وبلاگ, پاسپورت مونته نگرو

دریافت پاسپورت مونته نگرو

دریافت پاسپورت مونته نگرو
0
(0)

دریافت پاسپورت مونته نگرو

مونته‌نگرو کشوری در بخش جنوب شرقی اروپا است. یورو واحد پول این کشور و زبان رسمی آن مونته نگرویی می باشد. مونته نگرو با صربستان، بوسنی و آلبانی هم مرز است که البته از بند صربستان به رسمیت شناخته نمی شود. اقتصاد این کشور را کشاورزی و صنعت اداره می کند. نام گذاری این کشور از دو بخش مونته به معنای سیاه و نگرو به معنای کوه برگرفته شده است. دو سوم از گ بزرگترین دریاچه اروپا در خاک مونته نگرو قرار دارد. این کشور پتانسیل رشد در بخش گردشگری را نیز دارد. بی شک این منطقه از اروپا یک مقصد گردشگری معروف در دنیا به شمار می‌رود که دارای زیبایی‌های چشم‌نواز است‌. در امر تجارت کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، مجارستان و کرواسی با مونته‌نگرو شریک هستند. جالب است بدانید مونته نگرو در لیست کشورهایی که دارای صنعت گردشگری استراتژیک می باشند، رتبه اول را به خود اختصاص داده است‌. سرمایه‌گذاری راهی آسان برای متقاضیان اخذ پاسپورت مونته نگرو می باشد که در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر به آن بپردازیم.

سرمایه گذاری برای اخذ پاسپورت مونته نگرو

کشور مونته نگرو به راحتی مجوز دریافت پاسپورت مونته نگرو را جهت فعالیت سرمایه‌گذاران در این کشور صادر می‌کند. در واقع متقاضیان با روش سرمایه گذاری از راه خرید املاک و مستغلات می‌توانند پاسپورت و اقامت این کشور زیبا را در مدت زمان تنها شش ماه کسب نمایند‌. دولت مونته نگرو با ارائه یک برنامه مهاجرتی برای تمامی سرمایه گذاران امکان شهروندی و دریافت پاسپورت مونته نگرو را فراهم آورده است. سرمایه‌گذاری برای متقاضیان از طریق دو گزینه سرمایه‌گذاری در منطقه شمالی و سرمایه‌گذاری در منطقه جنوبی و خط ساحلی امکان‌پذیر است. به علاوه متقاضیان واجد شرایط جهت اقدام برای درخواست اقامت و دریافت پاسپورت مونته نگرو باید دارای پاسپورت کشوری خارج از اتحادیه اروپا نیز باشند. ما در ادامه به بررسی مزایای دریافت پاسپورت از طریق سرمایه گذاری می پردازیم.

مزایای دریافت پاسپورت سرمایه گذاری مونته نگرو

مهمترین مزیتی که مختص برنامه سرمایه گذاری جهت دریافت پاسپورت مونته نگرو می باشد، سرعت انجام پروسه دریافت اقامت است که تنها به مدت ۳ هفته به طول می‌انجامد. متقاضیان همچنین بعد از مدت ۶ ماه می توانند موفق به اخذ شهروندی مونته نگرو شوند‌. معمولاً دریافت پاسپورت اغلب کشورها به شرط توانمندی در زبان آن کشور امکان پذیر می باشد که مونته نگرو از این قاعده مستثنا است. از دیگر مزیت های قابل توجه اخذ پاسپورت سرمایه گذاری مونته‌نگرو می‌توان به عدم نیاز به ترک تابعیت فعلی متقاضی اشاره کرد. پیش ‌بینی می‌شود این کشور در برنامه گسترش آینده اتحادیه اروپا از کشورهای منتخب باشد. افراد دارنده پاسپورت مونته نگرو می توانند به حدود ۱۱۵ کشور دنیا بدون نیاز به داشتن ویزا سفر کنند. این کشور دارای یک موقعیت جغرافیایی استراتژیک در منطقه اروپا است و همچنین از نظر دسترسی مستقیم و خط ساحلی دارای موقعیت فوق العاده ای می باشد. این امر مونته نگرو را به مقصدی مهم در منطقه اروپا برای توریست ها تبدیل کرده است. عضویت این کشور در ناتو می تواند یکی دیگر از مزایای دریافت پاسپورت این کشور باشد. تمامی همراهان یک متقاضی اعم از همسر و وابستگان می توانند پاسپورت مونته نگرو را به دست آورند. در این کشور از نظر ملیت هیچ محدودیتی جهت صدور پاسپورت برای متقاضی وجود نداشته و همچنین محدودیت سنی، تحصیلی و سابقه کار نیز در این زمینه وجود ندارد. هنگام اقدام و درخواست برای اخذ پاسپورت، متقاضی مورد محاسبه قرار نمیگیرد. متقاضیان تنها بعد از گذشت ۶ ماه اقامت، شهروندی کشور را به دست می‌آورند.

مراحل اخذ پاسپورت مونته نگرو از راه سرمایه گذاری

از آنجایی که سرمایه‌گذاری راحت ترین و بهترین گزینه جهت دستیابی به پاسپورت کشور مونته نگرو است، در این بخش به بررسی مراحل اخذ شهروندی و پاسپورت مونته نگرو از این روش می پردازیم. مرحله اول در این روش تهیه مدارک جهت عقد قرارداد است. برای این کار لازم است متقاضی یک کارگزاری رسمی انتخاب نماید. پس از تهیه و تحویل تمامی مدارک مورد نیاز و همچنین پرداخت یکسری هزینه ها جهت بازرسی، پرونده و مدارک متقاضی جهت تایید مورد بازرسی قرار می‌گیرد. درصورت تایید پرونده از متقاضی جهت انجام مراحل سرمایه‌گذاری دعوت به عمل می آید. انتخاب یک موکل در این مرحله جهت سفر به مونته نگرو برای انجام پروسه پرونده اقامت الزامی است. بعد از اخذ گواهی شهروندی اقدامات لازم برای دریافت پاسپورت متقاضی و همراهان او امکان پذیر می شود‌.

برنامه اخذ تابعیت مونته نگرو از طریق سرمایه گذاری

برنامه شهروندی اقتصادی کشور مونته نگرو از جمله برنامه‌های خاص سرمایه‌گذاری است. این برنامه راهی مناسب جهت دریافت پاسپورت مونته‌نگرو می باشد. این روش همچنین امکان دریافت تابعیت مونته نگرو را برای افراد غیر اروپایی و خارجی فراهم کرده است‌. جهت انجام این کار مبلغی مشخص در برنامه وجود دارد. این برنامه به مدت محدود ۳ سال قابل اجرا است و در این مدت پذیرای دو هزار درخواست می باشد. حداقل مبلغ سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار یورو است. این مبلغ باید در پروژه های عمرانی که از سمت دولت تایید شده و نیز در نواحی توسعه‌ نیافته مونته نگرو سرمایه‌گذاری شود. این مبلغ می‌تواند به میزان ۴۵۰ هزار یورو جهت سرمایه‌گذاری در نواحی توسعه یافته کشور افزایش یابد. لازم است بدانید که مبلغ ۱۰۰ هزار یورو نیز بابت هزینه های اضافی از سمت دولت مونته نگرو دریافت می شود. بنابراین در مجموع می توان محاسبه کرد که به ازای هر درخواست حدود ۳۵۰ هزار یورو هزینه پرداخت می‌شود. در واقع دولت مونته نگرو تصمیم دارد تا از طریق این برنامه خاص به هدف خود که جذب سرمایه‌گذارهای خارجی و افزایش فعالیت اقتصادی در کشور است. دست پیدا نماید.

گزینه های سرمایه گذاری برای دستیابی به پاسپورت مونته نگرو

راه و روش های زیادی جهت سرمایه‌گذاری در کشور مونته نگرو وجود دارد. در این بخش به بررسی روش های متعدد سرمایه گذاری جهت اخذ شهروندی مونته نگرو می پردازیم. متقاضیان می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری در یکی از پروژه های مورد تایید دولت به همراه پرداخت ۱۰۰ هزار یورو به عنوان کمک مالی بلاعوض امکان دستیابی به پاسپورت مونته نگرو را برای خود فراهم کنند. تولیدات اولیه کشاورزی گزینه دیگری جهت سرمایه‌گذاری متقاضیان می باشد. در این سرمایه‌گذاری پرداخت ۲ میلیون یورو و ایجاد ۱۰ شغل الزامی است. فرآورده های چوب صنعت دیگری است که امکان سرمایه‌گذاری در آن برای متقاضیان به میزان ۴ میلیون یورو و ایجاد حداقل ۲۰ شغل فراهم می باشد‌. شیلات راه دیگر سرمایه‌گذاری در مونته نگرو جهت دستیابی به پاسپورت این کشور است. شرط سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت ۵ میلیون یورو و ایجاد حداقل ۲۰ شغل می باشد. هتل ها و اقامتگاه های ۵ ستاره گزینه‌های مناسب دیگری جهت سرمایه گذاری برای فراهم کردن زمینه جهت اخذ پاسپورت مونته نگرو است. سرمایه گذاری در این مورد نیاز به پرداخت هزینه ای به مبلغ ۵ میلیون یورو و ایجاد شغل برای ۲۵ نفر به علاوه ۳۵ واحد اقامتی دارد.

نکاتی درباره اخذ پاسپورت مونته نگرو

شاید ندانید که امکان دریافت شهروندی مونته نگرو یک فرصت استثنایی است. این فرصت ممکن است تنها یک بار در زندگی هر فرد اتفاق بیفتد. این امر با توجه به ظرفیت محدود تعیین شده از سمت دولت مونته نگرو می باشد و ممکن است دیگر تمدید نشود. پیوستن مونته نگرو تا سال ۲۰۲۵ به منطقه شینگن و اتحادیه اروپا از نکات مورد توجه برای متقاضیان است. نکته جالب توجه امکان اخذ شهروندی مونته نگرو در مدت زمان کمتر از ۵ ماه است. تهیه مسکن در این منطقه نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار راحت تر و ارزان قیمت تر می باشد. با توجه به زیبایی های طبیعی موجود در این کشور و گردشگران زیادی که سالانه به آن جذب می شوند، اخذ شهروندی مونته نگرو یک هدیه ویژه برای خانواده و فرزندان شما محسوب می‌شود. هنگام اخذ شهروندی مونته‌نگرو الزام و اجباری برای سکونت در این منطقه وجود ندارد. پاسپورت مونته نگرو امکان سفر به کشورهای امارات، ترکیه، روسیه و سنگاپور را به مسافران می دهد. در واقع اخذ این پاسپورت شرایط آزادی سفر را برای دارندگانش فراهم می سازد.

بحث پایانی

همانطور که می‌دانید اقتصاد تمام کشورهای دنیا روز به روز در حال تغییر است. امروزه فعالیت اقتصادی در دنیا غیر قابل پیش بینی می باشد. به طوری که امکان متضرر شدن و آسیب دیدن سرمایه شما در بورس و سایر بازارها وجود دارد. در این میان سرمایه گذاری در راه دریافت شهروندی و پاسپورت دوم راهی مورد اعتماد است. در واقع شما با این روش سرمایه و ثروت خود را بیمه می کنید. بدون شک دریافت پاسپورت دوم راهی روشن رو به آزادی مالی و تجارت گسترده می باشد. همچنین یک دارایی ارزشمند و قابل انتقال به نسل آینده نیز هست. شما می توانید از این فرصت که دولت مونته‌نگرو در اختیار سرمایه گذاران خارجی جهت افزایش فعالیت اقتصادی کشور خود قرار داده، استفاده نمایید. تنها کافیست واجد شرایط اقامت در مونته نگرو باشید. مطالب فوق در قالب مجموعه اطلاعاتی کامل به متقاضیان کمک می کند تا راه و روش آسان جهت اخذ پاسپورت و راهیابی به کشور مونته نگرو را پیش گرفته و صاحب شهروندی دوم شوند. شاید مهاجرت به مونته نگرو از گزینه های متناسب با شرایط شما باشد، پس نگاهی اجمالی به این مقاله خالی از لطف نخواهد بود‌. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مشاوران و موسسات حقوقی مراجعه نمایید.

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی 0

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *