اقامت اروپا, سرمایه گذاری در یونان, وبلاگ

سرمایه گذاری در یونان

مهاجرت به کشور یونان،اخذ ویزای یونان و دریافت اقامت دائم اتحادیه اروپا
0
(0)

 

سرمایه گذاری در یونان یکی از آسان ترین روش ها برای اخذ اقامت اروپا است! امروزه یکی از بحث ‌های داغ چگونگی اخذ اقامت کشورهای اروپایی می باشد.

به همین خاطر سرمایه ‌گذاری در یونان توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

یونان نه تنها یکی از کشورهای مهم اروپا به حساب میاد و در میان تمامی کشورهای اروپایی، سرمایه گذاری در این کشور بسیار مقرون به صرفه و پر بازده می باشد. علاوه بر آن کیفیت بالای زندگی و مزایایی که در دریافت اقامت یونان وجود دارد، باعث شده تا بسیاری از افراد به این مقوله و چگونگی دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری فکر کنند.

اقامت از طریق سرمایه گذاری موجب می ‌شود تا شما به راحتی پاسپورت یونان را دریافت کرده و به صورت دائم در آن زندگی کنید. یونان بهترین ها را در خود جای داده است. میراث تاریخی و فرهنگی، اقتصاد مناسب، آب و هوای با کیفیت و بسیاری از موارد دیگر دست به دست هم داده‌ اند تا نظر مهاجران علاقه ‌مند به اروپا را به خود جلب نماید.

یکی از جذابیت های این کشور، جاذبه های گردشگری آن می باشد.

وجود ۶۰۰۰ جزیره با طبیعت کاملاً زیبا و دست نخورده، می تواند چشم هر بیننده ای را به خود جلب کند.به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن انواع راه های مهاجرت به این کشور هستند. ما در این متن قصد داریم تا مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در یونان را با تمامی قواعد و شرایط خاص برای شما مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما تا پایان همراه باشید.

سرمایه گذاری در یونان و روند کاری اخذ اقامت

افرادی که قصد دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در یونان را دارند، باید یک روند و پروتکل خاص را رعایت کنند. این روند ممکن است از ۴۰ روز به طول بیانجامد. فردی که درخواست اقامت از طریق سرمایه گذاری را می دهد، نباید هیچ گونه سابقه کیفری داشته باشد. لذا فرد متقاضی باید یکی از پروتکل های مختص به سرمایه‌ گذاری در یونان را انتخاب کند. این پروتکل ها باید مورد تایید کشور یونان باشد. حداقل مبلغ که برای سرمایه‌گذاری در این کشور مورد نیاز می باشد، چیزی در حدود ۲۵۰ هزار یورو است. معمولاً این نوع سرمایه گذاری در خرید املاک و مستغلات صورت می گیرد. به همین دلیل است که به این نوع از سرمایه‌گذاری، لقب اقامت طلایی را داده‌اند.

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، باید پلن های خود را برای برنامه های تجاری و هر گونه سرمایه‌گذاری مکتوب کرده و به سفارت مورد نظر تحویل دهند. گفتنی است افراد باید مدتی را در این کشور به صورت موقت بمانند. پس از گذشت یک بازه زمانی مشخص می‌ توانند نسبت به دریافت حقوق شهروندی برابر و شهروند شدن در این کشور اقدام نمایند. از انواع سرمایه‌ گذاری ‌هایی که در این کشور صورت می‌گیرد، می‌توان به خرید ملک، ثبت شرکت، اثبات تمکن مالی، کارآفرینی و… اشاره کرد.

پرطرفدارترین نوع سرمایه گذاری در یونان، خرید ملک و مستغلات می‌ باشد.

اخذ اقامت با خرید ملک در یونان

همانطور که گفته شد، سرمایه ‌گذاری در یونان پروتکل های مختلفی را دارد. یکی از مورد توجه ترین پروتکل ها، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می ‌باشد. حداقل میزان سرمایه ‌گذاری در این بخش، ۲۵۰ هزار یورو است. شما برای این نوع از سرمایه گذاری باید به چند روش مختلف اقدام نمایید.

  1. نوع ملک می ‌تواند مسکونی یا تجاری باشد. همچنین این ملک می تواند در هر نقطه ای از سرزمین اصلی یا جزایر اطراف واقع شده باشد.
  2. شما می توانید در خرید چندین ملک سرمایه گذاری کنید. اما نیاز است که ترکیب ارزش آن ها حداقل به 250 هزار یورو برسد.
  3. شما می ‌توانید با خرج کردن ۲۵۰ هزار یورو در بازه زمانی ۱۰ ساله، نسبت به اجاره انواع املاک اقدام کنید.
  4. این املاک ممکن است که اقامتگاه های مبله توریستی، یا استراحتگاه های گردشگری باشند.
  5. شما می توانید این املاک را شخصاً یا از طریق یک وکیل قانونی خریداری نمایید.
  6. لازم به ذکر است که در این نوع از سرمایه‌گذاری، می توانید به صورت شراکتی نیز اقدام نمایید. اما هر فرد که در این شراکت وجود دارد، باید حداقل ۲۵۰ هزار یورو سرمایه ‌گذاری کند.

در واقع می ‌توان گفت خرید ملک بهانه ای است تا شما در این کشور سرمایه گذاری نمایید.

کشور یونان می ‌خواهد شما ۲۵۰ هزار یورو را در این کشور خرج کنید. توجه داشته باشید که با استفاده از این سرمایه گذاری، می توانید به کار هم بپردازید.

اخذ اقامت با ثبت شرکت در یونان

یکی از روش های دریافت اقامت یونان، ثبت شرکت در این کشور می ‌باشد. گفتنی است آن دسته از سرمایه دارانی که دارای سرمایه کلان هستند، می توانند علاوه بر دریافت اقامت یونان، از فضای مناسب اقتصادی این کشور برای تجارت و کسبو کار استفاده نمایند. این افراد باید در ابتدا یک وکیل کارکشته در جهت ثبت شرکت استخدام نمایند. سپس باید پروتکل های مرتبط با وزارت امور خارجه و بازرگانی را برای هماهنگی بیشتر صورت دهند.

پس از انجام مراحل فوق، باید وقت سفارت یونان را دریافت کنید و نسبت به دریافت ویزای نوع D اقدام کنید. پس از گذشت یک سال می‌ توانید با ارائه گزارشات مرتبط به فعالیت ‌های تجاری خود، نسبت به تمدید اقامت اقدام کنید.لذا پس از گذشت سه سال و در صورت داشتن فعالیت های تجاری مثمرثمر، می توانید نسبت به دریافت اقامت یونان اقدام کنید. این نوع سرمایه گذاری در یونان یک معامله برد-برد است.زیرا هم اقامت را دریافت می کنید و هم با سرمایه گذاری به سود خوبی خواهید رسید.

توجه داشته باشید که حداقل سرمایه گذاری برای ثبت شرکت ۴۰۰ هزار یورو است. خوب است که قبل از سرمایه گذاری نوع سرمایه گذاری و شرکتی که قصد ثبت آن را دارید مشخص کنید. در این راه باید از وکلا و افراد خبره استفاده نمایید.

این افراد بهترین روش سرمایه گذاری در یونان را در بخش ثبت شرکت به شما ارائه می دهند.

اخذ اقامت از طریق تمکن مالی 

از دیگر مراحل سرمایه ‌گذاری در یونان اثبات تمکن مالی می باشد. با توجه به قوانین این کشور، آن دسته از افراد خارجی که از لحاظ اقتصادی کاملاً مستقل هستند و قادر به تامین هزینه های مالی خود بدون کار کردن در یونان می باشند، می توانند نسبت به دریافت اقامت یونان اقدام کنند. افراد متقاضی برای سرمایه‌گذاری در یونان با این روش، باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارند. شما باید پس از گذشت ۷ سال، نسبت به دریافت پاسپورت یونان اقدام نمایید. همچنین باید حداقل ۵ سال در این کشور زندگی کرده باشید.

توجه کنید که برای اثبات تمکن مالی خود باید حداقل در هر ماه دو هزار یورو برای تامین منابع مالی خود داشته باشید. لازم به ذکر است در صورت داشتن همسر و فرزند، این میزان افزایش پیدا می‌کند. به ازای همسر 20 و به ازای فرزند ۱۵ درصد باید به ۲ هزار یورو اضافه کنید. در کل می ‌توان گفت این روش سرمایه گذاری برای آن دسته از افرادی که زمان بازنشستگی را سپری می‌ کنند و دارای تمکن مالی نسبتاً مناسبی می باشند، گزینه خوبی می باشد.

اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در یونان

یکی از مهمترین سرمایه گذاری هایی که در کشور یونان صورت می ‌گیرد، سرمایه‌گذاری در زمینه کاری و به وجود آوردن شغل در این کشور می ‌باشد. گفتنی است ضریب اطمینان دریافت اقامت یونان از این طریق بسیار بالا است. لذا شما با ایجاد هتل، رستوران و یا هر فروشگاه خدماتی توانسته اید که کارآفرینی کنید.

گفتنی است این کارآفرینی موجب می شود تا تعدادی از افراد در یونان به وسیله شما صاحب شغل شوند.

البته می توان گفت که این نوع از سرمایه‌گذاری شباهت هایی با روش ثبت شرکت در یونان دارد.

شما در طی این سرمایه‌گذاری تعدادی افراد بیکار را صاحب کار کرده اید. مطمئناً این موضوع مورد توجه مسئولین کشور یونان قرار خواهد گرفت.پس از آنکه پنج سال از اقامت شما در این کشور گذشت و شما همچنان به کارآفرینی مشغول بودید، می توانید درخواست اقامت دائم بدهید.همچنین پس از گذشت هفت سال می توانید نسبت به دریافت پاسپورت یونان اقدام کنید.

این نوع از سرمایه ‌گذاری هم یک نوع سرمایه گذاری برد-برد محسوب می شود.

زیرا هم از لحاظ اقتصادی به درآمد خوبی خواهید رسید و هم توانسته اید به اروپا راه پیدا کنید. به آن دسته از افرادی که قصد دارند از این طریق در یونان سرمایه‌ گذاری کنند، توصیه می‌ کنیم که از افراد خبره و با دانش در این زمینه استفاده کنند. برای امور اقامتی می توانید نسبت به استخدام یک وکیل اقدام نمایید. توجه داشته باشید که انتخاب نوع شغلی که ایجاد می کنید، بسیار مهم است. پس سعی کنید بی‌ گدار به آب نزنید.

سرمایه گذاری در یونان به چه مدارکی نیاز دارد؟

برای انجام مراحل اخذ اقامت به وسیله سرمایه گذاری در یونان، باید یک سری از مدارک را تهیه و به سفارت تحویل دهید.

مدارکی که در زیر عنوان می‌ کنیم، جزو مدارک روتین دریافت اقامت می باشند.

1- اصل شناسنامه به همراه ترجمه و رونوشت از تمامی صفحات آن

2- ارائه اصل گذرنامه که دارای اعتبار بیش از شش ماه باشد

3- ارائه دو قطعه عکس تمام رخ زمینه سفید یا به اصطلاح پاسپورتی

4- تکمیل و ارائه فرم ویزا

5- آن دسته از افرادی که قصد سرمایه گذاری از طریق خرید ملک را دارند، باید مدارک مالی که توانایی مالی آن ها را به اثبات برساند، ارائه دهند.

لذا شما باید در حساب خود بیش از ۲۵۰ هزار یورو داشته باشید.

6- برای دریافت اقامت از طریق تمکن مالی، باید مدارک مالی خود را به سفارت ارائه دهید. این مدارک باید نشان دهنده این باشد که شما ۵۰ هزار الی ۱۰۰ هزار یورو سرمایه دارید و درآمد ماهیانه شما از ایران دو هزارو یورو می باشد.

7- در سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت باید مدارک مالی خود را که نشان دهنده تمکن مالی شما برای راه اندازی یک کسب و کار می باشد، به سفارت ارائه دهید.

حداقل میزان تمکن مالی ۲۵۰ هزار یورو است.

8- همچنین برای کارآفرینی باید منابع مالی لازم را داشته باشید. لذا شما باید مدارک مالی خود را در این بخش ارائه دهید.

در تمامی موارد، ارائه عدم سوء سابقه و گواهی سلامتی الزامی می باشد و باید نسبت به تهیه آن ها اقدام نمایید.

مزایای سرمایه گذاری در یونان

سرمایه‌ گذاری در یونان دارای مزایای مختلفی می باشد. ما به صورت موردی به این مزایا اشاره خواهیم کرد.

  1. شما با سرمایه گذاری در یونان، می توانید هم به کسب‌ و کار بپردازید و هم در این کشور اقامت دائم داشته باشید.
  2. شما به بازارهای متنوعی که بیش از ۱۵۰ میلیون مصرف‌کننده دارد، دسترسی خواهید داشت و می توانید با کشورهای اروپایی که جمعیت بالایی دارند به تجارت بپردازید
  3. ثبت شرکت ها در کشور یونان سود بسیار بالایی دارد. لذا این شرکت ها پایدار ترین شرکت های اروپایی خواهند شد.
  4. با توجه به تحریم بودن ایران، شما دیگر این حس را در یونان نخواهید داشت و آزادانه با هر کشوری که می خواهید می توانید به داد و ستد بپردازید.
  5. شرایط زندگی در این کشور بسیار مناسب است. لذا آب و هوای بسیار معتدلی دارد.
  6. در این کشور مواد اولیه به راحتی پیدا می شود و شما می توانید در زمینه تولید به راحتی فعالیت کنید.
  7. نیروی کار این کشور از بهترین آموزش ها بهره مند بوده اند و شما می توانید با کمترین قیمت از نیروی متخصص استفاده کنید.
  8. همچنین می توانید در این کشور به گشت و گذار در بین جاذبه‌های گردشگری آن بپردازید و از فرهنگ غنی که دارد لذت ببرید.

نکات مرتبط با زندگی در یونان

شما با دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری، می توانید خانواده خود را به این کشور ببرید.

در این شرایط شما می توانید برای هر یک از اعضای خانواده خود خدمات درمانی رایگان را دریافت کنید. اجازه اقامت اعضای خانواده شما به عنوان یک سرمایه ‌گذار مستقیماً با مجوز اقامت شما در ارتباط است. اگر اجازه اقامت شما منقضی شود، اجازه اعضای خانواده شما نیز منقضی خواهد شد. اما باید بدانید که برای اخذ اقامت حداقل باید پنج سال در این کشور زندگی کنید و سپس نسبت به دریافت پاسپورت این کشور اقدام نمایید.لذا داشتن سوء سابقه در این ۵ سال باعث می شود که شرایط دریافت اقامت شما به خطر بیفتد.

دریافت اقامت این کشور مزایای منحصر به فردی را دارد. از مزایای آن می توان به هزینه بسیار پایین زندگی اشاره کرد. همچنین فرزندان شما می توانند از تحصیل رایگان استفاده نمایند. سفر بدون ویزا در سراسر منطقه شینگن بلامانع می باشد. اگر شما در این کشور سرمایه گذاری کنید و اقامت آن را به دست آورید، بهترین سبک زندگی را خواهید داشت. لذا سالم ترین رژیم غذایی را مورد استفاده قرار خواهید داد و از رفتار بسیار مناسب یونانی ها بهرمند خواهید شد.

 سرمایه گذاری در یونان و سوالات مرتبط با اخذ اقامت این کشور

یک سری از سوالات در مورد سرمایه ‌گذاری در یونان به وجود می ‌آید. ما قصد داریم مهترین ها را عنوان کرده و به آن ها جواب کامل بدهیم.

“آیا می ‌توانم با ملکی که در این کشور به ارث برده‌ام اقامت یونان را دریافت کنم؟” بله!

چنانچه ارزش ملک ارث برده شده، ۲۵۰ هزار یورو باشد، شما می توانید از طریق آن اقامت دائم را دریافت کنید. 

“آیا مکان ملک در یونان فرقی دارد؟”بله !

ما یک لیست از ۱۸ منطقه در مناطق مرزی داریم که واجد شرایط اقامت نیستند.

استثناهایی در این زمینه وجود دارد. اما حتماً مکان مورد نظر باید به تایید مقامات یونانی برسد. 

“آیا می توانم از اموالی که در این کشور دارم به عنوان وثیقه وام استفاده کنم؟”بله!

هنگامی که اقامت این کشور را به دست آورده باشید، می توانید از این اموال به عنوان وثیقه استفاده کنید.

“آیا افرادی که با یکدیگر ازدواج نکرده اند، می توانند برای یکدیگر اقامت را دریافت کنند؟”خیر،

حتماً باید با فرد مورد نظر ازدواج کرده باشید. 

“چرا اقامت در یونان برای تجارت سودمند است؟”یونان به راحتی برای تجارت با تمام اروپا، خاورمیانه، شمال آفریقا و… دسترسی دارد.

همین موضوع باعث می‌شود تا شما در تجارت به سود بسیار خوبی برسید.

“کیفیت زندگی در یونان چگونه است؟”یونان کشوری زیباست و شیوه زندگی بسیار جذابی را دارا  می باشد.

آیا می‌ توانم به کشورهای منطقه شینگن سفر کنم؟”بله!

در صورتی که با سرمایه گذاری اقامت یونان را به دست آورده باشید، می توانید به کلیه کشورهای عضو شینگن بدون ویزا سفر کنید

بحث پایانی

در پایان می توان عنوان کرد که دریافت پاسپورت دائم این کشور از طریق سرمایه‌گذاری در یونان، کار آن چنان ساده ای نیست. آن دسته از افرادی که دوست دارند به صورت صد در صدی نسبت به دریافت این نوع از پاسپورت اقدام کنند، باید از وکلای مجرب و درجه یک استفاده کنند.

وکلا و افراد خبره در این زمینه می توانند بهترین راه سرمایه گذاری در یونان را به شما نشان دهند.

استفاده از یک وکیل هزینه آنچنانی ندارد اما می تواند زمان دریافت پاسپورت را بهبود بخشیده و در هزینه ‌ها صرفه جویی ایجاد کند. متخصصان ما در شرکت پارامیس مهاجر، می‌ توانند بهترین راهکارها را برای سرمایه گذاری در یونان به شما ارائه داده و در کمترین زمان ممکن با بهترین هزینه پاسپورت این کشور را برای شما اخد کنند.پس اگر قصد دارید که راهکارهای بهتری را برای سرمایه گذاری داشته باشید، حتماً به مشاوران ما در این بخش مراجعه فرمایید. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

“مهاجرت راحت و بی دغدغه حق شماست…”

“مشاوران ما همواره برای راهنمایی شما متقاضیان عزیز آماده هستند. کارشناسان ما بر حسب شرایط شما عزیزان بهترین و سریعترین روش ممکن را برای شما در نظر خواهند گرفت.

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی 0

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *