دریافت پاسپورت کشور سنت کیتس, وبلاگ

دریافت پاسپورت کشور سنت کیتس

Flag of Saint Kitts and Nevis
0
(0)

دریافت پاسپورت کشور سنت کیتس

سنت کیتس یک کشور به شکل جزیره است که در دریای کارائیب در جنوب شرقی فلوربدای آمریکا قرار دارد. این منطقه از دو جزیره تشکیل شده و دارای سواحلی زیبا، جنگل هایی بکر و آتشفشان هایی طبیعی است. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی و پایتخت آن باستر می باشد. تولید شکر، تصفیه و گردشگری صنایع پر رونق سنت کیتس است. این کشور در واقع از صنعت گردشگری در جهت مدیریت اقتصاد خود استفاده می‌کند. سرمایه گذاری در این کشور از طریق شکر که مهمترین صادرات سنت کیتس به شمار می رود، صورت می‌گیرد. متقاضیانی که از طریق سرمایه‌گذاری قصد دارند تابعیت سنت کیتس را اخذ نمایند لازم است بدانند که حدود ۸ ماه پروسه اخذ پاسپورت این کشور به طول خواهد انجامید. البته این کشور با داشتن برنامه و شرایط خاصی موفق به هدایت سرمایه‌های خارجی به این جزیره شده است. سرمایه گذار در صورت دریافت پاسپورت سنت کیتس می تواند خانواده خود را نیز به همراه داشته باشد و برای گرفتن تابعیت آنها نیز اقدام نماید. دریافت پاسپورت سنت کیتس دارای مزایا و ویژگی های متعدد و خاصی می باشد که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم.

مزایای دریافت پاسپورت سنت کیتس

در صورتیکه متقاضیان موفق به اخذ پاسپورت سنت کیتس شوند می‌توانند از مزایا و امکاناتی مانند سفر به اتحادیه اروپا بدون داشتن ویزا بهره مند شوند‌. با داشتن پاسپورت سنت کیتس زندگی در انگلستان بدون نیاز به ویزا امکان پذیر است. همچنین امکان سفر به کانادا و استرالیا بدون نیاز به اخذ ویزا برای افراد دارای پاسپورت سنت کیتس وجود دارد. به علاوه افرادی که دارای پاسپورت سنت کیتس هستند می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی ویزای ایالات متحده آمریکا را نیز دریافت نمایند. از مزایای ویژه اخذ پاسپورت سنت کیتس عدم نیاز به مصاحبه در مراحل اخذ پاسمورت است. دیگر ویژگی خاص در این زمینه این است که محدودیت و شرایط سنی خاص نیز در این امر اعمال نشده است. برای دریافت پاسپورت سنت کیتس به زندگی، اقامت و سفر به محلی غیر از محل اقامت متقاضی نیاز نیست.

بهترین راه اخذ پاسپورت سنت کیتس

قبل از اقدام برای اخذ پاسپورت سنت کیتس لازم است با قوانین و شرایط این جزیره آشنا شوید. در سنت کیتس در صورت داشتن یک کار مناسب هزینه های زندگی برای شما ارزان و راحت است. حجاب در این کشور آزاد است اما ممنوعات خاص خود را دارد . بهترین و راحت ترین روش دریافت پاسپورت سنت کیتس سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری، مستغلات دولتی و توسعه املاک این منطقه می باشد. از طرفی این روش مهم ترین راه مهاجرت و دریافت ویزای سنت کیتس نیز به شمار می‌رود. از آن جایی که دولت سنت کیتس برای جذب سرمایه گذاران خارجی تمایل نشان داده، روش‌های راحت و آسانی در جهت تشویق شروع یک تجارت در این منطقه به همراه فضای رقابتی و جذاب ایجاد کرده است. متقاضیان می‌توانند سرمایه‌گذاری خود را از طریق یک پیشنهاد برای تجارت یا ارائه یک برنامه مالی به دولت سنت کیتس آغاز نمایند. جنگلداری، معدن، کشاورزی و ماهیگیری تاثیر بزرگی در اقتصاد این منطقه داشته است. با توجه به اینکه سنت کیتس کشوری در حال توسعه با نیروهای انسانی فرهیخته می باشد، زمینه برای پیشرفت و ثبات اقتصادی در این منطقه با بستر مناسبی فراهم گردیده است. بدون شک سرمایه‌گذاری سریع ترین راه رسیدن به پاسپورت سنت کیتس می باشد. توجه داشته باشید شما به هر طریقی موفق به دریافت پاسپورت این کشور شوید مانند اتباع و افراد بومی این منطقه امکان دریافت حقوق شهروندی از جمله حق رای و تحصیل رایگان برای شما وجود دارد.

تفاوت اقامت و پاسپورت سنت کیتس

عده زیادی از افراد بین اقامت و تابعیت تفاوتی نمی بینند. اما این امر از نظر حقوق بین الملل کاملاً متفاوت و تفکیک شده است. متقاضیان از طریق روش‌هایی مانند تحصیل، پناهندگی، ازدواج، کار، تولد و سرمایه‌گذاری می‌توانند به کشور مقصد مهاجرت نمایند. در مجموع اقامت به دو دسته دائم و موقت تقسیم بندی می شود. در نوع اقامت موقت متقاضی بعد از گذشت یک مدت زمان خاص که از قبل در ویزای او تعیین شده باید به مبدا بازگردد. برای مثال صدور ویزای تحصیلی و ویزای کاری به مدت زمانی بستگی دارد که تحصیل و کار شما در سنت کیتس به طول می انجامد. بعد از به پایان رسیدن این مدت زمان اقامت شما پایان یافته و شما باید به کشور خود بازگردید. اقامت موقت قابل تمدید شدن است. در صورتی که اقامت موقت شما در سنت کیتس به مدت ۵ سال به طول بیانجامد می توانید اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید. این کار از طریق صدور یک کارت اقامت دائم برای شما انجام می‌شود. بعد از دریافت این کارت در صورت عدم ارتکاب جرم و آشنایی با زبان این کشور می توانید تابعیت و پاسپورت سنت کیتس را دریافت کنید. لازم به ذکر است متقاضی دریافت پاسپورت سنت کیتس در حالت معمول ابتدا باید کارت اقامت موقت دریافت کرده و پس از مدت تعیین شده آن را به اقامت دائم و تابعیت شهروندی این کشور تبدیل نماید. دو روش سرمایه گذاری و تولد این پروسه را با سرعت بیشتری به انجام می‌رساند و باعث می شود متقاضی در مدت زمان کوتاه تری به پاسپورت سنت کیتس دست یابد.

شرایط صدور پاسپورت تولد سنت کیتس

دریافت پاسپورت از طریق تولد بر اساس دو قاعده خون و خاک انجام می شود. تعدادی از کشورها مانند آمریکا و کانادا برای صدور پاسپورت به کودکی که در خاک کشور متولد شده هیچ عامل دیگری را در نظر نمی گیرند‌. این کشورها در واقع از قانون خاک پیروی می‌کنند و صرف نظر از هر چیزی کودک متولد شده در خاک منطقه را مشمول اعطای پاسپورت قرار می دهند. سایر کشور ها به ویژه کشورهای اروپایی از قاعده خون در صدور تابعیت پیروی می‌کنند. بر این اساس اگر کودکی در خاک کشور متولد شود مشمول اعطای تابعیت نمی شود بلکه در این امر تابعیت والدین، ملیت و نژاد آنها تعیین کننده است‌. سنت کیتس از جمله کشورهایی می باشد که قانون مدنی آن از قاعده خاک تبعیت می‌کند. یعنی برای یک کودک صرفا به دلیل تولد در خاک سنت کیتس پاسپورت این کشور صادر می‌شود.

اعتبار پاسپورت سنت کیتس

متقاضیان دریافت پاسپورت سنت کیتس لازم است به دو شاخصه مهم در رابطه با شهروندی و تابعیت این کشور توجه کنند. دو مشخصه اعتبار پاسپورت و آزادی سفر از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. سنت کیتس در رنکینگ بین المللی رده ۲۳ را از آن خود قرار داده است‌. با توجه به این امر در صورت داشتن پاسپورت این کشور امکان سفر به ۱۳۴ کشور دیگر بدون داشتن ویزا برای مسافر فراهم خواهد بود. این کشورها شامل تمامی کشورهای عضو اتحادیه شینگن می باشند. ایرلند، انگلستان و سوئیس دیگر کشورهایی هستند که شما با داشتن پاسپورت سنت کیتس می توانید بدون دریافت ویزا به خاک آن وارد شوید.

انواع پاسپورت سنت کیتس

قانون اساسی سنت کیتس به صورت دسته بندی های مختلف روش های اخذ پاسپورت و تابعیت این کشور را معرفی و به تصویب رسانده است. این کشور منع قانونی تابعیت مضاعف را برای دارندگان پاسپورت این کشور برداشته. امکان صدور پاسپورت سنت کیتس برای افرادی که به مدت ۵ سال در این کشور اقامت قانونی داشته و با فرهنگ، زبان و مردم این منطقه خو گرفته‌اند به راحتی فراهم می‌شود. برای فردی که یکی از والدین او تابع سنت کیتس بوده و بعد از استقلال این کشور در جایی به جز خاک سنت کیتس به دنیا آمده باشد نیز پاسپورت و تابعیت این کشور صادر می‌شود. تولد در خاک کشور که در قسمت های قبل نیز به آن اشاره شد، به آسانی می تواند باعث اخذ پاسپورت سنت کیتس شود.

پاسپورت کاری سنت کیتس

در صورت دریافت دعوتنامه کاری از سمت دولت یا یک کارفرمای معتبر در سنت کیتس شما مشمول اخذ پاسپورتاین کشور می شوید. این روش پروسه خاص خود را دارد. کارفرما باید آگهی خود را به مدت ۶ ماه در سنت کیتس منتشر نماید و در صورتی که متقاضی واجد شرایط خود را نیافت سپس می‌تواند برای دعوت از متقاضیان خارجی اقدام نماید. متقاضی مورد نظر در این زمینه با داشتن ویزا به خاک کشور وارد شده و پس از طی کردن مراحل و شرایط قانونی به مدت ۵ سال، تابعیت سنت کیتس را اخذ می نماید.

اخذ پاسپورت سنت کیتس از راه سرمایه گذاری

در همین ابتدای امر بهتر است به طور صادقانه شما را با یک حقیقت روبرو کنیم. طبق اعلام سایت رسمی کشور سنت کیتس، دولت تمامی متقاضیان ایرانی و افغانی را جهت سرمایه‌گذاری در این کشور باز می دارد. یعنی متاسفانه در سنت کیتس صدور پاسپورت و اعطای شهروندی از روش سرمایه گذاری برای متقاضیان ایرانی و افغانی منع شده. همچنین در این قانون صرف نظر از محل زندگی متقاضیان ایرانی و افغانی در هر کجای دنیا نیز قید شده است. این کشور پس از استقلال یک برنامه مفید در جهت جذب تابعیت از راه سرمایه گذاری تنظیم کرد. هدف از این کار توسعه و رشد اقتصاد سنت کیتس بود. این راهکار تحول بزرگی به خصوص در صنعت تولید شکر ایجاد کرد. به جرات می‌توان گفت مطمئن ترین، بهترین و سریع ترین گزینه جهت مهاجرت به سنت کیتس و اخذ پاسپورت آن روش سرمایه گذاری است که پروسه آن تنها به مدت کمتر از ۸ ماه طول می‌کشد. سن بالای ۱۸ سال، نداشتن سوء پیشینه و مسئله پزشکی خاص از شرایط سرمایه‌گذاری در سنت کیتس است. همچنین متقاضیان می‌بایست از طریق یک نمایندگی رسمی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه اقدام کرده باشند.

پاسپورت پناهندگی سنت کیتس

همانطور که می دانید پناهندگی از روش های پر خطر برای اخذ پاسپورت است. همچنین دارای آینده‌ای نامشخص می‌باشد که متقاضی در آن بلاتکلیف است. اغلب موسسات حقوقی نیز هیچگونه خدماتی در این زمینه به متقاضیان ارائه نمی‌دهند. پناهندگان به دلیل مشکلات دینی، نژادی، اجتماعی، سیاسی، مذهبی و تهدید شدن به مرگ و شکنجه به کشوری مانند سنت کیتس پناهنده می‌شوند. این امر با هدف داشتن شرایط بهتر صورت می پذیرد اما دارای یک سری شرایط جانبی نامساعد است که به هیچ عنوان به متقاضیان توصیه نمی شود. اگر قصد دریافت پاسپورت کشور سنت کیتس را دارید بهتر است از سایر روش ها برای این کار اقدام نمایید.

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی 0

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *