تحصیل در اوکراین, وبلاگ

تحصیل در اوکراین

عکس پرچم کشور اوکراین،دریافت اقامت اوکراین با ویزا تحصیلی،کاری،سرمایه گذاری و تمکن مالی
0
(0)

 

 « تحصیل در اوکراین »

اشخاص متقاضی باید قبل از ورود به خاک کشور اوکراین، می بایست هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین را در نظر داشته باشند. اگر دانشجو هستید، می توانید مهاجرت تحصیلی به اوکراین را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کنید. هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین بستگی به نوع زندگی متقاضی و دانشگاه وی دارد. مهاجرت به اوکراین مخاطبان زیادی دارد و این امر به دلیل کمبود مخارج زندگی در این کشور می باشد.

درباره اوکراین

اوکراین یکی از کشورهای اتحادیه می باشد که بعد از فروپاشی شوروی مستقل شد. اوکراین در واقع یک کشور اروپایی می باشد که در بخش شرقی این قاره قرار گرفته است. در شرق اوکراین، کشور روسیه واقع شده است و از بخش غربی این کشور، سرزمین های لهستان، اسلوواکی و مجارستان هم مرز اوکراین می باشند.

حکومتی که در کشور اوکراین قدرت را در دست دارد، از نوع جمهوری می باشد. رئیس جمهور این کشور اروپایی پترو پروشنکو نام دارد. کشور اوکراین یکی از کشورهایی می باشد که پذیرای مهاجر و مسافران است؛ زیرا رشد جمعیت در این کشور اروپایی رشد منفی دارد. هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین پایین می باشد؛ پس جذب مهاجر به این کشور آسان تر خواهد بود.

افراد زیادی برای هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین به این کشور سفر می کنند. برای این کار، روش های مختلفی وجود دارد. بیشتر مردمی که در کشور اوکراین مقیم می باشند، از دین مسیحیت پیروی می کنند. شایان ذکر است که مردم مسلمان و یهودی نیز در این کشور ساکن می باشند، اما اقلیت محسوب می شوند. جاذبه های گردشگری اوکراین باعث توسعه یافتن صنعت توریسم و گردشگری در این کشور شده است. جالب است بدانید که تولیدات داخلی در این کشور رواج بسیاری دارند و جزء بخش اصلی اقتصاد محسوب میشوند. صنعت کشاورزی از معروف ترین صنایع کشور اوکراین می باشد.

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین

دانشجویانی که در خوابگاه های دانشگاهی ساکن می شوند، هر ماه حداقل 200 دلار باید اجاره پرداخت کنند. همچنین دانشجویانی که در خانه ها و آپارتمان های جداگانه ساکن می شوند، حداقل 600 دلار باید اجاره پرداخت کنند. شایان ذکر است که امکان زندگی مشترک دانشجویی نیز وجود دارد که هزینه آن 800 دلار در ماه می باشد. دانشجویان می توانند با کمترین هزینه ها وارد بهترین دانشگاه های اوکراین شوند.

به عنوان مثال:

دانشگاه ملی پزشکی خارکف

  • پزشکی انگلیسی ۰۰۰ 5 دلار  سالیانه
  • دندان پزشکی انگلیسی ۵۴۰۰ دلار سالیانه
  • برای ۵ سال بیمه و اقامت دانشجویی و ریجستری آدرس 1000 دلار

دانشگاه کارازین

  • پزشکی انگلیسی ۴۵۰۰ دلار سالیانه
  • برای ۵ سال بیمه و اقامت دانشجویی و ریجستری آدرس 1000 دلار

دوره پادفک کشور اوکراین

این دوره درواقع دوره پیش دانشگاهی در کشور اوکراین می باشد. سپری کردن این دوره جهت تحصیل در برترین دانشگاه های اوکراین ضروری است. هزینه تقریبی این دوره از 1200 تا 3.000 دلار به صورت سالانه می باشد. این مبلغ شامل تمامی هزینه های متقاضی می شود، در نظر داشته باشید که مخارج سکونت به عهده دانشجو می باشد و از 200 تا 400 دلار خواهد بود. برترین مراکز پادفک در اوکراین به 3 دسته تقسیم می شوند که عبارتنداز:

  • دانشگاه ملی تاراساشفچنکو
  • دانشگاه ریاست جمهوری
  • دانشگاه یورپین در کیف

افرادی که متقاضی دوره های قبل از دانشگاه به زبان روسی می باشند، شرایط خاصی به همراه خوهند داشت. این افراد در رشته های مهندسی باید دروس ریاضی، مکانیک و فیزیک را سپری کنند. متقاضیان رشته پزشکی نیز باید دروس زیست، شیمی و زبان پزشکی را سپری کنند.

هزینه اقامت در خوابگاه دانشجویی در کشور اوکراین

هزینه اجاره یک خوابگاه دانشجویی در کشور اوکراین سالیانه کمتر از  900دلار است و این در حالی است اجاره یک ماه ملک شخصی در این کشور حدود 200 دلار است. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که خوابگاه های دانشجویی در اوکراین از کیفیت بالا برخوردار نیستند و امکانات آن ها در سطح کاملا متوسط است. البته دانشجویان دانشگاه شوچنکو می توانند از خوابگاه نوساز این دانشگاه که کیفیت بسیار مناسبی دارد استفاده کنند. هزینه اجاره سالیانه خوابگاه دانشگاه شوچنکو 1200 دلار است.

میزان هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین

همانطور که می دانید، مخارج زندگی بستگی به موارد خاصی دارد. هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین نیز بستگی به مسائل مختلفی دارند. برای مثال، دانشجویان با انتخاب محل سکونت خود، باعث بالا یا پایین رفتن هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین میشوند. یا افرادی که برای زندگی به این کشور مهاجرت می کنند، براساس عادات خود، هزینه زندگی در اوکراین خود را تعیین می کنند. داشتن اطلاعات درباره هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین به متقاضیان کمک بسیاری خواهد کرد. با داشتن آگاهی کامل درباره هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین می توانید به راحتی مقیم این کشور شوید.

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی 0

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *