اقامت اروپا, خرید خانه در یونان, وبلاگ

خرید خانه در یونان

مهاجرت به کشور یونان،اخذ ویزای یونان و دریافت اقامت دائم اتحادیه اروپا
0
(0)

خرید خانه در یونان 

buy a house in greece

خرید خانه در یونان یکی از راه های آسان برای مهاجرت به کشور یونان و اخذ اقامت یونان می باشد. همانطور که قبلا در مقاله خرید ملک یونان اقامت یونان از این طریق را به شما شرح دادیم و مزایا و شرایط را خدمت شما ارائه کردیم.

در این مقاله قصد داریم فرآیند خرید خانه در یونان را توضیح دهیم و بصورت کامل شما را با خرید خانه در این کشور آشنا کنیم. اگر قصد مهاجرت به یک کشور امن و مطمئن برای پیشرفت را دارید یکی از کشورهای خوب در این زمینه کشور یونان می باشد.

کشور یونان با توجه به شرایط جغراقیایی مناسب و در حال توسعه بودن یک قرصت عالی برای سرمایه گذاری در اروپا محسوب می شود.

فرآیند خرید خانه در یونان

مرحله اول

“انتخاب ملک مورد نظر” 

ملک مورد نظر خود را برگزینید

پیش از هر گونه عقد قرارداد و خرید هر گونه خرید خانه در یونان، باید به کشور یونان سفر کنید و از نزدیک از محل اخذ ملک و شرایط ملک با خبر شوید. هرگز و هرگز، از راه دور و غیر حضوری ملکی را خرید نکنید

بعد از اینکه شما ویزا برای سفر به کشور یونان را دریافت کردید، می توانید به همراه وکیل مهاجرتی خود، به یونان سفر کنید و در منطقه مورد نظر خود در یونان، به دنبال ملک مورد پسند خود بگردید و در انتها نیز، خریداری کنید. در تمام این مراحل، مشاورین ما در کنار شما هستند.

در مدت زمانی تعیین شده، وکیل شما مشخصات ملک را در اختیار شما قرار می دهد. مشخصاتی نظیر: نامه هایی شامل اصالت ملک، اسناد و اثبات، قیمت مصوب ملک از طریق مراجع رسمی در یونان، ارائه سابقه مالیاتی ملک، بررسی همه پرونده های مالی ملک مذکور توسط وکیل و اعلام آن ها به شما، بررسی اینکه آیا ملک به ارگان های دیگر دولتی وابسته است یا خیر، در ادامه نیز بررسی می شود که ملک مورد نظر شما دارای چه امکاناتی است و آیا همه این امکانات سالم هستند یا خیر و در نهایت نیز اجاره بهای ملک را به شما اطلاع رسانی می کنند، تا چنانچه قصد اجاره ملک را داشتید، بتوانید با خیالی آسوده آن را اجاره دهید.

بدین منظور ما در گروه مهاجرتی پارامیس مهاجر با بهره مندی از مشاورین و وکلای خبره بهترین ملک ها را برای شما در نظر داریم کارشناسان ما بهترین ها را به شما پیشنهاد می کنند. جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ملک در یونان با مشاورین ما تماس بگیرید در خدمتیم. 

مرحله دوم 

“افتتاح حساب بین المللی

شما باید حسابی را برای خود باز کنید و قولنامه را تدوین که به سبب آن ملک را خریداری کنید.

قانون پرداخت قیمت ملک نیز به این صورت است که ابتدا، 10 درصد از هزینه را از شما اخذ می کنند که به عنوان پیش پرداخت عنوان می شود.

چند نکته مهم 

برای پرداخت هزینه پیش پرداخت باید حتما از طریق جابه جایی پول از طریق حساب بانکی انجام بگیرد، نه به صورت نقدی. به همین جهت است که باید شما در یونان یک حساب بانکی افتتاح کنید.

وکیل شما می تواند شما را برای باز کردن حساب بانکی، همراهی کند.

به خاطر داشته باشید که مبلغ را برای مالک ملک واریز کنید و نه شخص دیگری

شایان ذکر است که می توانید در سفر های بعدی خود و نه در سفر اول، پولی را بابت پرداخت هزینه   ملک همراه داشته باشید.

مرحله سوم

“انجام امور اداری” 

برای خرید ملک در یونان: انجام انتقال سند ملک و البته اقدام برای امور اداری

وکیل شما در ادامه راه کار انتقال سند و انجام امور اداری را در یونان بر عهده می گیرد و شما بایستی باقی مانده پول ملک را به حساب مالک قبلی واریز بفرمایید. در ادامه نیز یک سری امور باید انجام بگیرد که اغلب این موراد نیز توسط وکیل مجرب شما انجام می گیرد. این امور عبار ت است از: دریافت شماره مالیاتی، تهیه و تنظیم وکالتنامه، اخذ حسابدار برای انجام امور مالی، ثبت ملک و سند ملک در شهرداری و همچنین، انتقال اسناد امتیازات آب، برق، گاز و … اعلام درخواست جهت اخذ بلو پیپر و همچنین ویزای طلایی

مرحله چهارم

“مراحل پایانی”

در ادامه مراحل باید برای اخذ اقامت خود از طریق پلیس اتباع خارجی اقدام کنید.

 

این ادامات به دریافت بلوکارت (BlueCard) – ویزای طلایی یونان  است که همان برگه ای است که گویای این است که شما به صورت رسمی اقامت یونان را دریافت کرده اید. در ادامه و پس از گذشت دو ماه و با انجام فرایند انگشت نگاری می توانید کارت طلایی اقامت یونان را دریافت کنید. برای تمدید اقامت خود نیز پس از 5 سال باید اقدام کنید.

هزینه خرید خانه در یونان

برآورد هزینه های جانبی خرید ملک در یونان

250 هزار یورو تنها مبلغی است که باید برای خرید ملک در یونان بپردازید، اما این پروسه دارای یک سری هزینه های جانبی نیز هست که در ادامه برای شما عنوان خواهیم کرد. این هزینه ها شامل، 3 درصد از مبلغی که ملک ارزش گذاری شده است، به عنوان مالیات و 2 درصد از ارزش ملک، برای هزینه کارشناسی باید پرداخت کنید. در انتها نیز 2000 یورو نیز برای درخواست صدور اقامت و هزینه هایی نیز برای ارائه خدمات درمانی به شما در نظر گرفته می شود که حدود 126 یورو خواهد بود که باید بپردازید.

مدارک لازم برای خرید خانه در یونان

اما چه مدارکی برای خرید خانه در یونان و اخذ اقامت از این طریق مورد نیاز است؟

شما به عنوان خریدار ملک در یونان نباید هیچ گونه سابقه محکومیت و سوء سابقه چه در ایران و چه در کشور های دیگر داشته باشید.

داشتن تمکن مالی برای خرید خانه در یونان و همینطور حمایت از همه هزینه هایی است که برای این امر باید در نظر بگیرید.

  • اصل پاسپورت با اعتبار بیش از 18 ماه و اصل شناسنامه و اصل سند ازدواج
  • گواهی نامه عدم سوء سابقه کیفری
  • افتتاح و تاییدیه حساب بانکی

زمان لازم برای خرید خانه در یونان

این زمان ممکن است بر حسب شرایط مختلف، متغیر باشد اما زمان متوسط برای این فرایند 4 تا 6 ما تخمین زده شده است.

نکات کلیدی و مهم در مورد خرید خانه در یونان

  • خرید ملک در یونان بیش از هزینه هایی که دارد، می تواند برای شما سودآور باشد، اما این سود در صورتی واقعیت پیدا می کند که خرید ملک برای شما بر اساس قانون و تحت نظارت ارگان های مورد نظر بوده باشد.
  • نکته دوم در این باب این است که در برخی مناطق یونان شما به عنوان یک تبعه خارجی نمی توانید ملکی را خریداری کنید. از جمله این مناطق عبارتست از: ایپروس، ساموی، فلورینا و بعلاوه مناطق مرزی یونان.
  • درصد موفقیت برای خرید خانه در یونان و سرمایه گذاری در این کشور، برای اتباع خارجی بسیار بالاست و دلیل آن هم نیاز مالی دولت یونان است، بسیاری از کشور ها نظیر، روسیه، ترکیه و ایران تا کنون در این کشور سرمایه گذاری داشته اند.

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی 0

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

1 نظر در “خرید خانه در یونان

  1. رادمان گفت:

    چه اطلاعات خوبی، لطفا از این موارد بیشتر در صفحتون قرار دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *