بررسی جاذبه های گردشگری اتریش, وبلاگ

بررسی جاذبه های گردشگری اتریش

پرچم کشور اتریش،اخذ انواع ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و توریستی اتریش
0
(0)

بررسی جاذبه های گردشگری اتریش

 

اتریش کشوری واقع در اروپای مرکزی است. این کشور با دامنه های آلپ و تاریخ امپراطوری اش در بین مردم جهان شهرت دارد. اتریش از جمله کشورهای محبوب جهت گذراندن یک تعطیلات تابستانه فوق العاده در اروپا می باشد. لازم به ذکر است که این کشور از کوچکترین کشورهای موجود در منطقه اروپا می باشد. مکان های تاریخی این منطقه با وجود معماری های بی نظیر آن مورد توجه توریست ها قرار گرفته است. جنگل ها و دریاچه های واقع در اتریش نیز مکانی مناسب برای طبیعت گردان می باشد. اگر قصد سفر به یکی از کشورهای اروپایی را دارید می توانید تا پایان مقاله با ما جهت معرفی اتریش و جاذبه های گردشگری آن همراه باشید.

معرفی جاذبه های گردشگری اتریش

هر مسافری قبل از انتخاب مقصد سفر خود باید بدانند که قرار است از چه جایی دیدن کند. در این بخش به عنوان راهنمای سفر به اتریش به معرفی جاذبه‌های گردشگری این کشور می پردازیم. اتریش به عنوان کشوری غنی از تمدن و تاریخ دارای مکان های گردشگری و جاذبه‌های تاریخی حیرت آور و سنتی بسیاری می باشد. اتریش همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود، بهترین و بزرگترین مرکز ورزش های زمستانی در منطقه اروپا به شمار می رود. اگر قصد سفر به این منطقه از اروپا را دارید توصیه می کنیم قبل از سفر با جاذبه های دیدنی مختلف این کشور به خوبی آشنا شوید تا در سفر دچار سردرگمی نشوید. اتریش یک مقصد توریستی تمام و کمال برای علاقه مندان به تاریخ و بناهای تاریخی می باشد. این منطقه دارای موزه ها، بناها و قلعه‌های تاریخی متعددی است. علاقه مندان به طبیعت گردی نیز از انتخاب اتریش نگران نباشند. در اطراف کشور اتریش روستاهای مختلفی وجود دارد که دارای طبیعتی بکر و منحصر به فرد می باشند. از طرفی موقعیت جغرافیایی خاص این کشور باعث ایجاد منابع طبیعی مختلفی از جمله دریاچه ها، کوه ها و جنگل های سر سبز شده است. به همین دلیل می توان گفت اتریش از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای توریست ها و مسافران در تعطیلات می باشد. این کشور به واسطه جاذبه های دیدنی، تاریخی، تفریحی، طبیعی و ورزشی خود هر ساله میزبان مسافران زیادی است. جالب است بدانید که ورزش کاران علاقه مند به ورزش های زمستانه شیفته طبیعت این منطقه از اروپا هستند. در بخش‌های بعدی مقاله به معرفی تمام جاذبه های توریستی اتریش به صورت جزئی می پردازیم.

جاذبه های گردشگری تاریخی اتریش

همانطور که گفته شد اتریش کشوری غنی از تمدن است. این کشور کهن دارای جاذبه ها و بناهای تاریخی و سنتی متعددی می باشد. کاخ شونبرون مهمترین جاذبه تاریخی اتریش به شمار می‌رود. این کاخ از جهت عظمت و شکوه بی نظیر است. کاخ شونبرون ۱۴۴۱ اتاق دارد و به دستور لئوپولد اول ساخته و بنا شده است. این کاخ معروف با داشتن باغ پریوی و باغ وحش یک جاذبه دیدنی و تفریحی نیز به حساب می آید. زادگاه و خانه موتزارت در اتریش واقع شده است. البته این مکان امروزه به موزه تبدیل شده و نقاشی ها و یادگار ‌های این موسیقی دان بزرگ در آن نگهداری می شود. جالب است بدانید که محل های مختلفی با آدرس های متفاوت به زادگاه مورتزارت نسبت داده شده است که هر کدام از آنها به نوبه خود به مکانی دیدنی یا موزه صنایع دستی تبدیل شده‌اند. همدان موس سارت نیز بنای مجسمه پسر را در خود جای داده است. شهر زالتسبورگ خود یکی از جاذبه های تفریحی اتریش به شمار می رود که فستیوال های متعددی در آن برگزار می‌شود. پایتخت کشور اتریش کاخ سلطنتی هافبورگ را در خود جای داده است. در این کاخ انواع معماری های رنسانس، باروک و کلاسیسیسم از دوران های مختلف به چشم می‌خورد. از این رو این بنا به یک جاذبه گردشگری تاریخی مهم در اتریش تبدیل شده است. کاخ وسیع هافبورگ وین جاذبه های دیدنی متعددی را در خود جای داده است که از این میان می‌توان کلکسیون سلطنتی نقره موزه سی سی و آپارتمان سلطنتی را نام برد. روستای کوچک و زیبایی در شهر هالشتات وجود دارد که مهد تمدن اتریش نامگذاری شده است. در این روستا ۲۰۰۰ قبر از ماقبل تاریخ کشف شده است. این منطقه همچنین دارای ثروت و اعتبار زیادی می باشد که از صنعت نمک در این منطقه به دست می آید. علاوه بر این شهر هالشتات جاذبه های گردشگری دیگری نیز مانند میدان بازار را دارد. مقبره امپراطور ماکسیمیلیان در کلیسای هوفکیرچ در شهر اینسبروک واقع شده است. این کلیسا مهم ترین مجسمه های دوران رنسانس را در خود جای داده است. به همین دلیل به عنوان یکی از معروف ترین موزه ها شناخته می شود. بازدید از این منطقه اتریش به شدت به علاقه مندان تاریخ و جاذبه‌های تاریخی توصیه می شود. در اتریش مکانی به نام مدرسه سوارکاری اسپانیایی وجود دارد که مربوط به دوران ماکسیمیلیان دوم است. در این مکان سوارکاری کلاسیک به علاقه مندان آموزش داده می شود. در این منطقه امکان تماشای نمایش اسب سواران برای بازدید کنندگان فراهم شده است. از دیگر جاذبه های تاریخی و گردشگری اتریش صومعه ملک می باشد. مکان قرارگیری این بنای تاریخی منظره زیبا را به وجود آورده و یک جاذبه طبیعی تفریحی و دیدنی را نیز ایجاد کرده است. این منطقه مکانی فوق العاده آرامش بخش است و نمونه ای از معماری باروک و آزادی هنر در آن به خوبی نمایان می شود. کاخ میرابل از جاذبه های به ثبت رسید در میراث جهانی یونسکو است و دارای چشم انداز زیبا برای عکاسی می باشد. در طراحی داخلی این کاخ از معماری باروک الهام گرفته شده است.

جاذبه های طبیعی گردشگری اتریش

درمیان گروه زیادی از توریست ها، علاقه مندان به جاذبه های طبیعی و تفریحی بیشتر به چشم میخورد. مسافران معمولاً به قصد تفریح و گذراندن اوقات تعطیل خود در مناطق طبیعی و تفریحی عازم سفر می شوند. اتریش از جمله کشورهای اروپایی است که نیاز این گروه از گردشگران را به خوبی برطرف می‌کند. جاده‌ای زیبا با چشم انداز طبیعی با نام جاده آلپی گروسگلوکنر در اتریش مسافران را به یک مرکز تفریحی طبیعی متصل می کند. اگر می خواهید شاهد مناظری بکر و بدون مانع باشید به بلندترین کوه اتریش بروید. مکان طبیعی دیگری که جزء مهمترین جاذبه های تفریحی توریستی اتریس است، کریمل نام دارد. سه آبشار دیدنی کریمل منطقه ای فوق العاده بکر را برای روستاهای اطراف ایجاد کرده اند. از طرفی وجود دره جنگلی بر شگفتی های این منطقه طبیعی می افزاید. در این ناحیه باشکوه همچنین امکان پیاده روی برای مسافران فراهم شده است. تاورن هاوس کریمل نیز جایگاهی مناسب برای کوهنوردان حرفه ای می باشد. اسکی بازان حرفه ای برای انجام ورزش مورد علاقه خود باید به روستای آلبرگ بروند. این منطقه دارای یک زمین اسکی بسیار وسیع برای اسکی بازان آماتور تا حرفه ای است.چشم انداز این منطقه در فصل تابستان و زمستان زیبایی های خاص خود را دارد و گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. اگر اتریش را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردید، حتما از دریاچه ورث دیدن کنید. این منطقه برای علاقه‌مندان به قایق رانی مکانی بسیار جذاب به شمار می‌رود. این ناحیه همچنین دارای چندین غار زیبا و جالب نیز هست. در این میان غار گریفن به عنوان رنگارنگ ترین غار شهرت بیشتری دارد. از دیگر جاذبه های طبیعی و تفریحی اتریش دره زیبای واخائو در حوالی رود دانوب است. این منطقه دارای میوه هایی مانند زردآلو نیز می باشد. از طرفی این منطقه آثار تاریخی بسیار زیادی را در خود جای داده و یک منطقه گردشگری تاریخی نیز محسوب می شود. زل آم سی منطقه تفریحی دیگری است که به دلیل تعدد دریاچه ها و کوه های آن شهرت زیادی دارد. این منطقه نیز برای اسکی بازان مناسب است و معمولاً رقابت‌های مسابقات اسکی در این آنجا برگزار می شود. شهر اینسبروک در اتریش دارای آب و هوا و شرایط مساعد برای گردشگران است. این شهر از جهت داشتن ارزش های بین المللی شهرت جهانی دارد. اینسبروک دارای چندین کلیسا و موزه نیز می باشد. از دیگر مناطق تفریحی جذاب اتریش می‌توان سالزکامرگوت را نام برد. این مکان دارای دریاچه ای شفاف در کنار کوه و تپه های سرسبز است. این دریاچه به منظور آب درمانی و استراحت برای گردشگران پیشنهاد می شود. دریاچه های موجود در حاشیه شهر با نام هالشتاد مشهور ترین مقصد گردشگری در اتریش را به وجود آورده است. این منطقه دارای منظره زیبا جهت عکاسی می باشد. همچنین امکان انجام تفریحاتی مانند ماهیگیری دوچرخه سواری و اسکی در این منطقه فراهم شده است. همین امر باعث محبوبیت این منطقه در بین مسافران می باشد.

جاذبه های تفریحی گردشگری اتریش

در میان توریست ها و مسافرانی که به اتریش سفر می کنند، عده ای به قصد تفریح و کسب آرامش در تعطیلات این سفر را به همراه خانواده انجام می دهند تا دور از هیجانات روزمره باشند. برای سفرهای خانوادگی معمولا مناطق تفریحی اتریش گزینه مناسب تری می باشد. شهر سالزبرگ به عنوان چهارمین شهر اتریش در مرز آلمان واقع شده است. گردشگران و مسافران برای دیدن آثار موسیقی از موسیقی دانان برجسته، سالزبرگ را انتخاب می کنند. وجود یک قلعه از دوران قرون وسطا، این منطقه را به دومین نقطه تفریحی گردشگری اتریش تبدیل کرده است. وین پایتخت اتریش و مهد موسیقی جهان می باشد. در این شهر سالن های موسیقی وسیعی برای اجرای هنرمندان جهت تفریح مسافران و گردشگران تعبیه شده است. پایتخت اتریش همچنین دارای بخش های دیدنی دیگری مانند جواهرات امپریالیستی و موزه هنر می باشد. افرادی که به قصد تفریح به اتریش سفر می کنند لازم است که نوشیدن قهوه در کافه های معروف پایتخت را تجربه کنند. شهر دانشجویی کشور اتریش با نام شهر گراتز دارای بافتی سنتی و قدیمی است. این شهر بهترین منطقه از اتریش برای شکم گردی می باشد. مسافران می توانند از انواع غذاهای بین المللی در این سفر لذت ببرند. از شهر گراتز می توانید سوغاتی های خوبی نظیر روغن دانه کدو تهیه کنید. بد گستین اتریش به شهری برای تنفس شهرت دارد. این شهر به دلیل داشتن آب و هوایی مطلوب برای گردشگرانی با سن و سال بالا مناسب است. شهر تاریخی کرمس که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده، ساختار و بافتی مناسب پیاده روی دارد. اکثر توریست ها با هدف نوشیدن فراورده های الکلی و خرید کردن به این شهر سفر می کنند. امکانات تفریحی و رفاهی زیادی نیز در کرمس برای توریست ها فراهم شده است. غار آیس همانند یک پارک تفریحی وسیع و جالب مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران می باشد. برج ققنوس واقع در قلعه هوهن ورفن با ایجاد منظره ای شگفت انگیز همواره سبب جلب توجه گردشگران شده است. این برج های وسیع همچنین منظره تماشایی و دلنشینی ایجاد کرده و آب و هوای تمیز و مطلوب آن نظر هر مسافری را به خود جلب می کند. منطقه مشهوری با نام بام طلایی در شهر قدیمی آلشتاد واقع شده است. در این شهر هر دونوع طبیعت سنتی و مدرن قابل مشاهده می باشد.

 

جاذبه های توریستی و دیدنی اتریش (موزه ها)

موزه های موجود در کشور اتریش در مجموع با نام موزه های مشهور وین شناخته می شوند. موزه های متعددی در کشور اتریش وجود دارد، زیرا مردم اتریش ارزش زیادی برای تاریخ و هنر خود قائل هستند و هیچ مکانی را برای حفظ آثار هنری و ارزش‌های ملی خود دریغ نمی کنند. در این قسمت به معرفی معروف ترین و مهمترین موزه های کشور اتریش می پردازیم. گالری اتریشی بلودر بزرگترین و مهمترین مجموعه ای می باشد که هنرهای کل کشور اتریش را در خود جای داده است. برجسته ترین آثار از کارهای نقاش های معروف در این موزه نگهداری می شوند. یک موزه اختصاصی آثار تاریخ طبیعی به نام موزه تاریخ طبیعی در اتریش بنا شده است. بی شمار عتیقه با قدمت ۲۵۰ هزار سال در این موزه حفظ می شود. کلکسیون بزرگی از استخوان دایناسور ها و شناخته شده ترین نمایشگاه شهاب سنگ جهان در این مجموعه وجود دارد. از دیگر آثار برجسته موجود در این موزه مشهور مجسمه ۲۸ هزار ساله است. موزه تاریخ طبیعی وین با آثار ارزشمند متعددی که در خود جای داده از برترین موزه های کشور اتریش محسوب می شود. برترین مجموعه های هنری و گنجینه مهم ملی اتریش در موزه آلبرتینا نگهداری می شود. این موزه به شکل یک کاخ وسیع آثار گسترده هنری شامل نقاشی های پیکاسو و مونه را در خود جای داده است. در اتریش نمایشگاه های هیجان انگیز سالانه در موزه کونست هیستوریش برگزار می‌شود. در این بنا آثار تاریخی ادوار مختلف کشور به نمایش گذاشته شده است. مجموعه موزه های وین ضمن ایجاد یک محیط فرهنگی شامل تعداد زیادی موزه می باشد. در ساخت بناهای این مجموعه به صورت تلفیقی از سبک معماری باروک و معماری معاصر بهره گرفته شده است. معروف ترین موزه موجود در این مجموعه موزه لئوپلد می باشد. لئوپلد بزرگترین کلکسیون آثار اساتید معروف اتریشی را در بر دارد. اثر معروف مرگ و زندگی گوستاو در این این موزه حفظ می شود. بزرگترین موزه مدرن هنر اروپای مرکزی در وین با نام موزه هنر لودویگ بنا شده است. هنر معاصر اتریش در سالن هنر وین نیز به نمایش گذاشته می شود. خانه و زادگاه موتزارت، آهنگساز بزرگ تاریخ اتریش در سالزبورگ اتریش قرار دارد و امروزه به یکی از موزه های محبوب جهان تبدیل شده است. یکی از موزه های متفاوت کشور اتریش موزه ارتش وین نامیده می شود. این موزه نظامی است و شهرت زیادش به دلیل آثار مهم نظامی موجود در آن می باشد. علاقه مندان به تکنولوژی میتوانند از موزه تکنولوژی وین دیدن کنند. به نمایش گذاشتن تاریخ هواپیماها، قطارها و اتومبیل ها در این موزه آن را به یک جاذبه گردشگری محبوب در میان توریست ها تبدیل کرده است. موزه کره زمین کلکسیون موزه های اتریش را کامل کرده و آن را به بی نقص ترین مجموعه تبدیل می کند. این موزه تاریخ ستاره شناسی را در خود به نمایش می گذارد. یک نسخه به صورت مینیاتوری از سیارات مختلف مانند مریخ، زمین و ماه در یک فضای دیدنی در معرض دید تماشاچیان قرار داده شده است. این موزه همچنین محل نگهداری اجرام طلایی و براق آسمانی و همچنین ابزار آلات علم نجوم می باشد. امروزه دفتر کار برجسته ترین و معروف ترین روانکاو اتریشی به نام زیگموند فروید به موزه ای به همین نام تبدیل شده است. این موزه تحقیقات این روانکاو بزرگ را به نمایش می گذارد.

جاذبه های گردشگری ورزشی اتریش

کشور اتریش به دلیل آب و هوای منحصر به فرد و موقعیت جغرافیایی خاص خود پایتخت ورزش های زمستانی در جهان نام گرفته است، به همین دلیل این کشور از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در اروپا محسوب می شود. گردشگران ورزشکار زیادی جهت انجام ورزش های زمستانه به این منطقه جذب می شوند. ویژگی های منحصر به فرد این منطقه باعث شده که ازدحام گردشگران علاقمند به ورزش در تابستان در این ناحیه به دلیل وجود مناطق کوهستانی و همچنین در زمستان زیاد باشد. سیفلد مهمترین مرکز اسکی در اتریش می باشد. این منطقه دوبار به عنوان محل برگزاری المپیک زمستانه برگزیده شده است. سیفلد دارای زمینی هموار و مناسب جهت اسکی برای ورزشکاران حرفه ای و مبتدی می باشد. منظره چشم نواز و تماشایی این منطقه آن را به یکی از بهترین مکان ها برای انجام ورزش های روزانه تبدیل کرده است. همین امر سبب جذب گردشگران زیادی به اتریش شده است. علاوه بر ورزش های زمستانه اتریش برای انجام ورزش های تابستانی و کوهنوردی نیز منطقه ای بی نظیر و عالی بشمار می رود. پیست اسکی آلبرگ مکانی مشهور جهت انجام ورزش اسکی در اتریش است. این منطقه روستایی یک سرزمین رویایی را برای علاقمندان به اسکی فراهم کرده است. این منطقه در دو فصل زمستان و تابستان نظر توریست های زیادی را به خود جلب کرده است. توصیه می کنیم علاقه مندان به ورزش های زمستانی، اسکی و کوهنوردی در تابستان برای گذراندن اوقات فراغت خود به شکل مجلل در سطح عالی سنت آنتوان را انتخاب کنند. مشهور ترین تفرجگاه جهان نیز در اتریش با نام پیست اسکی لخ زورس آماده ارائه خدمات ورزشی به گردشگران است.

جاذبه های گردشگری زیبای اتریش

برای گروهی از مسافران و توریست ها صرفاً بازدید از یک منطقه دیدنی با هدف گشت و گذار و گذراندن اوقاتی در سکوت و آرامش ارجحیت دارد. در این مورد باز هم اتریش می تواند نیازهای این گروه از گردشگران را به خوبی برطرف کند. ”بد گستین” شهر کوچکی در اتریش است. این شهر دارای چشمه های آب گرم بی نظیری با خواص درمانی می باشد. هوای بسیار پاکیزه و مطبوع این منطقه گردشگران زیادی را از مناطق شلوغ و پرجمعیت جهان به خود جذب می کند. از طرفی این منطقه شرایط مناسبی برای انجام ورزش هایی نظیر دوچرخه سواری و اسکی در تابستان دارد. اگر به قصد استراحت به اتریش سفر می کنید قطعاً از منطقه تفریحی سالزکامرگوت دیدن نمایید. این منطقه دارای دریاچه های شفاف و طبیعت آرامش بخشی است. استفاده از دریاچه های منطقه سالزکامرگوت برای آب درمانی به شدت به گردشگران توصیه می شود.

جاذبه های گردشگری تاریخی اتریش

همانطور که گفته شد اتریش کشوری غنی از تمدن است. این کشور کهن دارای جاذبه ها و بناهای تاریخی و سنتی متعددی می باشد. کاخ شونبرون مهمترین جاذبه تاریخی اتریش به شمار می‌رود. این کاخ از جهت عظمت و شکوه بی نظیر است. کاخ شونبرون ۱۴۴۱ اتاق دارد و به دستور لئوپولد اول ساخته و بنا شده است. این کاخ معروف با داشتن باغ پریوی و باغ وحش یک جاذبه دیدنی و تفریحی نیز به حساب می آید. زادگاه و خانه موتزارت در اتریش واقع شده است. البته این مکان امروزه به موزه تبدیل شده و نقاشی ها و یادگار ‌های این موسیقی دان بزرگ در آن نگهداری می شود. جالب است بدانید که محل های مختلفی با آدرس های متفاوت به زادگاه مورتزارت نسبت داده شده است که هر کدام از آنها به نوبه خود به مکانی دیدنی یا موزه صنایع دستی تبدیل شده‌اند. شهر زالتسبورگ خود یکی از جاذبه های تفریحی اتریش به شمار می رود که فستیوال های متعددی در آن برگزار می‌شود. پایتخت کشور اتریش کاخ سلطنتی هافبورگ را در خود جای داده است. در این کاخ انواع معماری های رنسانس، باروک و کلاسیسیسم از دوران های مختلف به چشم می‌خورد. از این رو این بنا به یک جاذبه گردشگری تاریخی مهم در اتریش تبدیل شده است. کاخ وسیع هافبورگ وین جاذبه های دیدنی متعددی را در خود جای داده است. از میان آنها می‌توان کلکسیون سلطنتی نقره موزه سی سی و آپارتمان سلطنتی را نام برد. روستای کوچک و زیبایی در شهر هالشتات وجود دارد که مهد تمدن اتریش نامگذاری شده است. در این روستا ۲۰۰۰ قبر از ماقبل تاریخ کشف شده است. این منطقه همچنین دارای ثروت و اعتبار زیادی می باشد که از صنعت نمک به دست می آید. علاوه بر این شهر هالشتات جاذبه های گردشگری دیگری نیز مانند میدان بازار دارد. مقبره امپراطور ماکسیمیلیان در کلیسای هوفکیرچ در شهر اینسبروک واقع شده است. این کلیسا مهم ترین مجسمه های دوران رنسانس را در خود جای داده است. به همین دلیل به عنوان یکی از معروف ترین موزه ها شناخته می شود. بازدید از این منطقه اتریش به شدت به علاقه مندان تاریخ و جاذبه‌های تاریخی توصیه می شود. در اتریش مکانی به نام مدرسه سوارکاری اسپانیایی وجود دارد که مربوط به دوران ماکسیمیلیان دوم است. در این مکان سوارکاری کلاسیک به علاقه مندان آموزش داده می شود. در این منطقه همچنین امکان تماشای نمایش اسب سواران برای بازدید کنندگان فراهم شده است. از دیگر جاذبه های تاریخی و گردشگری اتریش دستگاه صومعه ملک می‌باشد. مکان قرارگیری این بنای تاریخی منظره زیبایی به وجود آورده و یک جاذبه طبیعی تفریحی و دیدنی ایجاد کرده است. این منطقه مکانی فوق العاده آرامش بخش می باشد و نمونه ای از معماری باروک و آزادی هنر در آن به خوبی نمایان است. کاخ میرابل از جاذبه های به ثبت رسید در میراث جهانی یونسکو می باشد. این کاخ دارای چشم اندازی زیبا برای عکاسی نیز هست. برای طراحی داخلی کاخ میرابل از معماری باروک الهام گرفته شده است.

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی 0

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *