اخذ اقامت اوکراین, اقامت اروپا, ثبت شرکت در اوکراین, وبلاگ

ثبت شرکت در اوکراین

عکس پرچم کشور اوکراین،دریافت اقامت اوکراین با ویزا تحصیلی،کاری،سرمایه گذاری و تمکن مالی
0
(0)

 

ثبت شرکت در اوکراین برای دریافت اقامت این کشور یکی از گزینه هایی می‌باشد که همواره مورد توجه مهاجران قرار گرفته است. این کشور با توجه به اقتصاد رو به رشدی که دارد، می‌ تواند محیط مناسبی برای کسب و کار شما باشد.امروزه سفر به کشورهای اروپایی همواره توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. دریافت اقامت در این کشورها به واسطه کیفیت مناسب زندگی همواره مهم بوده و هست. یکی از کشورهایی که توجه بسیاری را برای مهاجرت به خود جلب کرده، کشور اوکراین است. 

شما با کمترین هزینه می توانید بهترین سرمایه گذاری را در یک کشور اروپایی انجام دهید. لذا اقدام به دریافت این نوع از اقامت، مراحل و شرایط خاص خود را دارد. شما باید بدانید چه مراحلی را انجام داده و چه تکنیک هایی را برای ثبت شرکت در اوکراین و اخذ اقامت اوکراین مورد استفاده قرار دهید. بسیاری از افراد این موارد را می‌ دانند و بسیاری از آن بی اطلاع هستند. لذا ما در این مطلب قصد داریم تا مراحل مختلف ثبت شرکت در اوکراین را برای مهاجران علاقه‌ مند به سرمایه‌ گذاری، مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه دوست دارید این اطلاعات را به دست آوردید ما را تا پایان همراهی فرمایید.

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در اوکراین

مهاجران همواره به دنبال بهترین کشورها اروپایی برای زندگی و کسب و کار می‌ باشند. بهترین کشورها را می توان کشورهایی معرفی کرد که دارای هزینه زندگی پایین، شرایط محیطی مناسب و شرایط کاری منحصر به فرد هستند. لذا کشور اوکراین کما بیش این مزایا را دارد و باعث می ‌شود تا بسیاری از افراد نسبت به دریافت اقامت اوکراین و پاسپورت اوکراین اقدام کنند. لذا اقامت از طریق ثبت شرکت در اوکراین، می تواند گزینه ای مناسب باشد. با توجه به اینکه کشور اوکراین در یک منطقه اقتصادی سودمند قرار گرفته است، می تواند برای آن دسته از تجار و سرمایه دارانی که قصد تجارت و سرمایه‌گذاری دارند، گزینه مناسبی باشد. از طرفی شما با ثبت شرکت علاوه بر اینکه اقامت خود را به دست می آورید، اقامتی را برای اعضای خانواده خود اخذ خواهید کرد.

البته اشاره به این نکته الزامی است که ثبت شرکت در این کشور شرایط خاص خود را دارد. لذا آنچنان که شما فکر می کنید، ثبت شرکت در این کشور ساده نیست. سیاست گذاران اوکراینی شرایطی را برای این نوع از نحوه اقامت در نظر گرفته‌ اند که دشواری های خاص خود را دارد. بسیاری از افراد نسبت به ثبت شرکت از نوع شرکت های مسئولیت محدود اقدام می کنند. در هر حال این نوع از اقامت، اقامتی است که به عنوان یک روش برد برد محسوب می شود. برد برد از آن جهت که شما با سرمایه گذاری و ثبت شرکت هم اقامت را به دست آورده اید و هم به سودآوری خواهید رسید.

برای ثبت یک شرکت در اوکراین چقدر زمان لازم است ؟

مدت زمان ثبت شرکت در اوکراین با مدت زمان دریافت اقامت در این کشور تفاوت دارد. لذا اقامت یک پروسه زمان ‌بر است که شما باید طی آن مراحل مختلفی را انجام دهید.

ما قصد داریم تا زمان ثبت یک شرکت در اوکراین بدون در نظر گرفتن مراحل اقامت را مورد بررسی قرار ‌دهیم. توجه داشته باشید که روند ثبت شرکت در ین کشور از ۲ تا ۲۱ روز کاری طول می ‌کشد. پس از روند اخذ اقامت زمان دقیق نهایی کردن کلیه مراحل لازم برای ثبت شرکت در اوکراین، متفاوت است. زمان لازم برای تکمیل این فرآیند به عوامل زیادی مانند ساختار شرکت، مجوزهای لازم، سهامداران، افراد ذینفع و… بستگی دارد.

معمولاً برای باز کردن یک حساب بانکی در اوکراین به 2 روز زمان نیاز است. چنانچه یکی از ذینفعان شرکت، یک شخص حقوقی خارجی باشد این زمان می ‌تواند تا ۵ روز طول بکشد. در صورت تاسیس شرکت  توسط یک شخص حقوقی که دارای شناسنامه اوکراین می باشد، ممکن است ثبت شرکت ۲ روز کاری بیشتر زمان نیاز نداشته باشد. اما مهاجرانی که از ایران و یا سایر کشورهای دیگر قصد ثبت شرکت در اوکراین را دارند، ممکن است این زمان کمی به درازا بکشد.

در این روش شما می توانید با استفاده از وکلا و افرادی که در این زمینه آگاهی دارند، زمان ثبت شرکت را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اوکراین 

گفتنی است برای ثبت شرکت در اوکراین، باید یک سری از مدارک را آماده و به مقامات مسئول ارائه دهید. در این بخش برخی از مدارک لازم را به صورت موردی عنوان خواهیم کرد.

  • داشتن پاسپورت و ارائه آن به صورت اصل و کپی از صفحه اصلی آن الزامی می باشد
  • باید شماره ثبت مالیاتی را اخذ کرده و کپی سند آن راارائه دهید
  • تمامی اهداف اقتصادی و تجاری که در کشور اوکراین دارید را لیست کرده و در اختیار داشته باشید.
  • با توجه به اینکه با ثبت شرکت یک سری از افراد را باید استخدام و زیر نظر داشته باشید. لذا باید قراردادهای مربوط به آن ها را  به صورت اصل و رونوشت ارائه دهید.
  • هر شرکت دارای یک سری از شرکا و تصمیم‌ گیران می باشد. لذا باید همه این افراد را معرفی نمایید.

مدارکی که در فوق به آن ها اشاره شد، مدارکی برای افراد حقیقی است. اما اگر افراد حقوقی بخواهند نسبت به ثبت شرکت در اوکراین اقدام نمایند. باید مدارک زیر را ارائه دهند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت توسط افراد حقوقی

  • کلیه اعضای هیئت مدیره باید، کپی پاسپورت و شماره ثبت خود را ارائه دهند.
  • اساسنامه ای که برای شرکت تنظیم شده، باید به صورت دقیق و قابل قرائت ارائه شود.
  • یک سند و یا گواهی که نشان دهنده مکان دقیق شرکت شما می باشد را ارائه دهید.
  • لذا هر یک از افراد فعال در شرکت دارای سمت و قدرت قانونی می باشند.
  • لذا باید تمامی گواهی های نشان دهنده قدرت قانونی این افراد به همراه حق امضا مشخص کرده و ارائه دهید.

مراحل ثبت شرکت در اوکراین

اگر تصمیم به ثبت شرکت در اوکراین دارید، باید برای شروع این فرآیند یک سری از مراحل را انجام دهید.

(توجه داشته باشید مدیر موقت کسی است که اقامت دائم در اوکراین را دارد. این مدیر در صورتی که شما هنوز نتوانسته باشید اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید، معرفی می‌ شود و پس از انجام مراحل مربوط به اخذ اقامت دائم، تغییر مدیریت ایجاد می شود

مدارکی که در متون فوق به آن اشاره شد را کاملا دقیق و بدون هیچ کم و کسری به مراجع قانونی ارسال نمایید.

پس از آنکه اجازه کار را دریافت کردید، می توانید ویزای اشتغال که نوع d می باشد را اخذ نمایید.

پس از سه سال که از اقامت موقت شما گذشت، می توانید نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام نمایید.

انواع شرکت ها در اوکراین

افرادی که قصد ثبت شرکت در اوکراین را دارند، باید بدانند که انواع شرکت‌ها در اوکراین چگونه می‌باشند. یکی از شرکت‌هایی که معمولاً مورد توجه همگان قرار می‌ گیرد، شرکت با مسئولیت محدود است. این نوع از شرکت به LLC شناخته می شود. جالب است که بدانید این نوع از شرکت ها به شرکت‌ هایی گفته می ‌شوند، که معمولاً مالیات نمی پردازند و زیان هم نمی بینند. معمولاً مسئولین این شرکت ها در برابر مسئولیتی که دارند مصونیت دارند. آن ها در برابر زیان ها و بدهی ها هیچگونه تعهدی ندارند. این نوع از شرکت ها می توانند توسط یک شخص یا چندین شخص حقیقی یا حقوقی اداره شوند. برای ثبت این شرکت به ۹۸۰۰ دلار نیاز است.

اما نوع شرکت دوم، شرکت سهامی می باشد. وضعیت شرکت‌ های سهامی، فرآیند تشکیل و قوانین مدیریت این شرکت ها توسط قوانین مدنی اوکراین تنظیم می‌ شوند. در این شرکت‌ ها صاحب سهام می تواند سهام خود را بدون رضایت سایر سهامداران و یا شرکت بفروشد. حداکثر تعداد سهامداران این شرکت 100 نفر می ‌باشد. سهامداران همیشه حق ترجیحی برای خرید سهام اضافی دارند. سهام را نمی ‌توان در بورس سهام خریداری و یا به فروش رساند. خدمات سپرده گذاری اوراق بهادار ضروری است. هزینه راه اندازی این شرکت 9500 دلار می باشد.

نکاتی در مورد دریافت اقامت برای خود و اعضای خانواده

شاید بتوان گفت ۵۰ درصد از افرادی که برای ثبت شرکت در اوکراین اقدام می کنند، بیشتر به دنبال دریافت اقامت این کشور هستند.

زمانی که شما نسبت به ثبت شرکت اقدام می‌کنید، یک مجوز اقامت موقت برای شما صادر خواهد شد. اعتبار این مجوز سه سال است. لازم به ذکر است که به واسطه مجوز اقامت موقت شما همین اقامت هم این به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال شما اعطا می‌شود. بله درست شنیدید فرزندانی که زیر ۱۸ سال هستند. لذا آن دسته از فرزندانی که بالای ۱۸ سال سن دارند، نمی توانند از طریق ثبت شرکت در اوکراین توسط پدر و یا مادر خود امیدی به اقامت در این کشور داشته باشند.

لذا پس از گذشت سه سال یک مجوز اقامت دو ساله برای شما صادر می شود. این نوع از اقامت هم به صورت موقت است. زمانی که مجموعاً پنج سال از اقامت شما در این کشور گذشت و موفقیت شرکت شما ثابت شد و مالیات مورد نظر که ماهیانه ۱۰۰ یورو الی ۲۰۰ یورو است پرداخت شد، می توانید نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام نمایید. گفتنی است تمامی این مراحل نه تنها برای شما، بلکه برای همسر و فرزندان شما مورد اجرا است.

چنانچه اجازه اقامت پس از سه سال صادر نشود، اجازه اقامت همسر و فرزندان شما نیز از بین خواهد رفت. گفتنی است شرایط اقامت شما به موفقیت شرکت هم بستگی دارد. پس باید سعی کنید که در مدیریت خود بهترین پروتکل ها را انتخاب کنید. در این شرایط می‌توانید از مشاورین استفاده نمایید. مشاورینی که می‌ دانند اقتصاد اوکراین چگونه است و چه کارهایی را باید در این کشور انجام داد.

مزایا و معایب ثبت شرکت در کشور اوکراین

گفتنی است ثبت شرکت در اوکراین با هر روشی یک سری از مزایا و یک سری از معایب را دارد. در ابتدا به مزایای آن می ‌پردازیم. توجه داشته باشید زمانی که شما به عنوان یک شهروند شناخته می شوید، با دیگر افراد بومی این کشور حقوقی یکسان خواهید داشت. لذا فرزندان شما به راحتی می‌ توانند تحصیل رایگان را تجربه نمایند. شما می توانید از خدمات درمانی و بهداشتی رایگان بهره مند شوید. این موضوع نشان ‌دهنده یکسان بودن شرایط شما در اوکراین خواهد بود. زندگی در این کشور هزینه های بسیار پایینی دارد. این موضوع باعث می ‌شود که شما با کمترین میزان درآمد بتوانید به راحتی زندگی کنید. اما از آنجا که شما به ثبت یک شرکت اقدام کرده اید، مطمئناً این شرکت باید پربازده باشد. میزان درآمد شما به سطح بالایی خواهد رسید.

اما یک سری از معایب هم برای ثبت شرکت در اوکراین وجود دارد. لذا شما برای ثبت شرکت در این کشور حتماً باید مجوز کار را اخذ نمایید. دستمزد شما به عنوان یک فرد خارجی حداقل دستمزد است. البته برای ما ایرانی ها همین حداقل دستمزد بیشترین میزان دستمزد در ایران است. با در نظر گرفتن این معایب و مزایا، می ‌توان گفت که ثبت شرکت در اوکراین و اقامت به این وسیله کاملا مناسب می باشد.

بحث پایانی

در پایان می توان گفت که دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در اوکراین، آنچنان هم کار آسانی نیست.

شما باید به تمامی مراحل آشنایی داشته باشید. حتی در صورت داشتن آشنایی کامل به این موارد، یک سری از آگاهی ها و روش ها موجود می باشند، که تنها توسط افراد خبره صورت می‌ گیرد. برای این کار بهتر است که از وکلا و افرادی که اطلاعات کافی برای ثبت شرکت در اوکراین را دارند، استفاده کنید. این افراد می توانند کمک فراوانی در این زمینه به شما نمایند. در همین خصوص گروه پارامیس مهاجر، می تواند تمامی اطلاعات خود را در این زمینه به متقاضیان اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت ارائه دهد. توجه داشته باشید که ما پاسپورت اوکراین را در کمترین زمان و با کمترین هزینه ممکن برای شما دریافت خواهیم کرد.

وکلای ما در این شرکت می دانند که با چه روش هایی  می توان این اقامت را دریافت کرد. چنانچه قصد دریافت اقامتی بدون دردسر و با کمترین هزینه از طریق ثبت شرکت در کشور اوکراین را دارید، کار خود را به ما بسپارید.

از اینکه تا پایان این متن با ما همراه بودید بسیار سپاسگزاریم. ?

 

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی 0

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *