وبلاگ

مهاجرت کاری به کشور کانادا

پرچم کشور کانادا، اخذ انواع ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و توریستی کانادا
0
(0)

مهاجرت کاری به کشور کانادا | مدارک مورد نیاز + هزینه اخذ ویزا کاری کانادا

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت می باشد. به همین دلیل کانادا نیز به عنوان یکی از مقاصد مهاجرت برای خارجی ها خصوصا ایرانی ها محسوب می شود. همراه ما باشید تا به بررسی نحوه اخذ ویزای توریستی، تحصیلی، کاری و یا سرمایه گذاری کشور کانادا بپردازیم و از نحوه اخذ وقت سفارت و پرکردن فرم سفارت کانادا مطلع شویم.

دریافت ویزای کاری کانادا، مهاجرت کاری به کانادا و اخذ اقامت دائم کشور کانادا

دریافت ویزای کاری کانادا، مهاجرت کاری به کانادا و اخذ اقامت دائم کشور کانادا

معرفی انواع ویزای کاری کشور کانادا

کسانی که برای کار و دریافت ویزای کار کشور کانادا اقدام میکنند می توانند بسته به تخصص و مدارکی که دارند از یکی از سه نوع ویزای کار کشور کانادا استفاده کنند، این سه نوع ویزای کار کانادا یا Work Permit عبارتند از:

ویزای کار که نیاز به ارزیابی تأثیر بازار کار کانادا (LMIA) از طرف کارفرما دارد:

  • برنامه کارگران خارجی موقت یا TFWP
  • جریان استعدادهای جهانی
  • LMIA تسهیل کننده (برای استان کبک)

ویزای که نیاز به جاب آفر یا قرارداد شغلی دارند (ویزای معاف از LMIA)

  • برنامه (IMP) International Mobility
  • ورک پرمیت NAFTA
  • ورک پرمیت CETA
  • انتقال درون شرکتی کانادا یا ICT

ویرزای Open Work Permit یا ویزای کار آزاد (نه نیاز به جاب آفر دارد و نه نیاز به LMIA)

  • مجوز کار پس از تحصیل (Post Garduate Work Permit)
  • تجربه بین المللی کانادا یا ویزای تعطیلات کاری IEC
  • اسپانسر شیپ همسر از داخل خاک کانادا
  • Bridging Open Work Permit (BOWP)
  • همسران دانشجویان و نیروهای کار خارجی

راه‌های مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق کار

مهاجرت از طریق کار و تخصص، یکی از روش‌های اخذ اقامت کانادا، به صورت دائم است، چنانچه دارای تخصص ویژه‌ای هستید که با کمک آن می‌توانید به گردش اقتصاد و صنعت کانادا کمک کنید، دست به کار شوید و حتما از این طریق برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. پس اگر سابقه کاری خوبی دارید و یا در رشته خاصی متخصص هستید، درنگ نکنید.

کارهای مورد نیاز در کانادا

مکانیک

زیست شناسی

مهندسی برق قدرت

اقتصاد

معماری

متخصص امنیت شبکه

عمران

کامپیوتر

پزشکان عمومی

دامپزشکی

مکانیک

زیست شناسی

مهندسی برق قدرت

اقتصاد

معماری

متخصص امنیت شبکه

عمران

کامپیوتر

پزشکان عمومی

دامپزشکی

هرگونه تخصص فنی که بتواند در رشد اقتصادی و صنعتی کشور مقصد یعنی کانادا کمک کننده باشد، جزء مشاغل قابل قبول در این کشور برای پذیرش مهاجران است. توجه در این روش نیازی به داشتن تخصص زبانی نیست و اندکی تسلط به زبان انگلیسی کفایت می کند.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال

اگر دارای سابقه کاری خوبی هستید و قصد اقامت در استان‌های مختلف کانادا، (غیر از کبک) را دارید، می‌توانید از این طریق برای مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای کاری کانادا اقدام کنید.

  1. در این برنامه شما با طرح اکسپرس اینتری ارزیابی می شوید. هرچه ارزش بیشتری از نظر اقتصادی برای این کشور ایجاد کنید، امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد. متقاضیان مهاجرت به کانادا در این طرح، درخواستشان را آنلاین ثبت می کنند که حداقل شروط مورد نیاز در این طرح این است که سابقه کاری دست کم به مدت یک سال، در تخصص خودتان، داشته باشید و در زمینه دانش زبانی نیز تسلط قابل قبولی داشته باشید، تحصیلات مرتبط با تخصص شما نیز مورد نیاز است.
  2. همانطور که گفتیم، مواردی که عنوان شد، حداقل موارد مورد نیاز برای درخواست از این روش می‌باشد، که هر چه گزینه‌های بیشتری را داشته باشید در این سیستم امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. این گزینه‌ها شامل: میزان تحصیلات، مهارت زبانی، سن، نوع شغل و دارا بودن مدرک معتبر، می‌باشد که هر یک از این ها می توانند نقش تعیین کننده‌ای در پذیرش شما از این طریق داشته باشد. حداقل امتیازی که باید در این روش کسب کنید، 67 امتیاز است.
  3. در قدم بعدی باید به دولت کانادا اثبات کنید که توانایی حمایت مالی از خود و خانواده خود را دارید، در این مورد ارائه صورت حساب بانکی قابل قبول، می تواند گزینه خوبی باشد.

در اینجا تبصره ای نیز داریم، که اگر مجوز قانونی کار در کانادا و یا پیشنهاد شغلی مناسب در این کشور را دارید، دیگر نیازی به اثبات استطاعت مالی نیست.

ویزای کشور کانادا

ویزای کشور کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

بهترین روش مهاجرت به کانادا، اگر جزء کارآفرینان و افرادی که دارای مهارت خاصی برای راه اندازی کسب و کار جدید، در کانادا می باشند، هستید، این روش به شما پیشنهاد می شود،برای کسب مجوز اقامت کانادا از این طریق باید:

  • نوآوری داشته باشید.
  • بتوانید برای شهروندان کانادایی نیز اشتغال زایی داشته باشید.
  • با کسب و کار خود بتوانید در دنیا رقابت کنید.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

  • کسب و کارتان مورد تایید باشد.
  • از طریق یکی از سازمان‌های مورد تأیید در کانادا تایید شوید.
  • تسلط زبانی قابل قبول در یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید.
  • استطاعت مالی برای اقامت در کانادا داشته باشید.

در ابتدا باید کسب و کار شما از سوی یک سری سازمان‌ها مورد تأیید قرار بگیرد و بتواند بخشی از نیازهای این کشور را تأمین کند. شاید نیاز باشد که کسب و کار خود را به صورت حضوری برای این سازمان‌ها توصیف کنید. در ادامه باید ویزای کار موقت کانادا را دریافت کنید، که می‌توانید این کار را حین بررسی کسب و کارتان توسط سازمان‌های مربوطه، انجام دهید تا به محض موافقت با کسب و کار، بتوانید در این کشور مشغول شوید و برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

در اینجا نیاز است شما استطاعت مالی خود را برای تامین هزینه‌های مرتبط با استارآپ اثبات کنید و نشان دهید، می‌توانید همه هزینه‌ها را متقبل شوید، چرا که دولت کانادا هیچ گونه کمکی به این مساله نمی‌کند.

توجه مهارت خوب زبان و داشتن مدرک در این زمینه نیز جزء شروط مورد نیاز است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت اروپا، با متخصصین و مشاوران ما در ارتباط باشید. 

اخذ اقامت کانادا از طریق روش حمایت مالی اعضای خانواده

اگر بستگانی در کانادا دارید که مقیم دائم کانادا و یا شهروند کانادا محسوب می‌شوند، می‌توانید برای اخذ اقامت از این طریق اقدام کنید.

در اینجا شخص مقیم و حمایت کننده باید دارای شرایطی باشد، مثل اینکه: بالای 18 سال سن داشته باشد، توانایی تامین نیاز های اولیه شما را داشته باشد. شما نیز نباید نیاز به کمک و حمایت شخص و یا دولت داشته باشید.

در این روش اقامت کانادا برای همسر و فرزندان در اولویت قرار دارد، که شامل شرایط زیر می باشد:

  • تا 3 سال باید مسئولیت مالی مربوط به همسر خود را به عهده بگیرد
  • تا 5 سال حق گرفتن اقامت برای همسری دیگر را نخواهد داشت

 در این روش و با داشتن سوپر ویزای کانادا، شما قادر خواهید بود اقامت والدین، پدر بزرگ و مادر بزرگ خود را نیز دریافت کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق مشاغل فنی فدرال

اگر پیشنهاد شغلی و یا تخصص کافی در حرفه‌ای خاص دارید، می توانید اقامت دائم شهرهای کانادا به جز کبک را در این روش دریافت کنید. درخواست شما بر مبنای طرح اکسپرس اینتری (Express Entry) بررسی می شود. در ادامه اکسپرس اینتری کانادا را بصورت کامل توضیح خواهیم داد.

شرایط مهاجرت به کانادا با مشاغل فنی 
  • این پیشنهاد شغلی باید حداقل به مدت یک یا دو سال از سوی کارفرما صورت بگیرد.
  • شما نیز دارای مدرک تخصصی در زمینه کار مربوطه باشید.
  • مدرک زبان معتبر یکی دیگر از شرایط لازم و ضروری است.
  • دارای 2 سال پیشینه کاری تمام وقت، یا معادل آن به صورت پاره وقت باشید آن هم در طی 5 سال گذشته.
  • توانایی و تجربه لازم برای اجرای کار پیشنهادی را داشته باشید.

اگرچه مدارک عالی و آکادمیک در اینجا مطرح نیست ولی می‌تواند برای شما افزایش امتیاز به همراه آورد.

نکته در این روش از طریق برنامه اکسپرس اینتری امتیاز کمتری نسبت به سایر برنامه ها دریافت خواهید کرد.

تجربه کانادایی چیست ؟ 

روش بعدی برنامه‌ای به نام تجربه کانادایی است. تجربه کانادایی به چه معناست؟ در اینجا منظور این است که به عنوان مثال شما باید تجربه کار در کانادا داشته باشید و معیار سنجش شما و امتیاز دهی همین موضوع می‌باشد.

شرایط اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی
  1. حداقل باید یک سال در کانادا کار تمام وقت و یا معادل آن کار پاره وقت، انجام داده باشید. آن هم طی 3 سال گذشته .
  2. در مهارت‌های زبانی حداقل نمره را کسب کنید.
  3. کاری که در کانادا انجام داده اید باید کاملا قانونی باشد، در این مورد، کار هنگام تحصیل و خود اشتغالی قابل قبول نیست.

طبق تعریف سازمان مهاجرت کانادا: کار تمام وقت معادل 30 ساعت در هفته برای 12 ماه کار نیمه وقت معادل 15 ساعت در هفته برای 24 ماه و یا معادل 30 ساعت در هفته برای 12 ماه برای افراد مشغول در بیش از یک شغل در نظر گرفته خواهد شد. به همین جهت، ارایه مدارک کافی در زمینه تجربه ی کاری کانادایی بر اساس تعاریف فوق از موارد ضروری برای پذیرش متفاضی از سوی سازمان مهاجرت می باشد.

اخذ اقامت کانادا با روش نیروی متخصص استان کبک

اگر دارای سابقه کاری هستید و می‌خواهید در استان کبک کانادا اقامت داشته باشید، در صورتی این مورد برای شما مناسب است که تجربه کاری یا تحصیلی در استان کبک داشته باشید. در این روش بر اساس تجربیات تحصیلی و کاری شما در این استان ارزیابی می شود.

برای شروع باید ابتدا پروفایل خود را به عنوان متقاضی این طرح، از طریق درگاه Arrima ارسال کنید. در ادامه اگر پذیرش اولیه شدید، باید برای ادامه روند تقاضا، درخواست دهید تا از طریق سیستم امتیاز دهی استان کبک، ارزیابی شوید و در صورتیکه بتوانید حداقل امتیاز را کسب کنید، می‌توانید با این روش اقامت بگیرید. در ادامه نیز برای اقامت دائم باید یک سری معاینات پزشکی را بگذرانید و گواهی عدم سوء سابقه خود را ارائه دهید.

روش‌های اخذ اقامت استان‌های کانادا

هر یک از استان‌ها و ایالت‌های مختلف کانادا، دارای برنامه ویژه‌ای برای پذیرش نیروی متخصص دارد، با بهره گیری از این روش‌ها قادر خواهید بود زودتر و راحت تر به نتیجه برسید و دیگر نیازی به روش‌های معمول برای مهاجرت به کانادا نیست. به یاد داشته باشید که در این مورد باید درخواست خود را به استان مورد نظر ارائه کنید و زمانی که با درخواست شما موافقت شد، به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا درخواست اقامت دائم بدهید.

پرستاری در کانادا

این روش جزء زیر مجموعه‌های مهاجرت از طریق کار در کانادا است و در اینجا نیز داشتن تجربه کاری کانادا الزامی است. در این مورد یا به عنوان پرستار کودک و یا به عنوان پرستاری از افرادی که نیاز دارند، می‌توانید مشغول به کار شوید و اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که برای بهره گیری از این روش، باید طی چهار سال گذشته، حداقل دارای 2 سال سابق کاری باشید.

خاطر نشان می‌کنیم که باید دارای مدرک زبان و همچنین مدرک معتبر پرستاری، کمک پرستاری و یا بهیاری باشید.

توجه کنید که در اینجا نیز، سابقه کاری مربوط به دوران تحصیل، مورد قبول واقع نمی‌شود.

اخذ اقامت کانادا با سرمایه گذاری

در این روش از میان خارجی‌ها، افرادی که دارای سرمایه، هوش تجاری و کار آفرینی هستند جذب می‌شوند و از این طریق بازار کار کانادا و اقتصاد این کشور رونق پیدا می‌کند. این افراد عموما سرمایه گذار، کار آفرین و یا افراد خود اشتغال هستند.

در این روش شما می‌توانید اقامت دائم خود و سایر افراد خانواده خود را دریافت کنید.

این سیستم دارای روش‌های متعددی است که در ادامه به بررسی همه این موارد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری در کبک و اخذ اقامت دائم کبک

  • پیش از اخذ اقامت دائم، در استان کبک اقامت داشته باشید.
  • سرمایه‌ای معادل 2 میلیون دلار از آن شما باشد.
  • طی 5 سال گذشته، 2 سال سابق مدیریت یک کسب و کار را داشته باشید.
  • سرمایه‌ای را به مبلغ 1.2 میلیون دلار در یکی از بنگاه‌های معتبر در کبک و بدون دریافت سود، سرمایه گذاری کنید. خاطر نشان می‌کنیم که این مبلغ پس از گذشت 5 سال، به متقاضی گرامی برگردانده می شود. در این مورد مبلغی نیز به عنوان حق الزحمه امور بانکی، از درخواست کننده دریافت می‌شود. اگر مایل باشید، می توانید این سرمایه را از طریق بنگاه‌های مالی در کانادا تأمین کنید و در نهایت سود مربوط به این 5 سال را پرداخت کنید.

در ادامه نیز متقاضی می‌تواند گواهی مورد نظر را دریافت کند و درخواست اقامت دائم در کانادا را از طریق دولت فدرال کانادا، ارائه کند.

 به یاد داشته باشید که ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و انجام معاینات پزشکی بسیار ضروری است.

کارآفرینی در استان کبک

اگر به دنبال اقامت در کبک هستید می‌توانید با خرید یا راه اندازی یک کسب و کار در کبک و اداره آن، اقدام کنید. برای اقدام جهت خرید یا راه اندازی چنین کسب و کاری از بنگاه‌های حامی یا مراکز کارآفرینی دانشگاهی درخواست خدمات از شما داشته باشند. در اینجا شما می‌توانید چند شریک کاری داشته باشید که سه تن از این شرکا می‌توانند غیر کانادایی باشند و البته با درخواست اقامتشان از این طریق موافقت شده باشد.

شرایط کارآفرینی در کبک
  • طرح کاملی از کسب و کارتان ارائه دهید.
  • به ازای این کسب و کار در بانک حدود 200 یا 300 هزار دلار موجود باشد.
  • مجموع دارایی شما و همسرتان باید حداقل مبلغ 900 هزار دلار باشد و راهی برای اثبات آن پیدا کنید.

توجه داشته باشید که موجودی مربوط به کسب و کار شما به عنوان ضمانت اجرایی برای کارآفرینی شماست و با ارائه کسب و کارتان، این مبلغ به شما عودت داده خواهد شد.

چنانچه مالک کسب و کار هستید باید یک چهارم آن سهام از آن شما باشد و اگر کار خریداری شده باشد باید یک دوم آن به شما تعلق داشته باشد. کسب و کارهای ممنوعه در کبک عبارتست از: ساخت و ساز و معامله ملک، کارگزاری بیمه، موسسات اعتبار دهنده، وصول چک و گرو گذار و صنعت پورنوگرافی. کسب و کار خریداری شده باید 5 سال قبل از تقاضای شما در کبک فعال بوده باشد

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

با این روش ، می توانید براحتی اقامت دائم کانادا را بگیرید، توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش می‌بایست، دارای تجربه خود اشتغالی باشید، آن هم در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی، شرایط مورد نیاز برای شرکت از طریق این برنامه در ادامه عنوان شده است:

  • سابقه کار در زمینه ورزشی یا فرهنگی و یا هر دو
  • فعالیت شما باید به گونه ای باشد که کمک خوبی به حوزه فرهنگ و ورزش کانادا بکند.
  • این طرح نیز شامل معیارهایی است که باید آنها را داشته باشید. (تجربه، تحصیلات، سن، مهارت زبان و سازگاری با محیط)
درخواست اقامت استان کبک از طریق خود اشتغالی

برای استفاده از این روش جهت درخواست اقامت در استان کبک، باید صاحب حرفه یا مهارت خاصی باشید و دارای شرایطی که در ادامه عنوان می شود.

تحصیل در کانادا

این روش حاصل همکاری دولت فدرال کانادا و 4 استان حاشیه اقیانوس اطلس است یعنی چهار استان: نیو برانزوئیک، نیو فاوندلند اند لابرادور، نوا اسکاشیا و جزیره پرنس ادواردز. برای اقدام از طریق این روش باید، سابقه کاری در یکی از این 4 استان داشته و یا فارغ التحصیل از دبیرستان‌های کانادا باشد. تنها در صورتی می‌توانید از این روش استفاده کنید که از این 4 استان، پیشنهاد کاری داشته باشید و یکی از 4 استان را محل اقامت خود قرار دهید.

“مهاجرت راحت و بی دغدغه حق شماست…”

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که روش امتیاز دهی اکسپرس اینتری چیست، آیا روشی برای اخذ اقامت در کاناداست؟ در پاسخ باید بگوییم که خیر روش اکسپرس اینتری تنها یک روش امتیاز دهی و ارزیابی است.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس اینتری روشی برای مهاجرت به کانادا نیست، بلکه روشی برای سنجش متقاضیان و راهی برای امتیاز دهی به مهاجران برای مهاجرت به کانادا است، این روش، برای اخذ اقامت از طُرقی است که نیاز به تخصص و سابق کاری دارد، به کار می رود.

یعنی برنامه های:
  • نیروی متخصص فدرال
  • کارآفرینان ماهر فدرال
  • تجربه کار کانادایی
  • برنامه های استانی مثل کبک و …

مزایای اکسپرس اینتری چیست؟

از طریق امتیاز بالا به سرعت نتیجه حاصل می شود و پلی است میان شما و کارفرمایان کانادایی، همچنین در حین حضور متقاضی در کانادا، امکان افزایش امتیاز برای فرد وجود دارد، این برنامه به صورت الکترونیکی انجام می گیرد و متقاضیان پس از ثبت نام بر اساس معیار هایی چون:

سوابق کاری، تحصیلات، سن، تسلط به زبان و مهارت های زبانی، مورد ارزیابی قرار می گیرند و صاحب امتیازهایی می شوند، دولت فدرال کانادا از میان این متقاضیان، کسانی را که دارای امتیاز بیشتری هستند بر می گزینند و برای آنها دعوتنامه برای اقامت دائم کانادا ارسال می شود. پس از دریافت دعوتنامه تنها 60 روز مهلت دارید، بر اساس یکی از روش های ذکر شده برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنند. پس از پرداخت هزینه و گذشت حدود 6 ماه کار به اتمام می رسد.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله شاهد آن بودیم مهاجرت آسان به کانادا راه‌های زیادی دارد و برای اینکه اقامت دائم کشور کانادا را دریافت نمایید راه‌های زیادی است، اگر می‌خواهید از نحوه دریافت ویزای کاری، حصیلی، سرمایه گذاری و مهاجرت به کانادا اطلاعات بیشتری کسب نمایید برای دریافت مشاوره رایگان فرم مورد نظر را پر نمایید تا کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان جهت مشاوره رایگان در مورد مهاجرت به کشور کانادا با شما تماس حاصل فرمایند.

نظر شما نصبت به این مقاله ؟

به نوشته ما امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی 0

تا حالا رأی نداده‌اید، اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می‌نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “مهاجرت کاری به کشور کانادا

  1. tayebehfili گفت:

    بسیار مشاورهای خوبی دارید و به بهترین نحو راهمایی میکنند.

    1. saaleh.manager گفت:

      با سلام، مفتخریم که توانستیم مشاوره شما در این راه باشیم و آرزوی بهترینارو برای شما و همراهاتون از خداوند متعال طلب می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *