرب با لهستان، اسلوواکی و مجارستان هم مرز است و از جنوب غربی با کشور های رومانی و مولداوی و از جنوب نیز با دریای سیاه و آزوف هم جوار است. این کشور در زمره کشور های بسیار حاصلخیز است که رودخانه ها و دلتا های  زیادی را در خود جای داده است. علاوه بر این میزان بارندگی سالانه در این کشور به حاصلخیزی اوکراین کمک شایانی کرده است.

 

سفر به اوکراین

 

خوب است بدانید که اوکراین از جمله کشور های بسیار سرد اروپا است. تقریبا در اغلب اوقات سال، هوا سرد است، در برخی از شهر ها سه ماه از سال یخبندان است و دمای هوا به منفی 30 درجه می رسد. لازم به ذکر است که نواحی جنوبی اوکراین دارای آب و هوای معتدل تری است، برای سفر به اوکراین حتما در نظر بگیرید که به کجا و در کدام فصل می خواهید بروید. در کل میانگین دمای شهر های اوکراین از +19 تا _30 درجه متغیر است. شما پیش از سفر به اوکراین باید برای این آب و هوا خود را مهیا کنید. جولای گرمترین ماه در سال است و سردترین ماه سال، ژانویه است. اگر می خواهید در فصل بارندگی به اوکراین سفر کنید، ماه ژوئن را برای سفر به اوکراین برگزینید.

 

بهترین زمان برای سفر به اوکراین 

 

هر فصلی زیبایی خاص خودش را دارد، اما باید بدانید که برای سفر به اوکراین، بهترین فصول، بهار و پاییز است. چرا که علاوه بر زیبایی ظاهری شهرهای این کشور، هوا نیز ملایم و بسیار مطبوع است. اگر برای سفر به اوکراین و شهر کیف، فصل تابستان را انتخاب کرده اید، خوب است بدانید که سواحل دریای سیاه، با انبوهی از جمعیت پوشیده شده است که البته اغلب این جمعیت را خود اوکراینی ها و روس ها تشکیل می دهند.

در اوکراین هتل ها و هاستل های فراوانی وجود دارد که انتخاب های زیادی را پیش روی شما می گذارد.

هزینه اقامت در اوکراین بسیار ارزان تر از دیگر کشورهای ارو\ای شرقی می باشد.

لازم بذکر است که اقامت در هتل های اوکراین با توجه به سطح خدمات و قیمت مناسب بسیار بهتر از اقامت در هاستل های این کشور است. اما اگر زمستان را برای سفر به اوکراین برگزیده اید، همانطور که پیش از این نیز گفتیم، این فصل از سال بسیار سرد است و باید خود را برای مقابله با سرمایی فوق العاده مهیا کنید. اما باید بدانید که این فصل از سال نیز توریست های خود را دارد و بسیاری از گردشگران این فصل و زیبایی های این کشور را در این فصل می ستایند. نکته قابل توجه اینجاست که از نظر قیمت، برای اینکه سفر به اوکراین مقرون به صرفه واقع شود، می توانید در فصول و زمان هایی که توریست کمتری به این کشور سفر می کنند، سفر کنید.

 

“مشاوره رایگان ” برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر، با مشاورین ما تماس بگیرید. درخدمتیم  02126850991 | 02122746991

 

اطلاعات ضروری کشور اوکراین

 

سفر به اوکراین

 

 

اطلاعات لازم برای سفر به اوکراین

 

برای سفر به اوکراین، به یک سری اطلاعات کلی در مورد این کشور نیاز دارید، که در ادامه بیان می کنیم.

کشور اوکراین دارای ساختار سیاسی جمهوری است. در این کشور همانطور که قبلا هم گفتیم به زبان ها و لهجه های مختلف روسی سخن می گویند. واحد پول این کشور، گریونا است. پیش شماره برای تماس نیز، 380+ می باشد. پایتخت این کشور شهر کیف kiev است و جمعیت آن حدود 8344 میلیون می باشد. اختلاف زمانی با شهر تهران و ایران نیز حدود یک ساعت و نیم می باشد.

 

 

هزینه های سفر به اوکراین

 

سفر به اوکراین

 

هزینه هایی که باید برای سفر به اوکراین در نظر داشته باشید:

 

همانطور که قبل تر گفتیم کشور اوکراین نسبت به دیگر کشورهای اروپای شرقی ارزان تر می باشد و شرایط اقامت در این کشور را به مراتب آسانتر می کند.

هتل ها در کشور اوکراین شرایط و امکانات مطلوبی دارند همچنین با قیمت مناسبی خدمات خود را ارائه می دهند در ادامه هزینه های مربوط یه هتل ها و هاستل ها را شرح میدهیم.

 

هزینه هتل و هاستل در سفر به اسلوونی

*هزینه و قیمت های اعلام شده فقط در زمان تهیه این مطلب معتبر می باشند.

 

شما می توانید در اوکراین یا در هتل اقامت کنید و یا در هاستل ها، لازم به ذکر است که هتل ها نیز بسته به امکاناتی که دارند و ارائه می دهند، می تواند متغیر باشد. شما می توانید با توجه به بودجه ای که برای اقامت در نظر گرفته اید یکی از این دو نوع اقامت گاه را برگزینید. در ادامه به بررسی قیمت هتل های رده بندی شده به ازای یک شب اقامت می پردازیم.

 

هزینه یک شب اقامت در یک هتل 3 ستاره: 80 تا 100 هزار تومان
هزینه یک شب اقامت در یک هتل 4 ستاره: 130 تا 250 هزار تومان
هزینه یک شب اقامت در یک هتل 5 ستاره: 400 تا 600 هزار تومان

 

اگر بودجه شما برای رزرو هتل کافی نیست و یا می خواهید هزینه اقامت کمتری صرف کنید، می توانید به هاستل ها بیاندیشید. هاستل ها امکانات کمتری نسبت به هتل ها ارائه می دهند ولی در عوض نیز در هزینه های شما کمی صرفه جویی می شود. به ازای یک شب اقامت در هاستل باید بین 75 تا 110 هزار تومان هزینه کنید، که نسبت به هتل ها بسیار با صرفه است.

گزینه دیگری نیز برای شما وجود دارد. چنانچه تمایل داشتید می توانید خانه یا ویلایی را به همراه خانواده اجاره کرده و به ازای هر شب اقامت، مبلغی حدود 350 هزار تومان را بپردازید.

 

سفر به اوکراین

 

هزینه خورد و خوراک در سفر به اوکراین

 

خوشبختانه باید بگوییم که هزینه خورد و خوراک شما در اوکراین 40 درصد ارزانتر از تهران است. پس با خیالی آسوده از این جهت سفر به اوکراین خود را آغاز کنید . این کشور در این مورد از بسیاری از کشور های اروپایی به صرفه تر است. شما می توانید با ارزانترین هزینه، بهترین غذا را میل کنید. در ادامه لیستی از قیمت مواد غذایی را برای شما آورده ایم.

 

گوشت مرغ، هر کیلو: 78 گریونا یک لیتر شیر پرچرب: 20 گریونا
قیمت 6 عدد تخم مرغ: 15 گریونا سیب زمینی، 1 کیلو گرم: 8 گریونا
گوجه فرنگی، 1 کیلو گرم: 37 گریونا قیمت یک عدد نان: 4 گریونا

 

 

این لیست مواد غذایی برای طبخ غذا توسط خود شما است.

اما اگر بخواهید وعده های غذایی را در رستوران های این کشور میل کنید چه هزینه ای را باید تقبل کنید؟

 

هزینه های صرف غذا در رستوران

 

برای صرف یک وعده غذایی در رستورانی گران قیمت باید 300 گریونا هزینه کنید. در رستوران های سطح متوسط، این مبلغ به 90 گریونا کاهش می یابد. در فست فود های بین المللی حدود 105 گریونا و در فست فودی مانند Big Mac حدودا 70 گریونا هزینه دارید.

مشاهده نمودید که برای صرف غذا هزینه بسیار کمی را باید در نظر بگیرید و اصلا نگران هزینه وعده های غذایی خود در سفر به اوکراین نباشید. در اوکراین می توانید از خوردن انواع غذا ها لذت ببرید و حتی از رستوران های خیابانی ارزانتر برای صرفه بیشتر بهره برید. اوکراینی ها نیز به چای و قهوه علاقه دارند و در تمام سطح شهر مکان های به صرفه ای را برای سرو چای و قهوه، این دو نوشیدنی محبوب خواهید یافت.

 

بهترین رستوران های اوکراین

در ادامه مقاله سفر به اوکراین ما بهترین رستوران های کیف، پایتخت اوکراین را توضیح می دهیم.

 

معرفی بهترین رستوران های اوکراین

 

  • رستوران کاناپا

 

ُسفر به اوکراین

 

اگر می خواهید از انواع غذا های سنتی اروپای شرقی لذت ببرید به این رستوران بروید. این رستوران در اندروز دیسِنت (Andrew’s Descent) یکی از خیابان های مشهور شهر کیف واقع شده است. رستوران کاناپا، دارای یک گالری بسیار زیبا از هنرهای دستی هنرمندان این مرز و بوم، می باشد. چنانچه علاقه به هنرهای دستی دارید، می توانید از این گالری دیدن کنید و از هر یک از آثار هنری که خوشتان آمد، در همان جا خرید کنید. این رستوران دارای تراس هایی زیبا و مشرف به جنگل است که در فصل تابستان می توانید از این فضا ها برای صرف غذا لذت ببرید. این رستوران در یکی از بهترین خیابان های شهر کی اف واقع شده است.

 

  • رستوران ایمبیر (Imbir)

 

سفر به اوکراین

 

اگر گیاه خوار هستید و به دنبال یک رستوران گیاهی با منوی بسیار متنوع می گردید، ایمبیر می تواند پیشنهادی عالی برای شما باشد. این رستوران جزو برترین رستوران های گیاهی است که دارای منوی غذایی بسیار خوشمزه می باشد. در ایمبیر می توانید ضمن صرف غذا در رستوران از کتابخانه اش نیز بهره برید. در رستوران ایمبیر بهترین و سالم ترین نوشیدنی های گرم و چای های سنتی سرو می شود. که این مورد نیز یکی از بهترین گزینه های رستورانی است.

 

 

معروف ترین رستوران ایتالیایی شهر کیف

 

  • رستوران ایتالیایی کارپاسیو (Carpaccio)

 

سفر به اوکراین

 

اگر مانند من، علاقه وافری به غذا ها و منو های ایتالیایی شامل انواع پاستا و پیتزا دارید، پس درنگ نکنید و رفتن به رستوران کارپاسیو را در برنامه سفر به اوکراین خود قرار دهید. این رستوران یکی از برترین رستوران های ایتالیایی است که برترین منوی غذا های ایتالیایی را به شما عرضه خواهد کرد. علاوه بر غذا های ایتالیایی، می توانید انواعی از غذاهای دریایی را در این رستوران تجربه کنید. این رستوران در نزدیکی میدان شهر واقع شده است و بسیار در دسترس است.

 

  • رستوران شوتی (Shoti)

 

سفر به اوکراین

 

این مورد یکی از رستوران های برتر اوکراینی است که منوی قفقازی به شما عرضه می کند. شوتی، یکی از بهترین رستوران هایی است که غذا های خود را به سبک گرجستان طبخ می کند و شما می توانید از میان منوی متنوع این رستوران غذ ا انتخاب و صرف کنید. این رستوران دارای یک تراس بسیار زیبای تابستانی نیز هست که می توانید از ان در هنگام غذا خوردن، بهره برید.

 

هزینه حمل و نقل در سفر به اوکراین

سفر به اوکراین

 

شهر های اوکراین دارای سیستم های حمل و نقلی شامل: اتوبوس، تراموا، تاکسی و اتوبوس برقی می باشد و شما می توانید با هزینه هایی بسیار معقول از این سیستم حمل و نقل برای جابه جایی های خود بهره مند شوید. برای هر سفر خود شما باید تنها مبلغ 2 تا 5 گریونا بپردازید.

شما می توانید برای پرداخت هزینه، یا بلیط تهیه کنید که در ایستگاه های مربوطه یافت می شود و یا می توانید هزینه را به صورت نقدی پرداخت کنید.

بهترین سیستمی که برای حمل و نقل در اوکراین می توان مورد استفاده قرار داد، مترو است. قطار شهری تقریبا تمام نقاط مهم شهر را در بر می کیرد و شما می توانید به مکان های مهم در سطح شهر با مترو سفر کنید و در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید.

 

استفاده از مترو و کارت مترو

 

برای سفر به تمام نقاط اوکراین و در شهر تنها به یک بلیط مترو نیاز خواهید داشت که هزینه هر بلیط هم تنها 2 گریونا است و بدین ترتیب می توانید از هزینه های سفر به اوکراین، به میزان زیادی بکاهید. این سیستم حمل و نقلی از ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد در اختیار مسافران می باشد. اگر می خواهید به مدت یک ماه در اوکراین اقامت داشته باشید، حتما بلیط ماهانه مترو را که مبلغ 200 گریونا است تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم برای حمل و نقل در اوکراین از سیستم قطار شهری که توکن گفته می شود بهره برید. چرا که کیفیت مطلوبی دارند و خاطره خوبی را برای شما ثبت خواهد کرد.

 

نکات مهم برای سفر به اوکراین

 

امنیت در سفر به اوکراین

 

  • از رفتن به محل های غریب پرهیز کنید و جهت امنیت خود و خانواده خود از رفتن به مکان های خلوت و در ساعات پایانی شب بپرهیزید.
  • برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه به صورت گروهی سفر کنید.
  • در صورت بروز هرگونه مشکلی با پلیس تماس بگیرید آن هم در اولین فرصت شماره تلفن های ضروری و دوستان و آشنایان خود و سفارت ایران را همراه داشته باشید.
  • چنانچه مورد سرقت واقع شدید، به هیچ عنوان مقاومت نکنید زیرا ممکن است شخص مسلح باشد.
  • از وسایل نقلیه عمومی برای جابه جایی در سطح شهر بهره برید.

 

“مهاجرت راحت و بی دغدغه حق شماست..

“مشاوران ما همواره برای راهنمایی شما متقاضیان اخذ پاسپورت اوکراین و اقامت اوکراین آماده هستند. کارشناسان ما بر حسب شرایط شما عزیزان بهترین و سریعترین روش ممکن را برای شما در نظر خواهند گرفت. برای اطلاعات و همچنین مشاوره رایگان تماس بگیرید. درخدمتیم. 26850991-021 | 22746991-021

 

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی 0

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *