اخذ اقامت اوکراین, اقامت اروپا, وبلاگ

اخذ اقامت اوکراین در سال 2024

عکس پرچم کشور اوکراین،دریافت اقامت اوکراین با ویزا تحصیلی،کاری،سرمایه گذاری و تمکن مالی
0
(0)

 

اخذ اقامت اوکراین برای چه کسانی مناسب می باشد؟ روش های اخذ اقامت اوکراین کدام است؟ بهترین راه مهاجرت به اوکراین و دریافت پاسپورت اوکراین کدام است؟ در این مطلب روش های اخذ اقامت اوکراین را بصورت کامل برای شما عزیزان توضیح می دهیم با ما همراه باشید.

کشور اوکراین یکی از کشورهای اروپایی می ‌باشد که از سال 1991 استقلال خود را به دست آورده است.

جالب است که بدانید کشور ما اولین کشوری بود که استقلال اوکراین را به رسمیت شناخت. به همین دلیل روابط دیپلماتیک ایران با کشور اوکراین کاملا  دوستانه می باشد. این کشور که در شرق اروپا واقع شده است، توجه بسیاری از افراد را برای مهاجرت به خود جلب کرده است. لذا به دلیل وجود شرایط مناسب اقتصادی و رفاهی در اوکراین، شاهد افزایش متقاضیان اخذ اقامت اوکراین هستیم. گفتنی است دریافت اقامت اوکراین با توجه به شرایط متقاضیان متفاوت است.

لذا برای اخذ اقامت اوکراین راه های مختلفی وجود دارد که ما قصد داریم این راه ها را مورد بررسی قرار دهیم. توجه داشته باشید که دریافت پاسپورت این کشور کار آن چنان آسانی نمی باشد. لذا استفاده از افراد خبره در این زمینه بالاترین کمک برای افراد می باشد. ما در این مطلب قصد داریم تا تمامی شرایط، قوانین، مدارک و اقداماتی را که برای اخذ اقامت در اوکراین مورد نیاز است مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه دوست دارید با این شرایط آشنا شوید، ما را تا پایان این متن همراهی نمایید.

اخذ اقامت اوکراین

ukraine immigration

در چند سال گذشته، مهاجرت به کشور اوکراین افزایش قابل توجهی داشته است. خیل عظیمی از افراد سعی می کنند که شرایط لازم برای دریافت پاسپورت دائم اوکراین را به جا آورند. posvidka na prozhyvannya نوعی از گذرنامه می ‌باشد که برای یک شهروند خارجی صادر می ‌شود. فرد متقاضی با دریافت این نوع از پاسپورت اجازه اقامت در اوکراین را پیدا می ‌کند. طبق قانون اوکراین، همه افراد غیر اوکراینی با هدف اقامت در این کشور، موظف به اخذ اجازه اقامت هستند.

اگر می خواهید بیش از ۹۰ روز در اوکراین بمانید، باید پاسپورت اقامت دائم را دریافت نمایید. مدت زمان اقامت موقت در اوکراین، حداکثر سه سال است. مدت زمان اجازه موقت بستگی به نوع اقامت افراد دارد. توجه داشته باشید که هر فردی نمی تواند اجازه اقامت در اوکراین را داشته باشد.

اخذ اقامت اوکراین برای افرادی که قبلاً چنین کاری نکرده اند، راهی پیچیده است. لذا قبل از اقدام، بهتر است که شرایط آن را به‌ خوبی بدانید. یکسری از اطلاعاتی که افراد در این باره دارند، اشتباه می باشد. برای راهنمایی و مشاوره رایگان با کارشناسان ما حتما تماس بگیرید.

به طور مثال بعضی از افراد تصور می کنند که برای دریافت اقامت دائم، باید حتما ۵ سال در این کشور زندگی کنند. اما این عقیده اشتباه است. به طور مثال فردی که با یک اوکراینی ازدواج کرده، می تواند بعد از دو سال اجازه اقامت دائم را اخذ نماید. پس برای شناخت عمیق از چگونگی دریافت اقامت دائم اوکراین، بهتر است که شروط لازم آن را در ادامه مورد بررسی قرار دهید.

اخذ اقامت اوکراین و مدارک لازم

متقاضیان اخذ اقامت اوکراین، یک سری از مدارک را باید تهیه کرده و به سفارت این کشور ارائه دهند. ما این مدارک را با توجه به انواع اقامت اوکراین برای شما معرفی خواهیم کرد.

  • در ابتدا فرد متقاضی باید فرم درخواست اقامت در اوکراین را پر کرده و به سفارت تحویل دهد.
  • متقاضیان باید نسبت به ارائه شناسنامه و ترجمه آن به همراه رونوشت از تمامی صفحات اقدام نمایند.
  • ارائه کارت ملی و ترجمه آن الزامی می باشد.
  • متقاضیان باید نسبت به ارائه اصل و رونوشت گذرنامه خود اقدام نمایند. (گذرنامه افراد باید حداقل تا ۶ ماه اعتبار داشته باشند.)
  • متقاضیان باید دو عدد عکس ۳ در ۴ که شرایط پاسپورتی را داشته باشد، به سفارت ارائه دهند.
  • ارائه گواهی عدم سوء سابقه کیفری به سفارت الزامی می باشد.
  • متقاضیان باید اطلاعات شرایط سلامتی خود را که به تایید پزشک معتمد رسیده باشد به سفارت ارائه دهند.
  • متقاضیان موظف به ارائه پرینت حساب های خود و اثبات تمکن مالی می باشند.

گفتنی است این موارد برای تمامی متقاضیان یکسان است. لذا مدارک ازدواج زوجین، مدارک ثبت شرکت در اوکراین، مدارک تحصیلی، مدارک شغلی و… از جمله اسنادی است که باید به سفارت اوکراین تحویل داده شود.

 چه افرادی می توانند اقامت اوکراین را دریافت کنند ؟

دسته بندی افرادی که می توانند نسبت به اخذ اقامت اوکراین اقدام کنند:

دسته هایی که در زیر معرفی می کنیم افرادی می باشند که حق اخذ اقامت اوکراین را دارند.

  • افرادی که در اوکراین مجوز کار دارند.
  • دانشمندان و فرهنگیانی که مهاجرت آن ها با منافع اوکراین مطابقت دارد.
  • متخصصان و کارگرانی که در شرایط اقتصادی اوکراین بهبود حاصل می کنند.
  • افرادی که به واسطه ثبت شرکت در این کشور شروع به فعالیت اقتصادی و تجاری کرده اند.
  • سرمایه‌ گذارانی که با توجه به پروتکل‌ های مشخص به سرمایه گذاری در اوکراین بپردازند.
  • برادر، خواهر، پدربزرگ، مادربزرگ و یا نوه ای که از شهروندان دائم اوکراین باشد.
  • افرادی که قبلاً شهروند اوکراین بوده اند.
  • افرادی که از زمان اقامت موقت آن ها در اوکراین به مدت سه سال و به طور مداوم در این کشور زندگی کرده اند.
  • افرادی که سرپرست یا متولی یکی از شهروندان اوکراینی می باشند.
  • اشخاصی که مهاجرت آن ها در اوکراین منافع ملی دارد.
  • افرادی که با یکی از شهروندان اوکراینی ازدواج کرده اند.

اخذ اقامت اوکراین از طریق ثبت شرکت

با توجه به اینکه کشور اوکراین یکی کشور نو پا ‌می‌ باشد و نظر به اینکه در اقتصاد این کشور مشکلات عدیده ‌ای وجود دارد، ثبت شرکت و فعالیت در پروژه های اقتصادی، می ‌تواند بازده بسیار مناسبی برای افراد داشته باشد. لذا با اخذ اقامت اوکراین به وسیله ثبت شرکت، علاوه بر اقامت می توانید به درآمد مالی بسیار مناسبی دست پیدا کنید. کشور اوکراین برای آن دسته از متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند، قوانین بسیار ساده ‌ای را در نظر گرفته است.

همین موضوع راه را برای اخذ اقامت هموار می کند. برای افتتاح یک شرکت باید مجوز رسمی کار را از کشور اوکراین دریافت نمایید. می ‌توانید شرکت ‌هایی با مسئولیت های محدود و یا شرکت ‌های سهامی عام و خاص را در کشور اوکراین به ثبت برسانید. پس از انجام کارهای ثبت شرکت، باید مدارک خود را به سفارت ارائه دهید و درخواست خود را برای اخذ اقامت دائم اوکراین ارائه کنید.

از مزایای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت، می توان به حقوق شهروندی برابر، استفاده از امکانات تحصیلی برای فرزندان خود به صورت رایگان، استفاده از کلیه خدمات درمانی رایگان، هزینه های پایین زندگی و… اشاره کرد.

اخذ اقامت اوکراین ازطریق تحصیل 

یکی از روش‌ های اخذ اقامت اوکراین، استفاده از خدمات تحصیلی این کشور است. اقامت تحصیلی در اوکراین به صورت مادام العمر نمی‌ باشد. لذا پس از پایان تحصیل، باید خاک کشور اوکراین را ترک کنید. البته بعضی از افراد پس از پایان تحصیل نسبت به دریافت اقامت دائم، اقدام می نمایند. گفتنی است راه دریافت اقامت دائم برای این دسته از افراد هموارتر می باشد. خوب است که بدانید، دانشجویان باید نسبت به دریافت ویزای نوع D اقدام نمایند.

لازم به ذکر است، برای دریافت ویزای تحصیلی و دریافت اقامت کشور اوکراین، باید یکی از دانشگاه ‌های معتبر این کشور برای شما دعوتنامه ارسال نماید. دریافت دعوت نامه ها می ‌تواند شرایط اخذ اقامت اوکراین را برای شما هموارتر نماید. یکی از ویژگی های مثبت اقامت تحصیلی اوکراین، این است که برای تحصیل نیازی به ارائه مدرک تافل ندارید.

برای دریافت این نوع از اقامت باید مدارکی چون دعوت نامه تحصیلی، مدرک تحصیلی قبلی که به تأیید آموزش و پرورش رسیده باشد، گواهی سلامت و ۱۲ عدد عکس پاسپورتی را به سفارت ارائه دهید. همچنین شما باید مدرکی دال بر توانایی مالی را در هنگام دریافت اقامت به سفارت ارائه دهید. حداقل توان مالی افراد متقاضی ۳ هزار دلار می‌ باشد.

اخذ اقامت اوکراین از طریق ازدواج

یکی از مهمترین شرایط اخذ اقامت اوکراین اقامت از طریق ازدواج است. سالانه در کشور اوکراین صدها مهاجرت به وسیله ازدواج یک شهروند اوکراینی، با یک غیر شهروند اوکراینی صورت می‌ گیرد. توجه داشته باشید که اقامت از طریق ازدواج آنچنان هم ساده نیست. لذا بعضی از افراد تصور می کنند که با استفاده از این روش می ‌توانند یک ازدواج صوری انجام دهند و بعد از دریافت اقامت، طلاق بگیرند. توجه داشته باشید برای ازدواج با شهروند اوکراینی فرد متقاضی حتماً باید از همسر قبلی خود جدا شده باشد و یا مجرد باشد.

سند اثبات برای اخذ اقامت اوکراین از طریق ازدواج 

برای اثبات این موضوع، سند طلاق و یا مدارک شناسایی که نشان دهنده مجرد بودن فرد متقاضی است باید به سفارت ارائه شود. همچنین آن دسته از افرادی که همسر قبلیشان فوت شده، باید گواهی فوت وی را به سفارت ارائه کنند. لذا افراد متقاضی برای صد در صد کردن دریافت اقامت خود، باید مدارک و اطلاعات کامل را به سفارت ارائه دهند. گفتنی است فرد متقاضی باید حداقل ۵ سال متوالی در خاک این کشور زندگی کند و پس از ۵ سال در صورتی که با شهروند اوکراینی همچنان مزدوج مانده باشد، می تواند اقامت دائم خود را برای همیشه دریافت نماید.

مزایای ازدواج در اوکراین

از مزایای دریافت اقامت از طریق ازدواج، می توان به زندگی در تمامی شهرها یا استان های اوکراین، برخورداری از تمامی حقوق شهروندی، برخورداری از تحصیل رایگان برای فرزندان و… اشاره کرد.

اقامت کاری در اوکراین

اخذ اقامت اوکراین از طریق تخصص و کار یکی از روش‌ های مهم و نسبتاً آسان دریافت اقامت می باشد. برای دریافت اقامت کاری اوکراین دو روش موجود است. روش اول این است که از طرف یک شرکت اوکراینی دعوتنامه کاری دریافت کنید. روش دوم این است که با هر روش دیگری مهاجرت به اوکراین را انجام داده و سپس نسبت به پیدا کردن یک کار در اوکراین اقدام کنید. با توجه به اینکه هزینه های مهاجرت به این کشور نسبتاً پایین می باشد، توصیه می ‌کنیم که در ابتدا به اوکراین مهاجرت کرده و سپس به دنبال کار مورد نظر بگردید.

توجه داشته باشید که نوع تخصص و میزان مهارت شما در زمینه کاری مورد نظر بر دریافت این نوع از اقامت تاثیر بسیار مثبتی دارد.

 لازم به ذکر است که یک سری از قوانین برای دریافت این نوع از اقامت وجود دارد. فرد متقاضی حتماً باید از کمپانی و شرکتی که قرار است در آن مشغول به کار شود دعوت نامه دریافت کرده باشد. لذا کارفرمایی که قصد استخدام فرد متقاضی را دارد، باید حداقل ۳ ماه شغل مورد نظر را در کشور اوکراین آگهی کرده باشد. در صورت پیدا نکردن شهروند اوکراینی که در این کار تخصص کافی داشته باشد، می‌ تواند به استخدام یکی از افراد خارجی اقدام کند.

روش اخذ اقامت اوکراین به سه دسته تقسیم می ‌شود. اقامت کاری بلند مدت و نامحدود، اقامت بلند مدت ثابت و اقامتی که برای انجام یک پروژه در یک شرکت صورت می گیرد. در نوع سوم فرد پس از پایان پروژه موظف است که خاک کشور را ترک نماید. از مزایای اخذ این نوع از اقامت، تحصیل رایگان فرزندان، حقوق شهروندی برابر و دریافت خدمات بهداشتی و رفاهی رایگان می باشد.

مزایای دریافت اقامت اوکراین

مزایای زندگی در یک کشور، عامل اصلی ارائه درخواست اتباع خارجی برای دریافت اقامت آن کشور می باشد.

مزایای اخذ اقامت اوکراین در دسته های مختلف دسته بندی می شود. در پاراگراف های بالا به این نکات اشاره کردیم که استفاده از شرایط تحصیلی رایگان، خدمات درمانی و حقوق شهروندی از مزایای اقامت در این کشور است. اما خوب است که بدانید مزایای دیگری هم وجود دارد.

  1. هزینه زندگی در این کشور برای افرادی که دارای منبع درآمد در اوکراین می باشند، بسیار پایین است. به طور مثال اجاره یک آپارتمان نسبتا مناسب، تنها ۱۵۰ دلار می باشد.
  2. هزینه های زندگی در این کشور روی هم رفته شاید به ۴۰۰ دلار در ماه نرسد.
  3. آن دسته از افرادی که برای زمان بازنشستگی به دنبال یک کشور اروپایی ارزان قیمت می باشند، می توانند اوکراین را به عنوان بهترین کشور انتخاب کنند.
  4. حمل و نقل هم به مانند اجاره خانه بسیار ارزان می باشد.
  5. آن دسته از افرادی که دارای بنیه مالی بسیار بالایی هستند و برای دوران بازنشستگی این کشور را انتخاب می‌ کنند، می توانند با سپردن پول خود به بانک ها سود قابل توجهی کسب کنند.
  6. خرید مستغلات و املاک در کشور اوکراین هزینه بسیار پایینی را دارد.
  7. از همه مهمتر می توان به رفتار مردم این کشور اشاره کرد. نگاه بومیان اوکراینی به خارجیان یک نگاه مثبت است. همین موضوع باعث می ‌شود که شما در اوکراین کمتر احساس غربت کنید.

جمیع این مزایا باعث می ‌شود که اخذ اقامت اوکراین توجه افراد بسیاری را به خود جلب کند.

سوالات متداول در مورد اخذ اقامت اوکراین

 

“آیا یک خارجی می تواند پس از ۵ سال اقامت قانونی در اوکراین روی دریافت اقامت دائم به صورت صد در صدی حساب باز کند؟

در جواب این سوال باید گفت خیر. اقامت ۵ سال یا بیشتر از ۵ سال تضمین صد در صدی دریافت اقامت دائم این کشور نمی باشد. لذا تعداد سال ها در دریافت قامت اوکراین ملاک نیست. البته در مورد ازدواج بعد از چند سال اقامت می توان اقامت دائم را دریافت کرد.

“پس از دریافت اقامت دائم آیا باید مالیات بپردازیم؟

بله پس از دریافت اقامت دائم، شما یک شهروند اوکراینی محسوب می شوید و باید مالیات خود را بپردازید.

“آیا می ‌شود پس از دریافت پاسپورت اوکراین به تمامی کشورهای شینگن سفر کرد؟

خیر کشور اوکراین جز پیمان شینگن نمی باشد و برای سفر به بعضی از کشورها نیاز به تهیه ویزا است. البته کشورهایی هستند که برای سفر به آن ها، نیاز به ویزا نیست.

“شرط اصلی اخذ تابعیت و شهروند شدن در اوکراین چیست؟

در هر کدام از روش هایی که در متون فوق به آن ها اشاره شد، شرط اصلی این است که حداقل ۵ سال در اوکراین اقامت داشته باشید. پس از ۵ سال می توانید نسبت به دریافت خدمات شهروندی اوکراین اقدام نمایید.

بهترین راه حل دریافت پاسپورت اوکراین

با توجه به مزایای بیشماری که اخذ اقامت اوکراین دارد، مهاجرت به این کشور گزینه ای جذاب است. لذا دریافت اقامت اوکراین کار آنچنان ساده ‌ای نیست. پس بهتر است که اطلاعات کافی را در این زمینه داشته باشید. زمانی که اقامت کشور اوکراین را دریافت می کنید، در واقع توانسته‌اید پاسپورت این کشور را به دست آورید. دریافت پاسپورت برای افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند، نسبتاً کار سختی می باشد. در این زمان استفاده از افراد خبره و وکلایی که در این امر فعالیت دارند، می تواند بهترین گزینه باشد. لذا افراد خبره در این امر، با توجه به مهارت و تجربه بالایی که دارند، میزان ضریب احتمالی دریافت پاسپورت را برای شما افزایش می دهند. همچنین این افراد زمان دریافت پاسپورت برای اقامت این کشور را کاهش خواهند داد.

چنانچه قصد دریافت اقامت این کشور را دارید، می توانید از خدمات ما استفاده کنید. در واقع با استفاده از خدمات ما، پاسپورت دائم این کشور را با شرایط بسیار ویژه و در کمترین زمان ممکن اخذ خواهید کرد. از این که تا پایان این متن ما را همراهی کردید بسیار سپاس گزاریم.

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی 0

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *